1400052507114493923396134

آخرین اخبار کرونا در ایران | رشد 41درصدی نرخ ابتلا از ابتدای هفته/ کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها به 35درصد نگران‌کننده است + نقشه و نمودار

در شرایطی پیک هفتم کرونا دوباره صعودی شده است که به‌گفته مسئولان وزارت بهداشت کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حدود ۳۵درصد بسیار نگران‌کننده است و باید هموطنان در این زمینه دقت عمل بیشتری داشته باشند.

– اخبار استانها –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، درشرایطی شروع پیک هفتم کرونا در کشورمان رسماً تایید شد که آغاز تعطیلات تابستانی و افزایش سفرهای بین‌شهری در ایران به‌خصوص در شهر‌های ساحلی اکنون به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان وزارت بهداشت برای کاهش هزینه‌های مدیریت پیک هفتم تبدیل شده است.

در این زمینه کارشناسان بر این باورند که افزایش ترددهای بین‌شهری و البته دورهمی‌های خانوادگی به‌هنگام سفرهای تابستانی زیر سایه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی عاملی است که خوشه‌های بیماری خانوادگی در این دوره روند صعودی به خود گرفته باشد و نگرانی‌هایی را در پی داشته است.

در این زمینه معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران رسماً اعلام کرد: متأسفانه در شرایط فعلی سیر نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگران‌کننده است و به‌صورتی که اکنون آمارها نشان می‌دهد توجه به پروتکل‌های بهداشتی در سراسر ایران به 35 درصد رسیده است و نباید به این نکته به‌خصوص با فعالیت زیرسویه‌های ویروس اُمیکرون که سرایت بسیار بالایی هم دارد بی‌توجه باشیم.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به یکم مرداد، به پایین‌ترین حد خود یعنی بالغ بر 35.8 درصد رسیده است و استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت‌گیرندگان به‌تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از 22 تا 29 تیر ماه بالغ بر 25.56 درصد بوده است.

به‌گفته این مقام مسئول سطح نگرانی درست زمانی بیشتر می‌شود که کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با 15.56 درصد است و تعطیل شدن مدارس روند افزایش تقاضای استفاده از این اماکن را میان خانواده‌ها گسترش داده است تا جایی که همین روند نرخ ابتلای خانوادگی را هم افزایشی کرده است.

این درحالی است که کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه ضمن هشدار به احتمال افزایش نرخ ابتلا در هفته‌های آتی معتقدند سیر صعودی معنادار آمارها بیانگر این نکته است که باید در روزهای آینده به‌خصوص هفته پایانی مردادماه منتظر آمارهای معناداری در این زمینه باشیم چون اکنون با یک بررسی کوتاه می‌بینیم نرخ ابتلای روزانه از ابتدای ماه به حدود 41 درصد رسیده است یعنی از 6921 نفر اکنون به 9775 نفر رسیده است.

به‌گفته این افراد البته بررسی رفتار ویروس و تجارب گذشته نسبت به سیر گسترش بیماری در جامعه با حدود هفت روز تأخیر در آمارهای بستری روزانه و بخش مراقبت‌های ویژه و نهایتاً آمارهای فوتی نمایانگر می‌شود، به این ترتیب در دوره یادشده یعنی از ابتدای ماه تا روز گذشته نرخ بستری جدید در مراکز درمانی با رشدی معادل 92 درصد از 726 مورد یکباره به 1397 مورد رسیده است.

این گروه همچنین تأکید دارند در بخش مراقبت‌های ویژه رشد 16.5 درصد شاهد مثالی است غیرقابل انکار که در هفته بعد تعداد تخت‌های بیشتری برای مراقبت از بیماران بدحال باید آماده داشته باشیم چون هنوز آن گروه از بیماران بدحال که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند به بخش ICU منتقل نشده‌اند و احتمالاً با یک فاصله چندروزه رشد 27درصدی نرخ فوتی‌های روز گذشته نیز جهشی معنادار را تجربه می‌کند.

استان کرمان/ 6 فوتی جدید در 24 ساعت گذشته

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید19، تا تاریخ دوم مردادماه، اظهار داشت: 119 مورد موارد مثبت بستری جدید داشتیم که 69 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 6 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 22 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 3 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 9 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 235 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید19 در استان کرمان 6 مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان 5 هزار و 686 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق‌شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 347 هزار و 279 دوز واکسن تزریق‌شده نوبت اول، 2 میلیون و 80 هزار و 207 دوز واکسن تزریق‌شده نوبت دوم، 899 هزار و 728 دوز واکسن تزریق‌شده نوبت سوم و 33 هزار و 522 دوز واکسن تزریق‌شده نوبت چهارم است.

