ejare-khodro-dar-kish-Copy

اجاره خودرو در کیش؛ مزایا+معایب

اجاره خودرو در کیش

کیش یکی از مقاصد اصلی گردشگری و از جمله مناطق توریستی در ایران است که هر ساله در ایام مختلف سال و به ویژه فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران بسیاری می باشد. سفر به این جزیره زیبا و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی آن قطعا می تواند بسیار لذت بخش باشد.در این شهر امکانات رفاهی، تفریحات و جاذبه های خاصی وجود دارد که موجب می شود مسافران سفری لذت بخش و خاطره انگیز را تجربه نمایند. یکی از امکانات ویژه ای که جزیره کیش برای داشتن سفری رویایی در اختیار مسافران قرار می دهد، اجاره خودرو در کیش می باشد که دارای طرفداران بسیاری است.

مسافران با اجاره خودرو در کیش می توانند به رویای رانندگی با آخرین ماشین های روز دنیا تحقق بخشند و سفری لاکچری را برای خود رقم بزند. با توجه به اینکه جزیره کیش جز منطقه آزاد محسوب می شود و کالاهایی که به آن وارد می شوند معاف از پرداخت حق گمرکی هستند در سفر به کیش با خودروهای لوکس و آخرین مدلی مواجه می شوید که قیمت آن ها در سایر شهرهای ایران بسیار بالا است.

جزیره کیش از این فرصت استفاده نموده و شرایطی را فراهم کرده تا مسافران بتوانند این خودروها را برای مدت اقامت خود در کیش و گشت های درون شهری رزرو کنند و خاطره ای به یاد ماندنی از کیش داشته باشند. برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر با اجاره خودرو در کیش با ادامه مقاله از مجله مستربلیط همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در کیش

برای اجاره خودرو در کیش و رانندگی با خودروهای لوکس خارجی تمامی موسسات اجاره اتومبیل قطعا از شما مدارک مختلفی را می خواهند که از جمله آن ها می توان به کارت شناسایی معتبر، اصل گواهینامه معتبر، وجه نقد یا یک فقره چک معادل قیمت روز خودرو به عنوان ضمانت اشاره نمود. با ارائه این مدارک به شرکت شما می توانید خودرو مورد نظر خود را به دو صورت با راننده و بدون راننده اجاره نمایید.

برای این منظور قراردادی بین شما و شرکت اجاره خودرو برای مدت مورد نظر بسته می شود و دارای قوانین و مقرراتی است که باید به تمامی آن ها عمل نمایید. مبلغ اجاره خودروها در کیش با توجه به برند و مدل خودرو و تغییرات قیمتی که در بازار خودرو رخ می دهد متغییر است که در ادامه بیشتر به بررسی آن می پردازیم.

اجاره خودرو در کیش

هزینه اجاره خودرو

با انتخاب یک شرکت اجاره خودرو معتبر و ارائه مدارک مورد نیاز نوبت به اطلاع یافتن از هزینه های اجاره خودروها برای عقد قرار داد می گردد. در کیش انواع خودروهای لوکس و گران قیمت خارجی از معروف ترین برندهای دنیا با تنوع قیمتی بالا اجاره داده می شود تا مسافران حق انتخاب بیشتری با توجه به شرایط خود داشته باشند. همانطور که در بالا به آن اشاره شد مدل خودرو قیمت روز آن دو عامل مهم در تعیین قیمت اجاره خودرو برای یک شبانه روز کامل (24 ساعت) می باشد.

معمولا خودروهایی که در کیش اجاره داده می شوند دارای رنج قیمتی 200 هزار تومان تا 3 میلیون تومان هستند و از جمله این خودروها می توان به مدل های کیا، نیسان، بنز، مازراتی، بوگاتی و … اشاره نمود که از خودروهای لوکس در دنیا محسوب می شوند. با انتخاب مدل خودرو مورد نظر شرکت اجاره دهنده خودرو معمولا 200 هزارتومان بابت جرایم احتمالی و 5 میلیون تومان بابت تضمین سالم برگرداندن خودرو از شما می گیرد که پس از تحویل دادن خودرو در موعد مورد نظر در صورتی که هیچگونه جریمه و خسارتی نداشته باشید کل این مبلغ به شما برگشت داده می شود.

