1399080608465557421510914

آخرین اخبار امیکرون در ایران| نگرانی از کمبود تخت آی‌سی‌یو کودکان/ افزایش قابل توجه مراجعه سرپایی به مراکز درمانی/ تجمع ممنوع + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ بررسی نرخ ابتلای کودکان به ویروس جهش یافته آفریقایی در سراسر کشور نشان می‌دهد روند افزایشی بیماری میان این بخش از جامعه صعودی بوده؛ برخی کارشناسان نگران از کمبود تخت آی‌سی‌یو برای کودکان در آینده هستند.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بررسی آماری از نرخ ابتلای روزانه میان بخش‌های مختلف جامعه نشان می‌دهد ظاهرا کودکان در این دوره از همه‌گیری بیشتر مورد حمله ویروس منحوس قرار گرفته و نرخ بیماری میان آنها روند صعودی به خود گرفته است که این موضوع نگرانی برخی از کارشناسان بهداشت و درمان از احتمال بروز کمبودهایی برای آنها را به دنبال داشته است.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه می‌گویند بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد در پیک فعلی ویروس جهش یافته بیشتر کودکان را مبتلا کرده و تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها به‌خصوص در بخش اطفال افزایش قابل را نشان می‌دهد که اگر شرایط با همین روند ادامه داشته باشد به زودی موضوع کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو برای کودکان چشمگیر می‌شود.

به گفته این گروه افزایش 80 درصدی موارد بستری و ابتلای کودکان در استان قزوین و البته اعلام کمبود تخت آی‌سی‌یو مربوط به کودکان در استان خوزستان شاهد مثالی‌هایی از این روند هستند که درصورت اتفاق در سایر نقاط کشور می‌تواند به بحرانی نگران‌کننده برای والدین و البته افزایش روند همه‌گیری در سراسر ایران تبدیل شود.

این گروه معتقدند در شرایط فعلی بهترین راهکار برای شکست چرخه انتقال رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه و تکمیل مراحل واکسیناسیون به خصوص دز یادآور برای بزرگسالان و انجام واکسیناسیون کودکان است.

جهش ابتلای کودکان مازنی به امیکرون/شیوع کرونا ویروس در استان مازندران نگران کننده است 34 کودک مبتلا به امیکرون در سمنان بستری شدند کادر درمان لرستان برای مقابله با آمار روز افزون امیکرون آمادگی دارند افزایش ابتلای کودکان به امیکرون/ هر 6 دقیقه یک نفر در استان فارس بستری می‌شود

استان کرمان/ 50 درصد تخت‌های بیمارستانی پر شد

در شرایطی که 17 شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند به گفته مسئولان50 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان در حال تکمیل بوده و پیش‌بینی‌ها بر شیوع پیک اصلی بیماری در اسفند ماه است.

در این شرایط سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 456 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 279 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 43 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 62 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 22 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 50 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 135 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 6 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 255 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 216 هزار و 12 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 964 هزار و 166 مورد و در نوبت سوم 673 هزار و 912 دوز تزریق شده است.

استان همدان/ 20 درصد مبتلایان کودکان هستند

دکتر طهماسبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: سرعت انتشار سویه امیکرون در استان همدان شدت گرفته و آمار ابتلا و بستری بیماران افزایش یافته است‌.

وی با تاکید بر اینکه اگر اوضاع به همین روال پیش برود با کمبود تجهیزات درمانی و بیمارستانی مواجه می‌شویم، تصریح کرد: آمار مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و مراکز 16 ساعته افزایش چشمیگیری داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در پیک ششم کرونا، آمار ابتلا و بستری گروه سنی کودکان بیشتر از موج‌های قبلی بوده است، اظهار داشت: خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات، مراقب سلامتی کودکانشان باشند.

طهماسبی با اشاره به اینکه سویه امیکرون از نظر شدت بیماری نسبت به سویه‌های قبلی خفیف تر است، عنوان کرد: اما این موضوع به معنای بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نیست. ممکن است سویه امیکرون در برخی بیماران سبب بروز عوارض شدید شود‌

وی با بیان اینکه تزریق دز سوم واکسن در کاهش ابتلا و انتقال بیماری موثر است، گفت: افرادی که نوبت تزریق دز سوم سوم واکسنشان رسیده در اسرع وقت برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

کاشان/ 185 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته

کاشان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و پیک ششم کرونا را با افزایش مبتلایان و بستری‌ها تجربه کرده است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 39 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 32 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و پنج بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء و دو بیمار نیز در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل یک و حداکثر 96 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار حداقل 27 و حداکثر 90 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شدند.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 298 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 230 بیمار در شهرستان کاشان و 68 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران 33 بیمار به صورت موقت بستری شدند.

