1-45

آبشار هندس ساوه

آبشار هندس ساوه

یکی از هیجان انگیز و لذت بخش ترین شکل های سفر، سفر به دل طبیعت به شمار می رود. از این نوع از سفر با نام طبیعت گردی یا گردشگری طبیعی یاد می شود. طبیعت گردی پدیده ای مدرن است که انگیزه اصلی آن گردشگری، مشاهده و لذت از طبیعت و پدیده ها و چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی به شمار می رود و از آن می توان به عنوان یکی از منابع جدید درآمد در راستای توسعه پایدار نام برد. گونه های مختلف طبیعت گردی عبارتند از: گردش آبی و ساحلی، کوهنوردی، غارنوردی، بیابان گردی، دامنه نوردی، مردم شناسی و طبیعت درمانی. این گونه از گردشگری فعالیت های فراغتی انسان را بیشتر در طبیعت امکان پذیر می سازد و مبتنی بر مسافرت های هدفمند همراه با دیدار و برداشت های فرهنگی و معنوی از جاذبه های طبیعی و لذت جویی از پدیده های گوناگون است. طبیعت گردی به عنوان یکی از بخش ها و زیر مجموعه های مهم و اصلی گردشگری بسیار اهمیت دارد و این تیپ از گردشگری در مناطق جغرافیایی با پتانسیل بالای طبیعی و جاذبه های محیطی مورد توجه ویژه ای است. به طور کلی وضعیت جغرافیایی کشور ما و گوناگونی مناطق مختلف آن از نظر شرایط طبیعی (اقلیمی، توپوگرافی، هیدرولوژیکی)، در مجموع جاذبه هایی درخور تأمل به شمار می آید. یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی کشورمان، آبشار هندس ساوه در استان مرکزی محسوب می شود.

معرفی آبشار هندس ساوه

معرفی آبشار هندس ساوه

شهرستان ساوه یکی از شهرهای استان مرکزی محسوب می شود که دارای قدمتی بسیاری است. شهرستان ساوه از دو ناحیه بیابانی و کوهستانی تشکیل شده است. کوه های خرقان، که تقریبا از غرب به شرق کشیده شده، آن را به بخش های خرقان و زرند در شمال و نبران و مرکزی در جنوب تقسیم می کند. کوه های مزدقانچای در جنوب این شهرستان نیز ساوه را از تفرش جدا کرده است. برخی از مهم ترین کوه های این شهرستان، به همراه ارتفاع بلندترین قله آنها عبارتند از جابا، گیال، قجیر، توفنده، شاه پسند، گونل. در این شهرستان می توانید جاذبه های طبیعی زیادی را بیابید که یکی از آنها آبشار هندس ساوه به شمار می رود. در این بخش از مجله مستر بلیط شما را با این پدیده طبیعی بیشتر آشنا می کنیم، پس اگر تمایل دارید در مورد آن بیشتر بدانید بهتر است این مطلب را از دست ندهید. آبشار هندس در موقعیت جغرافیایی N3448 E5018 و در روستایی با نام اندیس قرار دارد. این روستا در فاصله 30 کیلومتری از شهر ساوه واقع شده و دارای طبیعتی بسیار زیبا و حیرت انگیز است. سالانه افراد زیادی برای دیدار از این آبشار راهی این روستا می شوند و زمانی را در آنجا می گذرانند.

ساختار و طبیعت اطراف آبشار هندس

این آبشار در رده آبشارهای فصلی و کوچک قرار می گیرد، که در دره ای کوهستانی واقع شده است. گرداگرد آن را کوه های بلند احاطه کرده اند و درختان کوچک و بزرگی در اطراف آن دیده می شوند. آبشار هندیس در واقع باغستانی کوچک به شمار می رود که در فصل بهار بیشترین حجم آب را می توانید در آن مشاهده کنید. این آبشار در حدود 15 متر ارتفاع دارد و پس از فرو ریختن از صخره ها در زیر پای خود حوضچه ای کوچک را به وجود می آورد و آب این حوضچه به صورت رودخانه ای کوچک به راه خود ادامه می دهد. مستر بلیط پیشنهاد می کند اگر تصمیم دارید از این آبشار دیدن کنید حتما در فصل بهار به این محل مراجعه کنید تا زیبایی خاص آن را از نزدیک ببنید.

راه های دسترسی به آبشار هندس

راه های دسترسی به آبشار هندس

برای رسیدن به این آبشار در ابتدا باید به سمت شهر ساوه حرکت کنید و سپس از آنجا به سمت روستا اندیس بروید. برای رفتن به ساوه راه های گوناگونی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از اتوبوس به شمار می رود. شما می توانید بلیط اتوبوس ساوه را به صورت آنلاین تهیه کنید و سفر خود را شروع کنید. از شهر ساوه به این روستا وسایل نقلیه عمومی وجود دارد که می توانید با کمک آنها خود را به این روستا برسانید.

بازدید از آبشار هندس ساوه

برای دیدن این آبشار نیازی نیست هزینه بپردازید و میزان زمانی که می خواهید در آنجا سپری کنید بسته به سلیقه خودتان است. از آنجایی که در این ناحیه امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد پس وسایل مورد نیازتان را با خود به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

نوشته آبشار هندس ساوه اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.