1401051110004946625787694

آخرین اخبار کرونا در ایران| استقبال از کرونا در تمام استان‌ها/ آیا بحران موج هفتم در راه است؟ + نقشه

بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای بسته، اماکن گردشگری و تجاری باعث انتقال بیشتر ویروس کرونا شده و این تهدید وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند شاهد بحرانی مانند موج ششم خواهیم بود.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، آمار مبتلایان به کرونا طی هفته‌ای که گذشت به گواه پزشکان متخصص بسیاری از مراکز درمانی کشور، چند برابر شده است و طبق آمار میزان مراجعه مبتلایان سرپایی کرونا چهار برابر شده است. بعد از گذشت دو سال و نیم از شروع کرونا و تجربیات شش پیک قبلی از این ویروس، پیش‌بینی آغاز شروع طغیان دوباره این بیماری برای کادر درمان اصلا کار دشواری نیست، اما با این حال وزیر بهداشت در یک برنامه ‌تلویزیونی ‌گفت که باتوجه به آمار، وارد موج هفتم کرونا شده‌ایم.

برخی از متخصصان معتقدند که هر موج برای یک سویه است و از آنجایی که ما در همان سویه اومیکرون هستیم، و زیرسویه‌های BA.5 و BA.4 را تجربه می‌کنیم، در واقع وارد قله دوم موج ششم شده‌ایم.درهرحال چه قله دوم موج ششم و چه موج هفتم، افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور نشان می‌دهد با افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها به شکل محسوسی روبه‌رو هستیم.

بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای بسته، اماکن گردشگری و تجاری باعث انتقال بیشتر ویروس کرونا شده و این تهدید وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند شاهد بحرانی مانند موج ششم خواهیم بود.

با این حال پررنگ‌تر شدن سایه موج هفتم بر سر کشور، نیاز به محاسبه پیچیده‌ای ندارد. شواهد عینی و روشن از کاهش شدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش دوباره تعداد شهرهای با وضعیت قرمز، نشانه‌هایی مشخص از کم‌شدن فاصله مردم با موج هفتم بیماری است. علاوه بر این، خبری درباره جهش جدید از ویروس کووید 19 منتشر شد که از سویه‌ای با قابلیت انتقال بیشتر خبر می‌داد.

طبق اعلام وزارت بهداشت 10 مردادماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 9699 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 1672 نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید19 در کشور به 7 میلیون و 400 هزار و 725 نفر رسید.متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 62 بیمار مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به 142 هزار و 60 نفر رسید.

جدیدترین وضعیت کرونایی در استان‌ها

استان کرمان/بستری 111 بیمار جدید کرونایی

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان 13 مورد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 4 به 6 شهر افزایش یافته است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 6 به 4 کاهش پیدا کرده است و متاسفانه دیگر هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 111 مورد مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 79 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 19 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 4 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 9 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 227 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید 19 در استان کرمان 4 مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان 5 هزار و 712 نفر است.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.