وی از بستری 32 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه یک بیمار خانم 87 سال در شهرستان آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 185 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 438 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 832 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان خراسان رضوی/ 20 درصد بیماران در مراکز درمانی بستری آی‌سی‌یو هستند

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه روند بیماران بستری در مراکز درمانی و همچنین بیماران بدحال در خراسان رضوی افزایشی است اظهارداشت: در حال حاضر 226 بیمار بدحال مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد 174 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بستری در مراکز درمانی استان را یک هزار و 149 نفر اعلام کرد که از این تعداد 866 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند .

پهلوان تصریح کرد: طی یک روز گذشته 315 بیمار مشکوک و یا مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد 234 نفر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: مراجعه به مراکز منتخب کرونا درمناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی یک روز گذشته به 635 نفر رسید و یک هزار و 180 نفر نیز بطور مستقیم به بیمارستان‌های زیر پوشش مراجعه کردند.

پهلوان تاکید کرد: پیشگیری از وقوع موج ششم کرونا و مهار تبعات آن علاوه بر تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون به شدت نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع از سوی آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز بهداشتی و درمانی برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند؛ از عموم مردم خواست در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا مراکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از حضور مستقیم به بیمارستان‌ها اجتناب کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس عنوان‌کرد: مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان‌ها ضمن ایجاد ازدحام مراکز درمانی، روند خدمات‌رسانی به بیمارانی که نیازمند اقدامات درمانی هستند را کند می‌کند.

استان هرمزگان/ ثبت 3 فوتی در 24 ساعت گذشته

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین آمار مرتبط با کرونا در این استان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته در استان هرمزگان سه مورد فوتی داشتیم و آمار فوتی های این بیماری در استان 2495 رسید.

وی در ادامه افزود: فوتی‌ها یک آقا و دو خانم در محدوده سنی 53 الی 87 ساله از بندرعباس و پارسیان و حاجی آباد بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز با بستری شدن 90 نفر جدید شمار کل بستری‌های کرونا در استان به 367 نفر رسید.

وی تصریح کرد: اکنون 51 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بستری هستند و حال 11 نفر از آن‌ها وخیم است.

استان سمنان/ گرمسار همچنان در وضعیت پرخطر

در حال حال حاضر میزان مراجعه بیماران سرپایی و همچنین تعداد بستری‌های کرونایی در این استان در مقایسه باهفته گذشته افزایش داشته است.

بر اساس گفته‌های مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی تزریق دوز سوم واکسن تأثیر بسیار زیادی در کاهش میزان مبتلایان دارد و نیاز است شهروندان در تزریق واکسن کرونا اهتمام لازم را داشته باشند.

بر اساس اعلام و ابلاغ کارشناسان درمان اگر بخواهیم در برابر اومیکرون مقاوم بوده و محافظت شویم باید دوز سوم حتما تزریق شود.

در استان سمنان میزان تزریق دوز سوم کرونا از میانگین کشوری بالاتر هستیم و در استان سمنان 38 درصد و در کشور 34.2 درصد است.

از هشت شهرستان استان سمنان 5 شهرستان قرمز، 2 شهرستان نارنجی و یکی هم زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گفت: در هفته‌ای که گذشت 12 بیمار کرونایی در این استان فوت کردند این افراد در داشتن بیماری زمینه‌ای، سن بالای 70 سال، واکسن نزدن با هم مشترک بودند.

پیک امیکرون در این استان از بیماران سرپایی به بیماران بستری رسیده و هم اکنون 36 نفر بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند .تاکنون 2100 نفر از کودکان 5 تا 11 سال استان سمنان هم واکسینه شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون 57 هزار و 588 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

کامران قدس افزود: در 24 ساعت گذشته (از بیست و سوم الی بیست و چهارم بهمن ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 32 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

وی خاطرنشا کرد: بر این اساس مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به یازده هزار و 325 نفر رسیده است و چهل و شش هزار و 263 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 103 نفر رسید.