استان گلستان/ افزایش چندبرابری تعداد بیماران کرونایی

سعید گل فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به شیوع پیک هفتم کرونا در استان و مطلوب نبودن میزان واکسیناسیون اظهارداشت: با توجه به افزایش چندبرابری تعداد بیماران کرونایی در استان تنها بیش از یک درصد واجدان شرایط دوز چهارم واکسن را دریافت کرده‌اند که این اصلا مناسب نیست.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان گلستان به 322 نفر رسیده که 15 نفر بیشتر از روز گذشته است و از این تعداد 37 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و 20 نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور وصا هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: از واجدین شرایط دریافت دز چهارم تنها 16 هزار و 308 نفر این دز را تزریق کرده اند که معادل 1.22 صدم درصد است.

گل فیروزی با بیان اینکه در مجموع تاکنون بیش از 3 میلیون و 364 هزار دز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده افزود : از این میزان یک میلیون و 511 هزار و 792 گلستانی دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که معادل 94.4 صدم درصد از واجدین شرایط است.

وی ادامه داد: از این تعداد یک میلیون و 302 هزار و 751 نفر معادل 85.2 درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و 533 هزار و 906 دُز واکسن هم معادل 40.1 درصد جمعیت بالای 18 سال استان در نوبت سوم تزریق شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان افزود: براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شهرستان ترکمن در وضع قرمز و بسیار پر خطر قرار دارد و شهرستان‌های گرگان، علی آبادکتول ، کلاله، کردکوی، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه جزء شهرستان‌های پرخطر و به رنگ نارنجی هستند.

وی گفت: شهرستان‌های گنبدکاووس ، آزادشهر ، بندرگز ، رامیان و گمیشان نیز به نسبت پرخطر و در نقشه کرونایی گلستان در منطقه زرد رنگ قرار دارند و آق قلا تنها شهرستان استان گلستان است که به لحاظ شیوع کرونا وضع عادی دارد و و آبی رنگ است.

استان خراسان رضوی/ 231 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیسته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس، درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهارداشت: سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعداد بیماران جدید در مراکز درمانی 193 نفر است؛ در حال حاضر 537 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 426 نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی را 112 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به ده روز گذشته حدود دو برابرافزایش یافته است و بیشتر افرادی که در این بخش ها بستری هستند نسبت به تکمیل و یا دریافت واکسن کم توجهی داشته‌اند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمامی سطوح بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی به بیماران در آمادگی کامل است تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، یک هزار و 527 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان ها به صورت سرپایی مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

پهلوان با بیان اینکه روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از عموم گروه های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

استان آذربایجان غربی/ 267 مورد جدید ابتلای به کرونا طی 24 ساعت گذشته

محمدامین ولی‌زاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول روز گذشته، تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان‌غربی 267 نفر بوده که نسبت به روز پیش از آن 52 نفر افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: از میان مبتلایان سطح استان، 86 نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری هستند که این رقم هم نشان دهنده افزایش در آمار بستری شدگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: 67 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان هستند که 19 نفر از آن‌ها متصل به دستگاه ونتیلاتور شده‌اند.

ور دی پایان با اشاره به اینکه در روز گذشته 2 مورد فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی ثبت شده، گفت: با حساب فوتی‌های روز گذشته، تعداد متوفیان کرونایی از ابتدا به 7 هزار و 589 نفر رسید.

استان ایلام/ آهنگ نرخ ابتلا تندتر شد

جاسم محمدی در این ارتباط به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: مجموع مبتلایان استان با احتساب 152 ابتلای جدید به 80 هزار و 608 نفر افزایش یافت.

وی افزود: 16 بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی در شبانه روز گذشته بستری شدند و مجموع بستری های استان به 39 نفر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از بستری های جدید هشت نفر مربوط به ایلام، 2 نفر آبدانان، چهار نفر ایوان، یک نفر دره شهر و یک نفر نیز مربوط به ملکشاهی است.

محمدی یادآور شد: طی 24 ساعت گذشته فوتی کرونا ثبت نشده و مجموع قربانیان استان یک هزار و 257 نفر است.

وی اظهار داشت: مجموع بهبودیافتگان استان 78 هزار و 783 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: شهرستان آبدانان در وضعیت قرمز و شهرستان دره شهر، بدره، سیروان و ایوان در وضعیت نارنجی و ایلام، ملکشاهی، مهران و هلیلان نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

استان اردبیل/ 5 مورد بستری جدید در 24 ساعت

علی محمدیان‌اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته هیچ موردِ فوتی کرونا در استان ثبت نشده ولی در حالِ حاضر 29 بیمار در بخش‌های کرونای استان بستری هستند که از این تعداد 5 نفرشان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه حالِ بدی دارند.

