شرکت هواپیمایی سپهران کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

امروزه شرکت های هواپیمایی زیادی وجود دارند که خدمات مناسبی به مسافران عرضه می کنند و یکی از آنها شرکت هواپیمایی سپهران است. اگر می خواهید برای خرید بلیط هواپیما اقدام نمایید، پیشنهاد می کنیم از روش اینترنتی استفاده کرده و برای این منظور وب سایت مستر بلیط را برگزینید.

این سایت خدمات مفید و آن تایمی به مشتریان ارائه می دهد. در ادامه این محتوا می خواهیم اطلاعات مفیدی در مورد شرکت هواپیمایی سپهران به شما ارائه کنیم.

درباره شرکت هواپیمایی سپهران

شرکت هواپیمایی سپهران جزو شرکت های تازه کار کشور می باشد که چند سالیست فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است. به نوعی تنها شرکت بومی استان فارس شناخته می شود و از همان ابتدا که با نام سپهران نام گذاری شد تا روزی که نخستین پرواز خود را ثبت کرد، ماجراهای زیادی را پشت سر گذاشته است.

امروزه ایرلاین ها در ایران نقش مهمی در صنعت هواپیمایی و گردشگری بازی می کنند و هواپیما به عنوان یکی از مهمترین و قابل توجه ترین وسایل نقلیه برای مسافران به شمار می روند.

درباره شرکت هواپیمایی سپهران

گاها شرایط رزرو و خرید بلیط هواپیما برای برخی مقاصد خاص فراهم نیست، مگر اینکه ایرلاین و هواپیما اختصاصی برای آن شهر در نظر گرفته باشند. این قضیه که شهری ایرلاین و هواپیما داشته باشد، در کشورهای غیر از ایران، عادی است اما این ماجرا در کشور ما به عنوان اتفاقی جدید بشمار می رود.

اگر شهری ایرلاین اختصاصی داشته باشد مطمئناً، یک امتیاز مثبت برای آن محسوب می شود. حال اینکه شرکت هواپیمایی سپهران یکی از همین ایرلاین ها برای استان فارس است. آشیانه این هواپیمایی فرودگاه شهید دستغیب شیراز می باشد.

تاریخچه شرکت هواپیمایی سپهران

در مطلب قبلی اشاره کردیم که این شرکت، نماینده استان فارس در بین شرکت های هواپیمایی کشور است و مدت زیادی نیست که هواپیماهای آن بر فراز آسمان های ایران به پرواز در آمده اند.

داستان های جالبی در پس پرده دریافت مجوز فعالیت و نخستین پرواز این شرکت وجود دارد برای مثال این ایرلاین در سال 1390 موفق شد که مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت را به عنوان یک شرکت سهامی خاص اخذ نماید اما تا سال 1395 هیچ گونه فعالیتی نداشت.

این شرکت در سال 95 گواهینامهٔ صلاحیت پروازی برای جابجایی مسافر، بار و پروازهای پستی را دریافت کرد. از آنجا که دفتر مرکزی سهپران در شیراز قرار دارد، هدف اصلی آنها برقراری ارتباطات داخلی مخصوصا خدمات پروازی از بخش های جنوبی با دیگر مناطق کشور است.

دهه فجر سال 1395 مصادف با آغاز کار این شرکت می باشد. مردم شیراز و استان فارس از اینکه شهرشان از ایرلاین اختصاصی برخوردار شده بسیار خرسند هستند و آن را نقطه عطفی برای رونق صنعت گردشگری و توریست می دانند. آنها بسیار امیدوارند که این شرکت توسعه یافته و حتی هواپیماهای بیشتری به آن اضافه شوند تا شاهد رشد صنعت هواپیمایی ایران باشند.

آرم و طراحی هواپیماها

آرم و طراحی هواپیماها

پروازهای این شرکت با استفاده از چهار فروند هواپیما آغاز شد. سه فروند بویینگ ۷۳۷ سری ۵۰۰، یک فروند بویینگ ۷۳۷ سری ۳۰۰ و یک فروند هواپیمای کوچک ۳۵ نفره دورنیه ۳۲۸ که در پروازهای کوتاه داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میزان بار مجاز در تمامی مسیرهای پروازهای داخلی این شرکت ۲۰ کیلوگرم است. هواپیمایی سپهران نماد ققنوس را برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده است و رنگ سازمان آن هم سال های اولیه فعالیتش، نارنجی بود اما از سال 1398 آن را به رنگ قرمز تغییر داد.