نکات مهم در انتخاب خودرو اجاره ای

در سفر به کیش قطعا یکی از مواردی که می تواند سفر را برای شما خاطره انگیز تر نمایند و به راحتی بتوانید از تمامی جاذبه های کیش دیدن نمایید اجاره خودرو و تحویل آن در فرودگاه و یا در هتل می باشد. با انتخاب یک خودرو مناسب و اجاره روزانه آن قطعا هزینه های جابجایی درون جزیره نیز برای شما کاهش می باید. اما در این زمینه به نکاتی نیز باید توجه داشته باشید.

یکی از نکات، در نظر گرفتن قیمت خودرو با توجه به میزان بودجه ای می باشد که در اختیار دارید، تنوع خودروها بالا است بنابراین نگرانی از این بابت نداشته باشید و می تواند با مبلغ بسیار کم تقریبا 200 هزار تومان یک خودرو اجاره نمایید.

یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه در نظر گرفتن تعداد نفراتی است که با هم به سفر کیش رفته اید. زیرا قطعا اگر تعداد نفراتتان بیش از دو نفر باشد خودروهای کوپه دو در نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و باید خودرویی را انتخاب نمایید که دارای ظرفیت بیشتری باشد. اما اگر سفر کیش را به عنوان ماه عسل انتخاب کرده اید و یا اینکه می خواهید یک سفر دو نفره رمانتیک داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که حتما خودرو های کوپه لوکس دو در را انتخاب نمایید.

مدت زمانی که قصد دارید در جزیره حضور داشته باشید نیز از مواردی است که باید به آن توجه کنید. زیرا در صورتی که بخواهید 5 روز الی یک هفته در کیش باشید قطعا نمی توانید خودرو گران قیمتی را انتخاب نماید و سفری فوق العاده پر هزینه خواهید داشت. اما در سفرهای کوتاه مدت می توان به انتخاب خودروهای لوکس تر اندیشید.

البته این موضوع به این معنی نیست که خودروهای اجاره ای در کیش را فقط می توان برای مدت زمان محدود چند روزه رزرو نمود بلکه می توان این خودروها را به صورت ماهیانه نیز اجاره کرد و از تخفیفات ویژه ای که برای این منظور در نظر گرفته اند بهره مند شد.

علاوه بر نکاتی که در خصوص انتخاب و اجاره اتومبیل ذکر شد باید به این نکته نیز توجه شود که اجاره خودرو قطعا با مسئولیت هایی همراه است و شما باید مراقب خودرو اجاره‌ای امانتی که در دست شماست و حافظ جان سرنشیان خودرو باشید، قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت نماید، آدرس یابی ها را به درستی انجام دهید و .. تا در نهایت بتوانید خودرو را همانطور که تحویل گرفته اید در زمان تعیین شده به شرکت اجاره دهنده باز گردانید.

شرکت های اجاره خودرو مجاز در کیش

شرکت های مختلفی در کیش به اجاره خودرو می پردازند اما تمامی آن ها مجاز و معتبر نیستند و تنها شرکت هایی برای اجاره خودرو قابل اعتماد می باشند که دارای مجوز رسمی از منطقه آزاد کیش هستند. بنابراین در سفر به این جزیره نباید به افرادی که در بازار و یا فرودگاه ماشین اجاره می دهند اعتماد کنید زیرا ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود آورند و تمام برنامه های سفرتان را مختل نماید.

پس حتما توجه داشته باشید که خودرو را از شرکتی اجاره نمایید که دارای مجوز و دفتر شرکتی باشد. علاوه بر این، به سابقه شرکت و خدماتی که ارائه داده است نیز توجه کنید و صرفا به دلیل قیمت های بسیار پایین یک شرکت خودروهای آن را انتخاب ننمایید. زیرا شرکت هایی که قانونی باشند دارای تعرفه ای مشخص طبق قوانین این صنف هستند و هرگز چنین قیمت های پایینی را ندارند.

در مجموع می توان گفت اگر می خواهید سفری لذت بخش و به یادمانی در کیش داشته باشید حتما جهت اجاره خودرو شرکت معتبری را انتخاب نمایید. همچنین به تمامی بندهای قراردادی که می نویسد توجه نمایید و آن را با دقت مطالعه کنید تا پس از تحویل گرفتن خودرو مشکلی برایتان ایجاد نشود و بتوانید با خیال راحت سفر خود را آغاز نمایید.