جزیره کیش/ 24 هزار کیشوند دُز سوم دریافت کردند

محمدرضا رضانیا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد دریافت کننده دُز سوم واکسن کرونا برابر با 49 درصد کیشوندان واجد دریافت واکسن هستند و امیدواریم با ادامه تزریق دُز سوم به افراد واجد شرایط، سطح ایمنی جامعه در برابر این ویروس به بالاترین حد خود برسد.

وی ادامه داد: تمام افراد بالای 9 سال بر اساس سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند.

به گفته رئیس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش، جمعیت ساکن و بومی این جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود 49 هزار نفر است اما با توجه به گردشگرپذیر بودن کیش، آمار دریافت کنندگان دُز دوم واکسن کرونا در این منطقه آزاد به 51 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح تزریق واکسن‌ کرونا در کیش، افزون بر 133 هزار دُز واکسن به مراجعه‌کنندگان تزریق شده که 57 هزار دُز آن مربوط به مرحله نخست بوده که به علت جمعیت شناور جزیره 120 درصد (1.2 برابر) جمعیت برنامه ریزی شده است.

رضا نیا گفت: بیش از 85 درصد افرادی که دُز سوم واکسن کرونای را دریافت کرده‌اند در مواجه با سویه امیکرون کرونا از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

او با اعلام اینکه از 10 روز پیش طرح واکسن کودکان 9 تا 12 سال در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک با داشتن مجوز بهداشتی در مرکز تجمیعی واکسن کرونای کیش برای تزریق به کودکان، فراهم است.

استان گلستان/ 587 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

سعید گل‌فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارداشت: شمار بستری‌های کرونایی دراستان امروز به 587 نفر افزایش یافت که 32 نفر بیشتر از دیروز است.

وی افزود: از این تعداد 90نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و 42نفر از آنان با ونتیلاتور نفس می‌کشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضع قرمز کرونای هستند.شهر‌های گنبدکاووس، مینودشت، رامیان، آزادشهر و گالیکش نارنجی و مراوه تپه نیز جزو شهرستان‌های زرد رنگ دسته‌بندی شده‌اند.

گل‌فیروزی واکسیناسیون راهی امن برای پیشگیری از اُمیکرون دانست و افزود: 93 درصد گلستانی‌ها نوبت نخست واکسن کرونا و 81 درصد واجدان شرایط دُز دوم را هم دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که استقبال افراد از تزریق دُز سوم در گلستان اندک است، گفت: تاکنون فقط حدود 24درصد از مردم دُز سوم را تزریق کرده‌اند. 372هزار و 732نفر از واجدان شرایط در استان دُز سوم و بوستر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان؛ تاکنون 2 میلیون و 937هزار و 540دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان بوشهر/ روند افزایشی نرخ ابتلا ادامه دارد

احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 73 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند اظهار داشت: تست 17 نفر از بستری‌شدگان در بخش کرونایی مثبت اعلام شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از وضعیت نگران‌کننده شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: با افزایش بستری‌شدگان کرونایی در بوشهر بیش از 47 درصد تخت‌های بخش کرونایی اشغال شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 29 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی، 6 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

یزدان‌پناه از فوت 2 نفر از هم استانی‌های بر اثر بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: تاکنون 2 هزار و 54 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر لزوم انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 99 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان اصفهان/ 943 مورد ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 943 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی 1927 تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 943 مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر1179 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته 173 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 111 بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: 155 بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: 9 مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 6 مورد آن قطعی و 3 مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 194 هزار و 273 بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 130 هزار و 520 نفر بهبود و 6 هزار و425 نفر فوت کردند.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر برای دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کنند تا بیش از این شاهد موج انفجاری این ویروس منحوس نباشیم.

