44

ایستگاه راه آهن قم کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ایستگاه راه آهن قم

ایستگاه راه آهن قم کجاست؟ برای سفر کردن نیازی به تدارکات خاص ندارید تنها تصمیم گرفتن کافی است. اینکه تصمیم بگیرید به کجا بروید، چه مدتی در سفر باشید و با چه وسیله ای بروید. برای انتخاب وسیله سفر بهتر است در مورد وسایل سفر کسب اطلاعات کنید. یکی از وسایلی که بهتر است با آن به سفر بروید قطار است.

قطار یکی از وسایلی است که افرادی آن را انتخاب می کنند که به دنبال هیجان و لذت وافر هستند. عبور از طبیعتی بکر که تنها با قطار می توانید آنها را ببینید. اصولا خط آهن قطار از دل مکان هائی گذر کرده است که افراد، در حالت عادی ممکن نیست از آن عبور کنند بنابراین می تواند سفری متفاوت برای شما باشد. علاوه بر این ها از مزایای سفر با قطار ایمن بودن آن است.

البته در کنار این مزایا عیب سفر با قطار، طولانی بودن مسیر است که بازهم این موضوع برای افرادی می تواند جزو لذات حساب شود. در ادامه در مجله گردشگری مستر بلیط شما را با ایستگاه راه آهن قم آشنا می کنیم. لازم به ذکر است از آنجائی که قم یک شهر مذهبی می باشد افراد زیادی برای زیارت حرم حضرت معصومه به این شهر سفر می کنند. در کنار آن وجود دانشگاههای متعدد باعث شده است دانشجوهای زیادی در این شهر به تحصیل بپردازند و برای رفتن به آن از قطار استفاده کنند.

ایستگاه راه آهن قم

درباره ایستگاه راه آهن قم

طبق تاریخ از قدیم این شهر برای ایرانیان مورد توجه بسیار بوده است به همین علت سفر به این شهر زیاد صورت می‌گرفته است. این امر باعث شده بود که نیاز به ایستگاه راه آهن از واجبات آن باشد. ایستگاه راه آهن قم در سال 1317 شروع به احداث شد، که به علت جنگ جهانی دوم به زمانی دیگر موکول شد. بعد از مدتی احداث آن ادامه پیدا کرد و در این بین ریل گذاری بین قم و کاشان انجام شد و به طور رسمی در سال 1328 افتتاح شد. این ایستگاه در سال 1397 جزو آثار ملی ایران ثبت شد. این ایستگاه به عنوان ایستگاه گار مانوری شناخته می شود. در حال حاضر روزانه 5500 نفر مسافر از این ایستگاه و ایستگاه محمدیه به سراسر کشور منتقل می شوند.

می توانید بلیط سفرتان را از مستر بلیط تهیه کنید و سفری شیرین به مقصد مورد نظرتان داشته باشید.

ایستگاه های خط آهن قم

خط آهن قم با احداث خط آهن شهر قم به کاشان شروع به کار کرد و با گذشت زمان ایستگاه های این خط آهن اضافه شدند. این خط آهن به علت قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب دارای اهمیت به خصوصی است. از ایستگاه های آن می توان به رود شور، پرندک، شهید خیری‌پور، کوه پنگ، انجیلاوند، نودژ و پل اشاره کرد.

مسیرهای ایستگاه راه آهن قم

هر ایستگاه راه آهن احتیاج دارد که خطوط سفری مختلف از آن عبور کند تا به رونق بالا برسد. مسیرهای ایستگاه قم شامل قم – تهران، قم – مشهد، قم – اهواز می شود. برای خرید بلیط قطار قم فقط کافی است به یک سایت معتبر مانند مستر بلیط مراجعه کنید.

مسیر قم به تهران

در گذشته این مسیر را جزو مسیرهای درون استانی به حساب می آوردند ولی با گذشت زمان و جدا شدن قم از تهران این مسیر نیز تبدیل به مسیری برون استانی شد. این مسیر را می توان جزو پرتردد ترین هم از لحاظ مسافر و هم از لحاظ میزان قطار توصیف کرد. در این مسیر در طول روز در ساعات مختلف قطار وجود دارد. مدت زمان این سفر خیلی طولانی نیست و در یک ساعت و 50 دقیقه انجام می شود به همین دلیل در این مسیر از قطارهای اتوبوسی و سالنی 4 ستاره صبا استفاده می شود. شرکتی که مسئول این سفرهاست شرکت مسافربری ریلی رجا است.