اجاره خودرو در کیش از وب سایت مستر بلیط

علاوه بر اجاره خودرو از شرکت های اجاره دهنده خودرو در کیش می توان از برخی وب سایت ها نیز خودرو مورد نظر خود را رزرو نمود. یکی از معتبرترین وب سایت هایی که در شهرهای مختلف ایران علاوه بر ارائه انواع بلیط سفر خودروهای اجاره ای را نیز ارائه می دهد مستر بلیط است.

مستر بلیط به منظور رفاه حال مسافران و با هدف اینکه بتوانند به محض رسیدن به جزیره کیش سفری راحت و لذت بخش داشته باشند اقدام به اجاره خودرو در کیش نموده است. از این رو مسافران می توانند در هنگام رزرو بلیط سفر اجاره خودرو مستر بلیط را نیز انجام دهند و در فرودگاه خودرو را دریافت نمایند. در وب سایت مستر بلیط می توانید لیست بلندی از لوکس ترین خودروها و شرایط و هزینه آن ها مشاهده نمایید و با توجه به شرایط خود و تعداد همراهانی که دارید یکی از آن ها را برای سفر چند روزه خود رزرو نمایید.

انواع خودروهای اجاره ای در کیش

تنوع خودروهایی که در کیش به گردشگران و مسافران اجاره دادن می شوند بسیار بالا است. از جمله مدل های این خودروهای لوکس می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • هیوندای النترا
  • هیوندای اکسنت
  • کیا سراتو
  • کیا اپتیما
  • دودج چلنجر
  • کامارو کروک
  • نیسان 370 زد
  • رنو داستر
  • تویوتا اف جی
  • هیوندای سانتافه
  • مینی کوپر
  • شورولت تاهو
  • مازراتی توریسمو

قرارداد اجاره خودرو در جزیره کیش به چه صورت است؟

برای اجاره خودرو باید قراردادی بین شما و شرکت اجاره دهنده خودرو نوشته شود که در آن اطلاعاتی قید شود که هر دو طرف آن را پذیرفته اید و بر اساس آن باید عمل نمایید. از جمله مواردی که در این قرارداد به آن اشاره می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مدت زمان اجاره خودرو و محل تحویل آن

تمامی مشخصات خودرو از جمله رنگ، مدل، مشخصات فنی و ..

ذکر شرایط فنی خودرو به طور کامل، خودرو اجاره ای باید کاملا از لحاظ فنی سالم باشد و در متن قرارداد نیز نوشته شود.

در صورت خراب شدن و یا به وجود آمدن یک نقص فنی در خودرو شما باید پیش از هر اقدامی شرکت را در جریان قرار دهید زیرا در غیر اینصورت شرکت هیچگونه مسئولیتی از این بابت نخواهد پذیرفت و باید تمامی هزینه تعمیر را خودتان بپردازید.

مبلغی که در زمان اجاره خودرو جهت تضمین سالم بازگرداندن خودرو می پردازید در صورتی که پس از تحویل خودرو دارای جریمه باشد مقدار جریمه از آن کسر می گردد و یا به طور کامل آن را پس نخواهند داد.

خسارت وارد شده به خودرو تا سقف 6 میلیون تومان به عهده شرکت است و بیشتر از آن را مشتری باید بپردازد.

هر گونه تخلف راهنمایی و رانندگی با استفاده از خودرو اجاره ای صورت گیرد بر عهده راننده خواهد بود و تمامی جریمه و امتیازات منفی به او تعلق می گیرد به طوری که حتی ممکن است تا مدتی از رانندگی محروم گردد و یا به قصاص متهم شود.

قوانین اجاره خودرو در جزیره کیش

پس از اجاره خودرو در جزیره توریستی و زیبای کیش قطعا قوانینی وجود دارد که باید آن ها را رعایت نمایید زیرا در غیر اینصورت مجبور هستید مبالغی را به عنوان جریمه به شرکت اجاره دهنده خودرو بپردازید و این هزینه از مبلغی که به عنوان تضمین سلامت خودرو گرفته شده است کسر می گردد. از جمله این قوانین می توان به موارد زیر اشاره نمود.