وی گفت: در طی این مدت نیز 12 نفر هم با بهبودی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان علاوه بر رعایتِ دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و سربسته، به همه افرادِ بالای 18 سال توصیه کرد با تزریقِ دوزِ یادآور، در پیشگیری از اوج گیریِ موجِ جدیدِ شیوعِ کرونا همکاری کنند.

کاشان/ تعداد بیماران روند افزایشی به خود گرفت

در آخرین بروزرسانی شرایط کاشان در وضعیت تارنجی کرونایی قرار دارد و این موضوع نشان از آن است که اپیدمی کرونا در این منطقه وارد موج هفتم شده اما آران و بیدگل همچنان در وضعیت آبی قرار گرفته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 11 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: 10 بیمار همگی در کاشان بستری شدند که حداقل چهار و حداکثر 81 سال سن دارند.

وی با بیان اینکه 55 بیمار حاد تنفسی در شهرستان کاشان بستری شده است، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز یک بیمار در بیمارستان این شهرستان به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تاکنون 9 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، ابراز داشت: خوشبختانه موارد فوتی در منطقه طی 24 ساعت گذشته به ثبت نرسیده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 163 مورد رسید، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 280 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 966 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون دز نخست ویژه افراد پنج سال به بالا 77.86 درصد جامعه هدف تزریق کردند، تاکید کرد: 71.10 درصد از جامعه هدف افراد بالای پنج سال نیز دز دوم واکسن کرونا خود را تزریق کردند اما نوبت سوم در جامعه هدف بالای 18 سال به 36.2 درصد می‌رسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان کرمانشاه/ 21 بیمار جدید بستری شدند

در شبانه روز گذشته 26 مورد بیمار مثبت بستری و 86 مورد بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

خوشبختانه در 24 ساعت گذشته موردی از فوت بیماران کرونایی ثبت نشده و مجموع جانباختگان در عدد 3142 باقی مانده است.

در شبانه روز گذشته 16 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و 15 نفر نیز بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

هم‌اکنون 91 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند که 21 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند و حال چهار نفر از آن‌ها وخیم است.

استان بوشهر/ تعداد بیماران بستری به 92 نفر رسید

حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته 50 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند از سیر صعودی بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر 5 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 92 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

وی از ثبت یک فوتی جدید کرونایی در استان بوشهر خبر داد و گفت: متأسفانه امروز یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت رسید که دارای بیماری زمینه‌ای دیابت و فشار خون بالا بوده است.

ملکی‌زاده افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 43 بیمار کرونایی کرونایی عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 2 هزار و 173 نفر در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

استان کردستان/آمار مبتلایان به ویروس کرونا سه رقمی شد

فریدون عبدالملکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از سه رقمی شدن آمار مبتلایان جدید به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 119 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد 74 نفر از آنان در مراکز درمانی بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 12 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی‌سی‌یو، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، گفت: در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، سقز، دهگلان، سروآباد و کامیاران در وضعیت زرد قرار داشته و بانه، مریوان، دیواندره، بیجار و قروه نیز آبی هستند.

عبدالملکی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و یادآور شد: دریافت دز یادآور واکسن کرونا، بهترین مقابله با این ویروس منحوس است که نیاز به همکاری همه مردم دارد. افراد بالای 18سال که حداقل 6ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آنان گذشته است، یک نوبت واکسن یادآوری تزریق کنند.

استان خراسان جنوبی/ افزایش 94 درصدی بستری‌های کرونا در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان 94 درصد افزایش یافته است.

غلامرضا شریف زاده بیان کرد: در هفته چهارم تیر نسبت به هفته سوم، 53 درصد موارد مثبت کرونا در استان افزایش پیدا کرده که شاید به دلیل افزایش دورهمی‌ها و عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی با بیان اینکه اکنون 54 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای 42 نفر مثبت است، تصریح کرد: 10 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی دو نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی ادامه داد: براساس رنگ‌بندی جدید در هفته جاری شهرستان بیرجند نیز قرمز شد؛ فردوس نیز در وضعیت بسیار پرخطر قرار داشته و شهرستان‌های سرایان، قاینات و نهبندان نیز در فهرست مناطق نارنجی(پرخطر) قرار گرفتند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته 2 فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت شد و تعداد فوتی‌های کرونا به یک هزار و 457 نفر رسیده است.

شریف زاده بیان کرد: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته 587 هزار و 560 نفر واکسن نوبت اول، 533 هزار و 074 نفر واکسن نوبت دوم ، 223 هزار و 526 نفر واکسن نوبت سوم و 5 هزار و 694 نفر واکسن نوبت چهارم را دریافت کردند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش تزریق واکسن نوبت سوم در استان حدود 40 درصد است یادآور شد: تنها یک درصد از واجدین شرایط نسبت به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند که از مردم می‌خواهیم روند واکسیناسیبون خود را تکمیل کنند تا به رشد مناسبی از تزریق واکسن رسیده و ایمنی افزایش یابد.