استان سیستان و بلوچستان/ آمار مبتلایان از ابتدای همه‌گیری به 152 هزار نفر رسید

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته با ابتلای 592 نفر دیگر به کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به 152 هزار و 42 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده، گفت: در حال حاضر 181 بیمار حاد تنفسی و 84 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه بر خلاف تصور عمومی سویه اُمیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است، گفت: از شهروندان درخواست داریم هنگام خروج از منزل با استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ابتلای خود و دیگران به کرونا جلوگیری کنند.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضدویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در استان وجود ندارد، بیان کرد: قدرت سرایت بالای سویه امیکرون به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، کودکان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

استان کردستان/ روند مبتلایان امیکرون افزایشی شد

فریدون عبدالملکی از شناسایی 118 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 237 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار بستری‌شدگان در کردستان رو به افزایش است، افزود: در حال حاضر در سنندج: 131 نفر، سقز: 22 نفر، مریوان: 18 نفر، قروه: 4 نفر، بیجار: 14 نفر، کامیاران: 16 نفر، دیواندره: 5 نفر، بانه: 18 نفر، دهگلان: 1 نفر و سروآباد: 8 نفر بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه‌ هم‌اکنون 29 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، خاطرنشان کرد: در 24ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده اما آمار فوت‌شدگان بر اثر این ویروس در کردستان از ابتدا تا کنون 1956 نفر بوده که از این تعداد 848 نفر در سنندج، 312 نفر در سقز، 151 نفر در قروه، 105 نفر در کامیاران، 159 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 75 نفر در بیجار، 185 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

عبدالملکی بر تزریق واکسن کرونا برای مقابله با امیکرون تأکید کرد و یادآور شد: شهروندان برای حفظ جان خود و همشهریان، هرچه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کرده و سه نوبت واکسن را تکمیل کنند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان ایلام/ 1 فوتی و 455 مورد ابتلای جدید

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار داشت: تاکنون تعداد 72 هزار و 769 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 455 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 93 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 43 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 68 هزار و 347 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و 184 نفر بوده است.

استان مازندران/ 17 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی

تعداد شهر‌های قرمز کرونایی استان مازندران به 17 شهرستان رسیده است و سه شهرستان هم در وضعیت نارنجی و دو شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

با بستری 153 بیمار جدید کرونایی، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان هزار و 59 نفر شد. کرونا مرگ 9 نفر دیگر را نیز در استان رقم زد.

استان اردبیل/ 61 بستری جدید در 24 ساعت

علی محمدیان‌اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته 61 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری علی محمدیان گفت: با بستری 61 بیمار جدید کرونایی در 24 ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به 231 بیمار رسید و طی این مدت هیچ فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 35 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین خوشبختانه 37 بیمار در 24 ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

به گفته محمدیان، تزریق 2 میلیون و 49 هزار و 770 دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، تزریق شده است که از این تعداد، 928 هزار و 889 دُز مربوط به مرحله اول، 817 هزار و 12 دُز مربوط به مرحله دوم و 303 هزار و 869 دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

وی تصریح کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خلخال، بیله سوار، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

استان فارس/ نرخ بستری 3 رقمی شد

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 20 درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونای روزانه در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 425 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 106 نفر کاهش داشته است.

وی از افزایش 22.5 درصدی و 3 رقمی شدن نرخ روزانه بستری‌های کرونایی هم خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 104 بیمار کرونایی جدید به خاطر علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 19 نفر افزایش یافته است.

رحمانی همچنین با اشاره به افزایش 25 درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی اضافه کرد: در حال حاضر 15 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش 3 نفر بیشتر شده است.

وی از افزایش 25 درصدی نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه هم خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 5 بیمار کرونایی بدحال به علت شدت علائم بیماری و وضعیت وخیم جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار یک نفر بیشتر از روز گذشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین به افزایش 98.3 درصدی نرخ روزانه بهبود کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 113 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز قبل 56 نفر افزایش یافته است.

رحمانی ادامه داد: به همین خاطر آمار کل بستری‌های کرونایی استان قزوین با 4.2 درصد کاهش به 362 نفر رسید که در مقایسه با روز پیش 16 نفر کاهش داشته است.

استان آذربایجان غربی / 2 قربانی کرونا در 24 ساعت اخیر

سید جلیل موسوی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، در رابطه با اخرین امار مربوط به بیماری کرونا گفت: در 24 ساعت گذشته از1343 تست کرونا گرفته از هم استانی ها، تست کرونای 871 نفر از هم استانی ها مثبت بوده است.

