11t

ایستگاه راه آهن تبریز کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ایستگاه راه آهن تبریز

ایستگاه راه آهن تبریز کجاست؟ قطار از جذاب ترین راه‌های سفر است که از دیرباز طرفداران بسیاری داشته است. برای سفر به نقاط مختلف می توانید از قطار استفاده کنید. این وسیله نقلیه دارای بیشترین ایمنی در بین دیگر وسایل حمل و نقل می باشد. افراد فراوانی هستند که سفر با قطار را به تمامی سفرها ترجیح می دهند. یکی از معایت سفر با قطار عدم گستردگی آن است.

اگر قصد سفر با آن را کرده باشید مطمئنا می دانید که این وسیله دوست داشتنی تنها می تواند شما را به قسمت های خاصی برساند یعنی تا جائی که خطوط ریلی وجود دارند. اگر قصد سفر از تبریز و یا به تبریز با قطار را دارید بهتر است به ادامه این مطلب از مجله مستر بلیط مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی در مورد مسیر و خود ایستگاه در اختیارتان قرار دهیم.

تاریخچه ایستگاه راه آهن تبریز

ایستگاه راه آهن تبریز در سال 1295 یعنی بیشتر از صد سال پیش تاسیس شده است. این ایستگاه با بهره برداری از محور تبریز – جلفا به طول 149 کیلومتر به بهره برداری رسید. در سال 1337 محور تبریز – تهران به طول 748 کیلومتر نیز احداث و مورد استفاده قرار گرفت. طراحی اولیه ساختمان این ایستگاه توسط معمار فرانسوی فرنان پویون انجام شده و طراح ساختمان جدید ایستگاه تبریز حیدر غیایی بوده ‌است.

این ساختمان در اسفند ماه سال 1395 به ثبت ملی رسید. از ویژگی‌های برجسته ایستگاه راه‌آهن تبریز می‌توان به حمل و نقل بین‌المللی کالا به ترکیه و اروپا از طریق محور تبریز-رازی، حمل و نقل بین‌المللی کالا به جمهوری خود مختار نخجوان از طریق محور تبریز- جلفا و تنها خط برقی راه‌آهن در ایران (خط برقی تبریز-جلفا) اشاره کرد. این ایستگاه مهمترین ایستگاه خط راه آهن آذربایجان می باشد. اگر اطلاعات در مورد ایستگاه های راه آهن برای شما جذاب می باشد می توانید به مجله گردشگری مستر بلیط مراجعه کرده و از مطالب بیشتر لذت ببرید.

ایستگاه راه آهن تبریز

ایستگاه های راه آهن آذربایجان

هر خط راه آهن دارای ایستگاه های متفاوتی است، که در هر ایستگاه توقفی کوتاه برای پیاده کردن مسافر انجام می شود. از ایستگاه های این خط ریلی می توان به ایستگاه آذربناب، ایستگاه دیزه‌رود، ایستگاه عجب‌شیر، ایستگاه پرویزبهمن، ایستگاه شیرآئین، ایستگاه آذرشهر، ایستگاه زارعی، ایستگاه عباسی، ایستگاه تبریز، ایستگاه سهلان، ایستگاه صوفیان، ایستگاه سیوان، ایستگاه پیام، ایستگاه کندلج، ایستگاه مرند، ایستگاه هرزند، ایستگاه زال، ایستگاه گرگر، ایستگاه جلفا، ایستگاه دیزه خلیل، ایستگاه شرف‌خانه، ایستگاه تسوج‌قلعه، ایستگاه چشمه‌کنان، ایستگاه شکریازی، ایستگاه سلماس، ایستگاه بابکان، ایستگاه میلادی، ایستگاه اقبالی و ایستگاه رازی اشاره کرد.

مسیر های پرتردد راه آهن تبریز

راه آهن تبریز برای مسیرهای تهران، قم، مشهد، تربیت معلم، جلفا و وان سرویس دهی انجام می دهد. اگر قصد سفر از ایستگاه تبریز را داشته باشید برای یکی از مقاصد بالا توقف انجام می شود. این مسیرها به صورت رفت و برگشت صورت می پذیرد. خرید بلیط قطار تبریز با استفاده از راحت ترین روش یعنی خرید آنلاین امکان پذیر شده است.