استان اصفهان/2 فوتی و 767 ابتلای جدید کرونا در اصفهان ثبت شد

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آمار بیماری کرونا در استان اصفهان (به ‌جز کاشان و آران ‌و بیدگل)، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا یک میلیون و 501 هزار و 522 نفر موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا و کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 498 هزار و 289 نفر در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی افزود: موارد نمونه گرفته شده در 24 ساعت گذشته (احتمالاً بیمار) 1628 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی 767 نفر و دو مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا گزارش شده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 210 هزار و 111 نفر تعداد کل بستری‌شدگان کرونا از ابتدا تاکنون بوده، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان فعلی در بیمارستان‌ها 531 نفر است و تعداد بیماران بستری 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 111 نفر است که از این تعداد 58 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

عقدک ادامه داد: 11 هزار و 739 نفر آمار کل فوت‌شدگان قطعی و شش هزار و 93 نفر فوت‌شدگان مشکوک کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان (به‌ جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل) بوده است.

استان خراسان شمالی/ 50 درصد تست‌های کرونا در استان مثبت می‌شود

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش 10 برابری مراجعه کنندگان برای گرفتن تست کرونا به مراکز مربوطه خبر داد.
برزگر در ادامه با اشاره به افزایش 50 درصد از تست‌هایی که در مراکز نمونه گیری گرفته می‌شود گفت: مثبت است و در همه شهرستان‌ها یک مرکز برای اخذ تست کرونا فعال است و در بجنورد، علاوه بر مرکز امام علی (ع)، درمانگاه سپاه، فرماندهی انتظامی و هلال احمر نیز تست می‌گیرند.

استان قزوین / نرخ ابتلای کرونایی 41 درصد افزایش یافت

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 41 درصدی موارد روزانه ابتلای قطعی به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 94 مبتلای جدید به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 27 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 24 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 42 بیمار کرونایی جدید به علت داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 8 نفر بیشتر شده است.

رحمانی با بیان اینکه آمار بیماران بدحال کرونایی نسبت به روز قبل ثابت مانده است، اضافه کرد: در حال حاضر 8 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم جسمانی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان زیر دستگاه کمک‌تنفسی بستری شده‌اند. در ضمن آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته صفر بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین از افزایش 88 درصدی موارد بهبودیافتگان کرونایی روزانه هم خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 58 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل 27 نفر افزایش پیدا کرده است.

رحمانی با اشاره به کاهش 12 درصدی جمعیت بستری‌های کرونایی استان قزوین افزود: در حال حاضر 122 بیمار کرونایی به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار نسبت به روز قبل 18 نفر کاهش داشته است.

وی درباره آخرین وضعیت پوشش واکسیناسیون عمومی ضد کرونا هم عنوان کرد: جمعیت دریافت‌کنندگان دوزهای نخست و دوم واکسن در گروه سنی بالای 18 سال تغییری نکرده و 45.79 درصد از این گروه سنی دوزهای یادآور سوم و چهارم را تزریق کرده‌اند. همچنین 37.62 درصد از جمعیت 5 تا 18 سال دوز نخست و 29.3 درصد هم دوزهای اول و دوم را دریافت کردند.

استان سمنان/ افزایش نرخ ابتلای کرونا

موج هفتم کرونا در استان سمنان همچون دیگر شهرها و استان‌های کشور آغاز شده است و شمار بیماران مبتلا به کرونا به ویژه بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی در این استان رو به افزایش است.

کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر لزوم و لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و استفاده از ماسک را مردم باید جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حال حاضر در شرایط پرخطر کرونایی قرار گرفته است افزود: در حال حاضر شهرستان دامغان قرمز، شهرستان‌های سمنان، شاهرود، مهدی‌شهر و سرخه نارنجی، شهرستان‌های گرمسار و میامی زرد و شهرستان آرادان آبی کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: باتوجه به اوج گیری مجدد کرونا و وضعیت هشدار در شهرستان دامغان، تزریق دز یادآور واکسن بیش از هر زمان ضروری است.

قدس با بیان اینکه 80 درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ولایت دامغان دوز یادآور را دریافت نکردند، گفت: شهروندان شهرستان دامغان 95 درصد نوبت اول، 89 درصد نوبت دوم و 59 درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کردند و در حال حاضر تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های بهداشتی در سطح شهرستان دامغان آماده واکسیناسیون هستند.

وی با بیان اینکه عادی‌انگاری، بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تکمیل نکردن دوره واکسیناسیون باعث اوج گیری این بیماری در شهرستان دامغان شده است، گفت: در دامغان از 20 نفر بستری در بخش کرونایی، 11 نفر واکسن نزده‌اند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.