ایستگاه راه آهن قم

مسیر قم به مشهد

این مسیر را می توانید در 13 ساعت طی کنید تا به مقصد برسید و از ایستگاه هائی مانند فرودگاه تهران، سمنان، شاهرود، جاجرم، نقاب و نيشابور عبور می کنید. اگر قصد سفر به هر کدام از این مناطق را داشته باشید می توانید در این مسیر به سفر بپردازید. شرکت ریلی مسافربری بن ریل، شرکت ریلی مسافربری رجا، شرکت ریلی مسافربری فدک و شرکت ریلی مسافربری نورالرضا برنامه ریزی و اجرای این سفرها را بر عهده دارند. قطارهایی که در این مسیر فعال هستند همراه با توضیح کوچکی در مورد آن به شرح زیر می باشند:

قطار 3 ستاره 6 تخته پارسی واگن کوپه‌ای 6 نفره: ویلچر، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران و سیستم تهویه امکانات این قطار هستند. اگر قصد سفر با هزینه ای کمتر را دارید می توانید از این قطار استفاده کنید.

قطار 4 ستاره 4 تخته سپهر واگن کوپه‌ای 4 نفره: کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، ارتباط داخلی، چراغ مطالعه و روزنامه امکاناتی هستند که در صورت سفر با این قطار نصیبتان می شود.

قطار 5 ستاره سلامت فدک واگن کوپه‌ای 4 نفره: فروش بلیط این قطار در سه حالت اکونومی، بیزینس و ویژه به فروش می رسد. تفاوت این بلیط ها در میزان خدماتی است که به شما ارائه می شود. امکاناتی که در قطار وجود دارد شامل کتابخانه، ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، سیستم تصویری، سیستم صوتی، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه، هدفون، ارتباط داخلی، چراغ مطالعه، روزنامه و پک بهداشتی می‌شود. اینها امکاناتی است که در قطار وجود دارد و کلیه کلاس ها از این امکانات برخوردار می شوند.

قطار 3 ستاره 6 تخته مهدیس واگن کوپه‌ای 6 نفره: کتابخانه، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و روزنامه از جمله امکانات در این قطار است.

قطار 3 ستاره6 تخته پارسی واگن کوپه‌ای 6 نفره: امکانات موجود در این قطار نسبت به دیگر قطار ها کمتر می باشد ولی قیمیت آن نیز کمتر از بقیه است، موقع خرید بلیط بهتر است به این نکته توجه کنید. ویلچر، سرویس ایرانی، سرویس خواب، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و روزنامه امکاناتی هستند که در این قطار وجود دارد.

قطار 4 ستاره سروش واگن کوپه‌ای 4 نفره: ویلچر، سرویس فرنگی، WiFi، سرویس ایرانی، سرویس خواب، پریز برق، بسته پذیرایی، فروش غذا در رستوران، سیستم تهویه و روزنامه از امکاناتی هستند که در این قطار در اختیار شما قرار داده می شود.

ایستگاه راه آهن قم

امکانات رفاهی ایستگاه قطار قم

مسافران در زمان هائی که در ایستگاه های قطار هستند نیز احتیاج به امکاناتی دارند. پس یکی از الزامات ایستگاههای قطار برای اینکه مسافران راضی از آنجا خارج شوند امکانات رفاهی است. در ایستگاه قم نیز امکانات بنا بر میزان تردد نسبتا بالائی که در آنجا وجود دارد ایجاد شده است. این امکانات شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، گیشه های فروش بلیط شرکتهای مختلف، تلفن عمومی، دستگاه خودپرداز، انبار توشه بار، سرویس ویژه معلولین، امکانات حمل خودرو با قطار می شود.

راههای دسترسی ایستگاه

این ایستگاه از آنجائی که در مرکز شهر قرار گرفته است رفت و آمد در آن به آسانی صورت می پذیرد. برای رفت و آمد به ایستگاه یا خروج از آن می توانید از تاکسی های موجود در محوطه استفاده کنید. تاکسی های آنلاین نیز می توانند گزینه مناسبی باشند. اتوبوس های شهر نیز از گزینه های روی میز برای تردد بین شهر و ایستگاه است.

راههای ارتباطی با ایستگاه راه آهن قم

آدرس: قم، خیابان سپاه، میدان راه آهن، ایستگاه راه آهن قم

تلفن: 31622230 – 025

سامانه صدای مسافر: 5149 – 021

نوشته ایستگاه راه آهن قم کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.