1401013109270462325170114

آستان قدس رضوی برای تشکیل مجمع بین‌المللی معلمان قرآن آمادگی دارد

گروه استان‌ها-قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های ملی و بین‌المللی برای ترویج معارف و آموزه‌های قرآن، از آمادگی این آستان برای تشکیل مجمع بین‌المللی معلمان قرآن خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان‌نیوز، مالک رحمتی در آئین اختتامیه نخستین دوره جایزه بین‌المللی قرآنی «الرضوان» که با حضور جمعی از فعالان بین‌المللی قرآن در تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهارداشت: همه انبیاء الهی برای اثبات حقانیت خود معجزه‌ای آوردند و معجزه پیامبر گرامی اسلام نیز قرآن کریم بود و امروز، وظیفه ما این است که قرآن را با آموزش دادن و عمل به آن از مهجوریت خارج کنیم.

رحتمی افزود: قرآن و عترت دو بال دین هستند و ما وظیفه داریم این دو بال را به نسخه‌های اجرایی و عملیاتی در زندگی مردم تبدیل کنیم تا سعادتمند زندگی کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز سازمان علمی و فرهنگی و امور بین‌الملل آستان قدس رضوی با برگزاری این جشنواره نهالی را کاشتند که حاصل و ثمره آن در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.

رحمتی ادامه داد: مشکل امروز جهان اسلام این است که از ظرفیت قرآن به درستی بهره نبرده‌ایم، در حالی که طبق فرموده پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) اگر قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) را داشته باشیم، هیچ بن بستی در زندگی نخواهیم داشت.

تولیت آستان قدس رضوی: فعالان قرآنی پیشگام احیای جلسات سنتی قرآن باشندتولیت آستان قدس: اعضای دولت سیزدهم حقیقتاً به دنبال خدمت هستند/ از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیمتولیت آستان قدس رضوی: "دولت" زیارت را جزو مسائل اصلی خود ببیند

وی افزود: اگر ما در جهان اسلام به معنای واقعی کلمه، به این حدیث پیامبر(صلی الله علیه و آله) جامه عمل بپوشانیم و همه چیز را با قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) محک بزنیم، دیگر با مشکلاتی مانند انحرافات فکری مواجه نخواهیم بود.

پرداختن به مسائل فرهنگی، اولویت آستان قدس رضوی

وی ادامه داد: در دوره جدیدی که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مروی، تولیت معزز آستان قدس رضوی آغاز شده، کار اصلی این آستان پرداختن به مسائل فرهنگی است و بر همین اساس، ترویج علوم و معارف قرآن و عترت، به‌ویژه سبک زندگی و آموزه‌های رضوی به طور ویژه مورد توجه قرار دارد و تکلیف ما الگوسازی در ترویج معارف قرآن و عترت با تاکید بر آموزه‌های رضوی و مقابله با بدعت‌ها و خرافات است.

هم افزایی معلمان قرآن و شناسایی استعدادهای برتر

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره، تعلیم و ترویج قرآن را کاری بسیار بزرگ و ارزشمند برشمرد و افزود: معلمی شغل انبیاست و سخن انبیاء به غیر از قرآن و کلام وحی نیست. رحمتی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای در کنار تقدیر از خادمان این عرصه، با هدف انسجام و هم افزایی معلمان قرآنی و شناسایی استعدادهای برتر این حوزه، کار بسیار پسندیده و ضروری است.

ضرورت تشکیل مجمع بین‌المللی معلمین با محوریت آستان قدس رضوی

رحمتی در ادامه به اقدامات مورد نیاز برای توسعه این فعالیت‌ها اشاره و اظهار کرد: با توجه به نیاز بشریت به آموزه‌های قرآنی، توسعه فعالیت در عرصه آموزش قرآن یک ضرورت است و در این راستا آستان قدس رضوی آمادگی دارد با محوریت حرم مطهر حضرت رضا(علیه السلام)، مجمع بین‌المللی معلمان قرآن را تشکیل دهد.

اجرای طرح آموزش روخوانی برای جامعه مخاطب یک میلیونی

وی افزود: ترویج قرآن کریم و تقویت نقش آن در زندگی، نیازمند برنامه‌ریزی در چهار حوزه تلاوت، حفظ، تدبر و عمل به قرآن است که آستان قدس رضوی تعریف برنامه در این چهار محور را وظیفه خود می‌داند.

رحمتی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه تلاوت قرآن و آموزش روخوانی و روانخوانی، غفلت بسیاری در کشور شده و برای جبران آن، آستان قدس رضوی طرح «من قرآن را دوست دارم»، که ویژه آموزش روخوانی قرآن کریم در بستر فضای مجازی است را طراحی و اجرایی کرده و برای آموزش جامعه مخاطب هشت میلیونی در سراسر کشور هدف‌گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: پس از تلاوت قرآن، باید به سمت حفظ آن برویم و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص بر تربیت 10 میلیون حافظ تاکید دارند، از همین رو باید نسبت به این حوزه نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

رحمتی دیگر برنامه آستان قدس رضوی را پرداختن به فهم و تدبر در قرآن ذکر کرد و افزود: اگر توانستیم در تلاوت قرآن موفق شویم و جمع کثیری از مردم را با خود همراه کنیم، به فهم و تدبر قرآن نیز خواهیم رسید.

تحقق تمدن نوین اسلامی با عمل به قرآن

وی گفت: مسئولیت بعدی ما، تلاش برای عمل به قرآن است و در این زمینه، وظیفه اصلی بر دوش معلمان قرآن است که جوانان را به گونه‌ای آموزش دهند تا در زندگی به قرآن عمل کنند.

به گفته رحمتی، اگر زندگی ما قرآنی شود جامعه اسلامی تشکیل می‌شود و وعده تمدن نوین اسلامی نیز خود به خود محقق خواهد شد.
رحمتی تصریح کرد: نسخه نجات‌بخش بشریت برای رفع مشکلات و انحرافات در جوامع بشری، پناه بردن به قرآن مجید و توجه به چهار حوزه تلاوت، حفظ، تدبر و عمل به قرآن است.

انتهای پیام/281/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.