مسیر تبریز به مشهد

مدت زمان این سفر 24 ساعت است و توسط شرکت رجا این سفرها ترتیب داده می شود. قطارهائی که در این مسیر به انجام خدمت مشغولند قطار سه ستاره خلیج فارس، قطار سه ستاره طوس، قطار سه ستاره و 4 تخته شهاب، قطار سه ستاره میلاد هستند. در مسیر این سفر ایستگاه هائی همچون میانه، زنجان، قزوین، کرج، تهران، گرمسار، سمنان، شاهرود، نیشابور و کاشمر وجود دارند.

ایستگاه راه آهن تبریز

مسیر تبریز به تهران

مدت زمانی که برای این سفر در راه هستید 6 ساعت می باشد. سفرهائی که از تبریز به تهران برگذار می شوند توسط شرکت رعد و رجا ایجاد شده اند. قطارهای سه ستاره سهند، سه ستاره شش تخته میلاد، سه ستاره خلیج فارس و دو ستاره شش تخته سهند می باشند. ایستگاه های بین راهی در طول این سفر، زارعی، آذرشهر، عجب شیر، مراغه، خراسانک، میانه، آذرپي، زنجان، سلطانيه، خرم دره، تاکستان، سياه چشمه، قزوین و کرج هستند.

برای خرید بلیط قطار می توانید به سایت مستر بلیط مراجعه کنید و به صورت آنلاین این کار را انجام دهید.

مسیر تبریز به تربیت معلم

این مسیر جزو مسیرهای حومه ای به حساب می آید که با اتوبوس های سالنی انجام می شود. مدت زمان آن کمتر از یک ساعت است و همه روزه در ساعات مختلف ارائه می شود. شرکت ریلی ارم عرضه کننده این سرویس می باشد.

مسیر تبریز به جلفا

یکی از مسیرهای پرتردد و رفت آمد مسیر تبریز به جلفا است که اولین خط قطار منطقه می باشد. مسیر تبریز به جلفا از مسیرهای داخل استانی به حساب می آید. فاصله زمانی این مسیر تقریبا سه ساعت است. در این مسیر از قطارهای سالنی استفاده می کنند و خدمات توسط شرکت ارم ارائه می شود.

مسیر تبریز به وان

این مسیر هفته ای یک روز در روزهای دو شنبه سرویس دهی انجام می دهد. مدت زمان این سفر ده ساعت می باشد و از آنجائی که کل زمان حرکت در شب می باشد می توانید به استراحت بپردازید. در ایستگاه قطار رازی تشریفات مربوط به گذرنامه انجا شده است.

ایستگاه راه آهن تبریز

راه‌های دسترسی به ایستگاه قطار تبریز

برای رسیدن به ایستگاه قطار در شهر تبریز یا خروج از آن به مقصد شهر می توانید علاوه بر وسیله شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنید. این وسایل شامل تاکسی و اتوبوس های شهری می شود. اگر میزان باری که با خود به همراه دارید کم است و خستگی را در تنتان نباشد می توانید از اتوبوس برای رفتن به داخل شهر استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است که از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید چون راحتی بیشتری نسبت اتوبوس دارد.

امکانات ایستگاه راه آهن

امکانات رفاهی از جمله ویژگی هائی است که هر ایستگاه راه آهن به آن نیاز دارد. در این ایستگاه نیز سرویس بهداشتی، نمازخانه، غرفه های فروشگاهی و پارکینگ برای استفاده مسافران گنجانده شده است.

راه‌های ارتباطی ایستگاه راه آهن تبریز

آدرس تبريز، ميدان راه آهن، ايستگاه راه آهن، اداره كل راه آهن آذربايجان
تلفن 34440052 – 041، 34429093 – 041، 34440054 – 041
کد پستی ۵۱۹۷۶۱۵۳۹۳
پست الکترونیکی tabriz@azarbayjan.rai.ir

اگر نظری در رابطه با ایستگاه راه آهن تبریز دارید می توانید از طریق کامنت ها با به اشتراک بگذارید.

نوشته ایستگاه راه آهن تبریز کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.