خدمات شرکت هواپیمایی سپهران

شرکت هواپیمایی سپهران تلاش ویژه ‌ای برای آموزش نیروهای جوان و به کارگیری نیروهای بومی دارد و در این مدت هم تمام سعی خود را کرده که با وجود امکانات کم، بهترین خدمات را به مشتریانش ارائه کند.

همینطور که قبلا هم اشاره کردیم هدف اصلی این شرکت برقراری ارتباط قسمت جنوبی کشور با سایر نقاط ایران است که البته در این بین با توجه به بومی بودن، اولویت نخست با استان فارس و شیراز می باشد. برای ارسال بسته های پستی و جابجایی بار نیز از هواپیماهای این شرکت کمک گرفته می شود.

با وجود اینکه این شرکت در فارس تنها چند فروند هواپیما دارد اما به خوبی موفق شده که تعداد قابل توجه ای از افراد تحصیلکرده حوزه ی هوانوردی کشور و دیگر رشته های مرتبط را طی مراحل استخدامی، جذب کند و زمینه اشتغال آنها را فراهم نماید.

خدمات شرکت هواپیمایی سپهران

ناوگان شرکت هواپیمایی سپهران

در ناوگان هواپیمایی سپهران از هواپیماهای بویینگ ۷۳۷ سری ۵۰۰ و 300 و هواپیمای کوچک ۳۵ نفره دورنیه ۳۲۸ به منظور جابجایی مسافران و سایر خدمات استفاده می شود.

یکی از مهمترین مشکلاتی که باعث شد این شرکت کار خود را با تاخیر چند ساله آغاز کند این بود که ناوگان آن قدیمی و مستهلک بود و به دلیل عدم اطمینان از بی نقص بودن مسائل فنی، نمی توانست مجوز پرواز را دریافت کند.

بر اساس قوانین وضع شده از سوی شورای عالی شرکت های هواپیمایی ایران، هواپیماهایی که سال تولید آنها پایین تر از 1998 میلادی باشد اجازه پرواز ندارند. علت این قانون گذاری هم اتفاقات تلخی بود که بر اثر نقص فنی هواپیماهای فرسوده پیش می آمد.

رزرو هتل به صورت آنلاین روشی مطمئن و سریع برای این کار به شمار می رود.

حال اینکه متاسفانه ناوگان هواپیمایی سپهران نیز جز همین هواپیماهای مستهلک است و این شرکت علی رغم تلاش های مکرر هنوز موفق به نوسازی آنها نشده اند. با این حال شرکت سپهران در سال 95 مجوزهای رسمی خود را اخذ نمود و فعالیتش را آغاز کرد و خوشبختانه تا کنون با مشکلات نقص فنی جدی که منجربه ایجاد سانحه شود روبه رو نشده است.

پرتقاضا ترین مسیرها

پرتقاضا ترین مسیرها

پروازهای هواپیمایی سپهران با محوریت شیراز، فقط در مسیرهای داخلی انجام می‌ شود و پرتقاضاترین بلیط برای مسیرهای شیراز– تهران و شیراز– مشهد است. در حال حاضر پروازهای فعال این هواپیمایی به شرح زیر است:

شیراز – مشهد شیراز – گرگان
شیراز – تهران شیراز – اردبیل
شیراز – زاهدان شیراز – رشت
شیراز – چابهار شیراز – کرمانشاه
شیراز – بندرعباس شیراز – عسلویه
شیراز – تبریز شیراز – آبادان
شیراز– اصفهان شیراز – قشم
شیراز – کیش شیراز – اهواز

چنانچه تصمیم دارید به یکی از این شهرها سفر کنید، برای تهیه بلیط و سهولت کار بهتر است یکی از سایت های اینترنتی را انتخاب نمایید. با تهیه بلیط چارتر می توانید تا حد زیادی هزینه ها را کاهش دهید. همچنین در آینده و احتمالاً با خرید هواپیماهای جدید توسط این شرکت خصوصی، پروازهایی در مسیرهای زیر به مسیرهای پروازی هواپیمایی سپهران اضافه می‌شود:

شیراز – کرمان شیراز – گچساران
شیراز – بهرگان شیراز – خارک
شیراز – لامرد شیراز – لار

راه‌های ارتباطی

راه‌های ارتباطی با شرکت هواپیمایی سپهران

آدرس تهران، اکباتان، بلوار نفیسی، نبش کوچه شهید خادم، پلاک 71
تلفن 49253000 – 021
ایمیل info@flysepehran.com

نوشته شرکت هواپیمایی سپهران کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.