3-46

اسکله پسابندر؛ تاریخچه + راه های دسترسی

اسکله پسابندر

اسکله پسابندر کجاست؟ چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و جاذبه های گردشگری مختلفی را در خود جای داده است

همان طور که از اسم آن پیدا است می توان گفت تمام فصل های سال در چابهار می توان شاهد آب و هوایی بهاری و معتدل بود. هر ساله به دلیل برخورداری از آب و هوایی مناسب و جاذبه های گردشگری متنوع گردشگران زیادی راهی این شهر می شوند.

اسکله پسابندر یکی از جاذبه های چابهار به شمار می رود. پسابندر، بندر کوچکی است که در واقع در نقطه انتهایی ایران قرار گرفته است. اگر شما هم قصد دارید برای بازدید از این جاذبه گردشگری راهی چابهار شوید می توانید با مراجعه به مجله مستر بلیط تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

تاریخچه اسکله پسابندر

پسابندر در منطقه ای جنوبی از کشور ایران قرار دارد و در جنوب شرقی چابهار واقع شده، بنابراین فاصله این بندر تا چابهار 88 کیلومتر می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم این منطقه شامل منطقه های مخصوص ارتش، سپاه و دریابانی می باشد. کد خدایی که در این بندر مشغول به کار بوده پسا نام داشته به همین علت این نام را برای این بندر انتخاب نموده اند. اما باید بگوییم اطلاعات دقیقی از قدمت پسابندر در دست نمی باشد.

بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چابهار و برترین مقاصد گردشگری آن، مجموعه مقالات “چابهار” را مطالعه نمایید.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

نقشه و معرفی بخش های مختلف

همان طور که گفته شد چابهار به عنوان شهری خوش آب و هوا دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است. اسکله پسابندر به عنوان بندری کوچک در اطراف خود جاذبه های مختلفی را دارا است. اطراف این اسکله می توان شاهد صید ماهیان مختلفی بود یعنی حرفه صیادی را می توان مشاهده نمود.

جزیره ای در کنار این اسکله وجود دارد که آن را به اسم مرجان می شناسند. در این جزیره می توان شاه میگو صید نمود. البته باید بگوییم اسم دیگر این جزیره شیطان است که بیشتر اهالی اطراف آن با همین نام جزیره را می شناسند. اگر شما هم علاقه مند به دیدن این اسکله بی نظیر شده اید می توانید به سایت معتبر مستر بلیط بروید و اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

در کنار اسکله پسابندر می توان صخره ای مرتفع را مشاهده نمود که بر تمامی اسکله و پارکینگ لنج ها مشرف است، بنابراین گردشگران و توریست مشاهده این اسکله منحصر به فرد بر بالای صخره می روند. پسابندر دارای 4 خور است که اسم آن ها سعید، مجاز، شتری و میامی پیاپی می باشد. با رفتن به اسکله پسابندر می توانید در اطراف دریا مشغول به قدم زدن شوید، از طرفی می توانید از ماهی هایی که صید شده اند خریداری نمایید.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

همان طور که می دانید یکی از بهترین بخش های سفر بازدید از جاذبه های گردشگری است، بنابراین با رفتن به چابهار می توانید جاذبه های مختلفی را ببینید. برای بازدید از اسکله پسابندر نیازی نیست که هیچ هزینه ای را پرداخت نمایید و به راحتی می توانید در اطراف این بندر قدم بزنید، اما لازم به ذکر است که بگوییم به دلیل اینکه این اسکله مقر نظامیان است اجازه عکس برداری به شما را نخواهند داد.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل چابهار شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

راه های دسترسی به اسکله پسابندر

اسکله پسابندر در خلیج گواتر و در فاصله 88 کیلومتری از شهر چابهار قرار دارد. برای رفتن به این منطقه می توانید از انواع وسایل نقلیه استفاده نمایید. هنگامی که با خودروی شخصی راهی سفر می شوید بدون هیچ نگرانی می توانید تا مکان مورد نظر با ماشین بروید، اگر شما هم از افرادی هستید که سفر با اتوبوس را ترجیح می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به خرید بلیط اتوبوس چابهار نمایید و سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید، اما توجه داشته باشید زمانی که به چابهار رسیدید باید از وسایل نقلیه دیگری برای رفتن به اسکله پسابندر استفاده کنید.

نوشته اسکله پسابندر؛ تاریخچه + راه های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.