bazare-dehaghan-

بازار دهاقان؛ معرفی + راه های دسترسی

بازار دهاقان

بازار دهاقان کجاست؟ بازار ها از جمله مکان های هر شهر هستند که دارای بیشترین پویایی و هیجان هستند این موضوع مربوط به دوره خاصی نمی شود، در تمامی دوره ها این موضوع صادق بوده است.

در گذشته بازارها نقش پررنگ تری در امور اجتماعی و سیاسی ایفا می کردند ولی امروزه این نقش کمرنگ تر شده است. طبيعت انسانی ایجاب می کند تا افراد، نیاز به تعامل اجتماعی قوی داشته باشند، زیرا انسان موجودی اجتماعی است و همواره در پی برقراری ارتباط با دیگر موجودات است. بنابراین از هر فرصت برای دیدار و تعامل از طریق ویژگی های محلی فضای عمومی مانند خیابان، بازار، میدان، پار کها و … و حس تعلق اجتماعی بهره می گیرد.

بازارها امروزه نقش های مختلفی را ایفا می کنند این نقش ها شامل تامین نیازهای مادی، تامین نیازهای اجتماعی، تامین نیازهای فرهنگی ( همچون ایجاد مراسم مختلف ملی در بازارهای سنتی) و تامین نیازهای معنوی (برپایی نماز جماعت در مساجد داخل بازار) می شود. در این بخش از مجله مستر بلیط به سراغ شهر دهاقان و بازار قدیمی این شهر می رویم، پس با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

درباره بازار دهاقان

معرفی بازار دهاقان

این بازار در بافت قدیمی شهر قرار دارد ولی تاریخ دقیق ساخت آن مشخص نیست. این بازار مانند هر بازار قدیمی که در ایران وجود دارد در مرکز شهر قرار دارد و به عنوان هسته شهر قلمداد می شود که دیگر قسمت های شهر در اطرف آن رشد داشتند. این بازار در حال حاضر نیاز جدی به بازسازی دارد.

بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دهاقان و برترین مقاصد گردشگری آن، مجموعه مقالات “دهاقان” را مطالعه نمایید.

قسمت های مختلف بازار دهاقان

در این بازار می توانید تعداد زیادی مسجد را مشاهده کنید از جمله این مساجد، مسجد جامع دهاقان و مسجد میر را می توان نام برد. از دیگر قسمت های آن سرای هائی را باید نام برد که به این بازار وابسته هستند.

مسجد میر بازار دهاقان

این بنا در قسمت شرقی بازار دهقان واقع شده است که گفته ی شود قدمت آن به دوران سلجوقیان و ایلخانیان می رسد. به احتمال زیاد این مسجد در گذشته آتشکده بوده است که بعد از ورود اسلام به ایران به وسیله یکی از سرداران تبدیل به مسجد شده است به همین به آن مسجد میر می گویند.

ساخت و سازها و حوادث گوناگونی که در دوران مختلف اتفاق افتاده باعث شده است معماری این بنا تغییرات بسیار داشته باشد. مسجد میر در تاریخ نهم بهمن سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۴۱۵۷ به ثبت ملی رسیده است.

برای خرید بلیط اتوبوس شهرضا می توانید به مستر بلیط مراجعه کنید و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

مسجد میر بازار دهاقان

مسجد جامع دهاقان

این مسجد توسط شخصی به نام حاج میرزا بابا ساخته شده است و قدمت آن به اوایل دوران قاجار بر می گردد و دارای معماری زیبائی می باشد.

راه های دسترسی بازار دهاقان

برای رسیدن به این بازار می توانید خود را به مرکز شهر برسانید و از آن دیدن کنید. برای این کار می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

بازدید از بازار دهاقان

موقع بازدید از مکان نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما بهتر است از محصولات محلی شهر دهاقان به عنوان سوغاتی خرید کنید. هر آنچه به عنوان سوغاتی نیاز داشته باشید می توانید در این منطقه تهیه کنید.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل اصفهان شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته بازار دهاقان؛ معرفی + راه های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.