وی افزود : در شبانه روز گذشته 1نفر در ارومیه و 1 نفر در شهرستان خوی به دلیل کرونا در استان فوت شده اند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کرونا در رابطه با تزریق واکسن ، اظهار داشت: تعداد 5146 دز در طی شبانه روز در استان تزریق شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

استان فارس/ هر ساعت 10 بیمار جدید بستری می‌شود

بنا بر آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نیمی از شهرستان‌‌های استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفتند، 13 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و مابقی در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس 17 شهرستان شامل آباده، اقلید، خرمبید، پاسارگاد، سرچهان، ارسنجان، زرقان، بیضا، شیراز، سپیدان، ممسنی، فسا، زرین دشت، داراب، لارستان، اوز و خنج در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین شهرستان‌های نی‌ریز، بختگان، خرامه، استهبان، مرودشت، سروستان، کوار، خفر، جهرم، گراش، کازرون، کوهچنار و فراشبند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوانات، رستم، فیروزآباد، قیروکارزین، لامرد و مهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 998 هزار و 90 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 577 هزار و هشت بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون یک میلیون و 670 هزار و 202 تست تشخیصی مولکولی بوده که 490 هزار و 904 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 327 هزار و 888 مورد تست سریع انجام شده و 86 هزار و 104 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 237 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته هم اکنون هزار و 276 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 140 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته 9 مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 574 نفر است.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 658 هزار و 563 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 316 هزار و 26 دُز نوبت اول، سه میلیون و 33 هزار و 271 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 309 هزار و 266 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان خراسان جنوبی/ 6 فوتی در 24 ساعت گذشته

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: روز گذشته از 310 آزمایش جدید 182 بیمار مثبت جدید شناسایی شد.

غلامرضا شریف زاده افزود: از این تعداد 111 مورد از بیرجند، قاین و سربیشه هز کدام 14 مورد، 11 مورد از طبس، 9 مورد از فردوس، 7 مورد از سرایان، 5 مورد از نهبندان، درمیان و بشرویه هر کدام 4 مورد، خوسف 3 مورد بودند و در شهرستان زیرکوه نیز موردی ثبت نشده است.

به گفته دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان در حال حاضر 217 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد 123 نفر کرونا مثبتند.

شریف زاده گفت: از این تعداد 18 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال 6 نفر وخیم اعلام شده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته 6 مورد فوتی جدید ثبت شد که تعداد فوتی‌ها به یک هزار و 309 نفر رسیده است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در استان خراسان جنوبی بیان کرد: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته 567 هزار و 988 نفر واکسن نوبت اول، 513 هزار و 069 نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان خراسان شمالی/ افزایش 100 درصدی آمار مبتلایان

سایه سنگین کرونا در خراسان شمالی روز به روز بزرگ تر و سیاه تر می‌شود.

تا پایان روز گذشته، 62 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در استان بستری شدند و مجموع بیماران بستری کووید19 در استان به 262 نفر رسید. این در حالی است که آمار بسیتری های کرونا در 23 دی ماه در خراسان شمالی 62 نفر بود.

متاسفانه در طول 24 ساعت منتهی به 23 بهمن، 2 فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ورود استان به پیک ششم کرونا و لزوم برنامه‌ریزی برای ساماندهی امکانات و خدمات درمانی، نحوه پذیرش بیماران بستری، سرپایی و اطفال در بیمارستان‌های استان را اعلام کرد.

بر این اساس تمام بیمارستان‌های استان از روز گذشته به حالت آماده باش کامل درآمده و چند بیمارستان معین نیز برای درمان کودکان مبتلا به امیکرون در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام حمید رفیعی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز اظهار داشت: با توجه به قرمز شدن شرایط کرونایی و ضرورت رعایت دستورات ستاد کرونا برای سلامت مردم و معتکفان٬ مراسم اعتکاف امسال نیز در استان برگزار نمی‌شود.

استان لرستان/ یک فوتی و 531 مورد جدید ابتلا

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت : از روز گذشته تا امروز24 بهمن 1400و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 531 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در استان شناسایی شد ه است .
وی افزود: تاکنون مجموع بیماران کرونایی در استان لرستان به 208هزار و 285نفر رسیده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شده است.
وی بیان کرد : از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون بر اثر ابتلا قطعی به کرونا 2 هزار و 700نفر در استان فوت کرده اند.
کوشکی گفت: در حال حاضر 501نفر از بیماران مبتلا و مشکوک به کووید19 در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت هستند .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.