رعایت حق تقدم در هر شرایطی

با سرعت بیشتر از 80 کیلومتر در ساعت در جزیره رانندگی ننمایید زیرا خلاف قوانین جزیره است.

بستن کمربند ایمنی الزامی می باشد.

باید خودرو را با همان میزان بنزینی که تحویل گرفته اید به شرکت تحویل دهید.

روزانه تنها تا 200 کیلومتر مجاز هستید که با خودرو در جزیره رانندگی نمایید.

بوق زدن در تمامی معابر جزیره ممنوع می باشد.

ایجاد آلودگی صوتی از طریق بالابردن صدا سیستم صوتی خودرو و یا … ممنوع است و دارای جریمه می باشد.

ریختن زباله از داخل خودرو به بیرون ممنوع است.

رانندگان عزیز سعی کنند که به تمامی قوانین بالا عمل نمایند، هر چند که خودروهای اجاره ای دارای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث هستند اما جریمه تخلفات رانندگی در جزیره کیش دوبرابر سایر شهرهای ایران است و مجبور خواهند شد که هزینه بالایی را بابت جریمه بپردازید. جزیره کیش جزیره ای آرام با ساکنینی قانون مند می باشد که تمامی قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی را رعایت می نمایند، از این رو واجب است که مسافران این جزیره نیز پیرو قوانین باشند و به دلیل نداشتن شناخت کافی از جاده های جزیره با دقت بیشتر و سرعت مطمئن رانندگی نمایند.

انواع خودروهای اجاره ای در کیش

مزایای اجاره خودرو در کیش

یکی از گزینه هایی که افراد در سفر به جزیره کیش جهت داشتن سفری به یاد ماندنی و رویایی به آن فکر می کنند اجاره خودرو می باشد. اجاره خودرو می تواند مزایا و معایبی داشته باشد که در ادامه قصد داریم به بررسی مزایای آن بپردازیم.

رفت و آمد راحت

جزیره کیش دارای فضای بزرگی است و برای بازدید از نقاط مختلف آن قطعا به وسیله نقلیه و یا تاکسی تلفنی نیاز خواهید داشت. در کیش تاکسی های تلفنی به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت هستند و می توانید به راحتی با درخواست تاکسی به مقصد مورد نظر خود بروید، این تاکسی ها نیز همگی از خودروهای مدل بالا و تمیز هستند. اما قطعا هر کسی می داند که رفت و آمد با خودرو شخصی راحت تر و لذت بخش تر خواهد بود و از طرفی سرعت رفت و آمد را نیز افزایش می دهد. اما با توجه به آنکه افراد معمولا با هواپیما به جزیره کیش سفر می کنند به همراه بردن وسیله نقلیه امکان پذیر نیست و اجاره خودرو در کیش بهترین گزینه جایگزین می باشد. اجاره خودرو در کیش می تواند تجربه ای متفاوت و جذاب باشد.

اجاره خودرو مخصوصا در فصل تابستان به دلیل هوای گرم جزیره به خصوص هنگامی کودک به همراه دارید می تواند بسیار مناسب باشد، زیرا رفت و آمدها را برای شما به شدت راحت می کند.

صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد

کرایه تاکسی ها در کیش در مقایسه با سایر شهرهای ایران بالا است و معمولا به صورت دربستی باید کرایه شوند، از طرفی اگر به صورت گروهی و یا خانوادگی به کیش سفر کرده باشید هزینه های حمل و نقل با این تاکسی ها بیشتر خواهد شد. بنابراین در چنین مواقعی اجاره خودرویی که ارزان قیمت است و ظرفیت مناسبی دارد می تواند به میزان قابل توجهی هزینه های شما را کاهش دهد. این در حالی است که خیلی از افراد اجاره خودرو را مخصوص افرادی می دانند که قصد دارند سفرهای لاکچری و پر هزینه داشته باشند. اما کاملا اشتباه است و در صورتی که این انتخاب به درستی انجام شود می تواند بسیار مقرون به صرفه نیز باشد.

تجربه رانندگی با خودروهای لوکس

کیش جز منطقه آزاد تجاری ایران محسوب می شود و بر اساس قوانین مناطق آزاد کالاهایی که به آن وارد می شوند نیازی به پرداخت حق گمرکی ندارند، همین مسئله باعث شده است که در کیش شاهد مدرن ترین و لوکس ترین خودروهای خارجی باشیم به طوری که هیچگونه خودرو داخلی در کیش دیده نمی شود و می توان گفت این اتفاق به ندرت رخ می دهد. قطعا خرید آخرین مدل خودروهای روز و خودروهای لوکس برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست و توان مالی خرید آن ها وجود ندارد اما تجربه رانندگی با آن ها آرزوی خیلی از افراد است. با اجاره خودرو در کیش می تواند این آرزو را برآورده نمود و گشت و گذاری چند روزه در خیابان های زیبای کیش را تجربه نمود.

بالابردن اعتبار شرکت با استقبال از مهمانان خارجی

گاهی اوقات افراد به قصد سفر کاری به جزیره کیش سفر می کنند و ترجیح می دهند قرار داد با شرکت های خارجی را با تشریفاتی بیشتری انجام دهند و کیش یکی از بهترین انتخاب ها برای فراهم نمودن تشریفات در حد عالی می باشد. به عنوان مثال می توان با اجاره یک خودرو لیموزین به استقبال از مهمانان خارجی در فرودگاه رفت و به این ترتیب اعتبار شرکت و جایگاه آن را نزد مشتری بالا برد.

ساخت کلیپ های جذاب از سفر

قطعا با اجاره یک خودرو زیبا و لوکس در کیش و در کنار سواحل زیبای کیش می توان عکس ها و کلیپ های فوق العاده ای از لحظات لذت بخش و هیجان انگیزی که در جزیره زیبا کیش داشته اید ثبت نمایید و برای همیشه به یادگار داشته باشید.

معایب اجاره خودرو در کیش

معایب اجاره خودرو در کیش

اجاره خودرو در کیش در کنار تمامی مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

قیمت تمامی خودروهایی که در کیش اجاره داده می شوند بسیار بالا است و باید بابت کرایه کردن آن ها چکی معادل با قیمت روز خودرو نزد شرکت به امانت بگذارید.

جدیدترین خودروهای اجاره ای کیش حداقل سه سال از زمان عمر آن ها در جزیره کیش می گذرد و در طول این مدت رانندگان مختلفی با سطح توانایی های مختلف در هوای شرجی جزیره کیش با آن ها رانندگی کرده اند، بنابراین می توان احتمال داد که تمامی اجزا و قطعات خودرو از سلامت کامل برخوردار نباشند و دچار نقص فنی شوند. از این رو انتخاب با خودتان است که اجاره چنین خودروهایی با این قیمت بالا منطقی است یا خیر؟

خودروهای کروک دارای ظرفیت دو نفر سرنشین یا نهایتا سه نفر هستند و در صوررتی که تعداد شما بیشتر از سه نفر است اصلا به خودروهای کروک فکر نکنید، چون اصلا گزینه مناسبی نخواهند بود.

رانندگی با سرعت بالا و دستی کشیدن در ساحل با خودروهای لوکس گران قیمت یکی از کارهای مورد علاقه رانندگان است. اما رانندگانی که خودروهای اجاره ای را دریافت نموده اند باید توجه داشته باشند این کار تخلف محسوب می شود و باید جریمه بپردازند و از طرفی احتمال آن که خودرو آسیب ببیند به شدت بالا است و شرکت براساس قراردادی که امضا نموده اید می تواند از شما تمامی خسارت ماشین به طور کامل را دریافت نماید. بنابراین در انتخاب خودروهای اجاره‌ای و محافظت از آن ها دقت کنید تا بتوانید با استفاده از این خودروها سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید.

سخن پایانی

اجاره خودرو در کیش یکی از انتخاب هایی است که می تواند تجربه سفری راحت و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. اما باید توجه داشته باشید که حتما خودرو را متناسب با توان مالی و تعداد همسفرانتان انتخاب نمایید. علاوه براین سعی کنید تمامی قوانین و مقرراتی که در خصوص اجاره اتومبیل از سوی شرکت اجاره دهنده و راهنمایی و رانندگی لحاظ شده اند را رعایت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های سنگین بابت خسارت های احتمالی نشوید و لحظات شاد و لذت بخشی را به همراه خانواده برای خود رقم بزنید.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل کیش شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته اجاره خودرو در کیش؛ مزایا+معایب اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.