6ba

بازار قدیمی بندر عباس کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

تاریخچه بازار قدیمی

بازار قدیمی بندر عباس که در بین مردم این منطقه با نام بازار سنتی هم شناخته می شود، یکی از محبوب ترین بازار ها و همچنین یکی از مکان های گردشگری این شهر است. این بازار، در بلوار طالقانی واقع شده است و دسترسی نزدیکی به مرکز شهر و سایر قسمت های مهم شهر دارد.

در بازار قدیمی بندر عباس، انواع و اقسام وسیله ها با هر جنس و قیمتی پیدا می شود و از این نظر برای افرادی که به دنبال پیدا کردن ابزار قدیمی و سنتی هستند بسیار مناسب است. نکته حائز اهمیت درباره این بازار این است که صنایع دستی و سوغات مردمان این شهر را به فروش می رساند و می تواند برای گردشگران کمک بزرگی باشد.

به علت تنوع اجناس، رنگ و طرح های آن ها، به این بازار رنگارنگ ترین بخش بندر عباس هم می گویند. با وجود پیشرفت شهر و تاسیس شدن پاساژ ها و مراکز خرید مختلف و مدرن، همچنان این بازار نقش مهمی در زندگی مردم دارد و به دلیل قیمت مناسب و فروشنده های منصف خود، در بیش تر روز های هفته با حضور مردم محلی شلوغ است.

تاریخچه بازار قدیمی

تاریخچه بازار قدیمی بندر عباس

متاسفانه درباره تاریخ دقیق تاسیس این بازار در بندر عباس، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی بر اساس نام آن و گفته های افراد محلی این منطقه، بازار سنتی برای سال های طولانی به فعالیت خود در زمینه فروش اجناس و ابزار جدید و حتی دست دوم ادامه داده است.

این بازار، مساحت زیادی از زمین و بخش های اطراف خود را اشغال کرده و بسیار بزرگ است؛ که به همین خاطر، وسایلی که در آن به فروش می رسند تنوع زیادی دارند و مردم همین شهر و به خصوص گردشگران را از بازدید پشیمان نمی کنند.

اگر قصد خرید لباس و یا وسیله ای کمیاب را دارید و با وجود جستجو همه مغازه های اطراف خود موفق به یافتن آن نشده اید، حتما از بازار قدیمی بندر عباس دیدن کنید؛ چرا که با صرف کم ترین زمان در این بازار می توانید تمام مایحتاج خود را تهیه کنید.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

بازار سنتی بندر عباس، در خیابان طالقانی و نرسیده به خیابان بهادر جنوبی واقع شده است. در بازار بندر عباس، انواع خشکبار و سبزیجات محلی و معطر، ماهی، صنایع دستی مانند گلیم های پر نقش و نگار، حصیر، پارچه های زیبا و … به چشم می خورد و تنوع آن ها انسان را متحیر می سازد.

گردشگران علاوه بر بازدید از این بازار، می توانند از بازار های زیبایی که در نزدیکی بازار قدیمی قرار گرفته اند نیز دیدن کنند تا اطلاعات شان را درباره بندر عباس و فرهنگ و مردم آن افزایش دهند. با توجه به اهمیت این موضوع، برخی از معروف ترین بازار ها را به شما معرفی می کنیم.

بازار لاری ها

بازار لاری ها

یکی از بازار های موجود در بندر عباس که عمده تمرکز فعالیت فروشنده های آن در هنگام شب و تاریک شدن هوا می باشد، بازار لاری هاست که به آن بازار شب هم می گویند. در این بازار هم انواع وسایل متنوع پیدا می شود اما بیش تر از هر چیزی پوشاک و لباس های محلی و غیر محلی به فروش می رسند.

اجناس فروشی، از قیمت و کیفیت مناسبی برخوردار هستند و هر قشری از مردم می تواند در این بازار خرید کند. بر خلاف تصور گردشگران، با وجود دیر شروع شدن ساعت کار در بازار لاری ها، افراد زیادی از هر جنسیت و قومیتی، در این بازار وجود دارند و از قدم زدن در شلوغی جمعیت لذت می برند.

بازار مرکزی

بازار مرکزی یکی از بازار هایی است که علاوه بر بندر عباس، در سایر شهر ها هم وجود دارد و حتی در بین مردم نیز با نام سیتی سنتر شناخته می شود. سیتی سنتر بندر عباس، در سال 1384 و با 3 طبقه در مقابل اسکله شهید رجایی ساخته شد.

در طبقه های این پاساژ، مغازه های مختلفی مانند مغازه لوازم خانگی، بهداشتی و آرایشی، پوشاک، موبایل و لوازم الکترونیکی و … وجود دارند. با وجود بزرگ بودن این بازار و محبوب بودن آن در بین مردم و مسافران بندر عباس، قیمت اجناس در آن معقول و خوشبختانه این مسئله بر روی قیمت وسیله ها تاثیر منفی نگذاشته است.

مرکز خرید زیتون

این مرکز خرید، در 2 طبقه و با فاصله مناسبی تا ساحل واقع شده است. در صورت بازدید از مرکز خرید زیتون، می توانید با طی 500 متر به آسانی به ساحل دریا دسترسی پیدا کنید و به ذهن و روح خود آرامش هدیه دهید. در مرکز خرید زیتون، مغازه های مختلف پوشاک، مواد غذایی و … وجود دارد که می توانند برای گردشگران جذاب باشند. در صورت تمایل برای آشنایی با سایر مراکز خرید و بازار های بندر عباس، می توانید از مجله مستر بلیط کمک بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آوردید.

شرایط بازدید

شرایط بازدید از بازار قدیمی بندر عباس

اگر شما هم به سفر به شهر های مختلف و آگاه شدن از سبک زندگی، فرهنگ، اخلاق مردم، رسومات مختلف و … علاقه دارید، یکی از بهترین انتخاب های شما، می تواند استان هرمزگان و بندر عباس باشد. بندر عباس، مردمانی مهمان نواز دارد که با گردشگران به خوبی رفتار و آن ها را به فرهنگ خود علاقه مند می کنند.

در نظر داشته باشید که قبل از جمع کردن چمدان های تان و عازم شدن به بندر عباس، درباره آب و هوا و بهترین زمان سفر به آن اطلاعات معتبری به دست آورید. طبق تحقیقات صورت گرفته، اوایل آذر تا اوایل فروردین، بهترین زمان برای سفر به این بندر هستند؛ چرا که هوا در معتدل ترین حالت خود قرار دارد.

همچنین می توانید در مهر ماه برای شرکت در جشنواره مجسمه های شنی و در نوروز، برای بازدید از جشنواره جهله نگاری به هرمزگان سفر کنید. بازار سنتی بندر عباس به دلیل اهمتی که در این شهر دارد، در بیش تر روز ها و ساعات امکان ارائه خدمت به گردشگران و مردم را دارا است و شما می توانید در ساعت های مختلف روز به آن مراجعه و برای خود و عزیزان تان سوغات های متنوعی را تهیه کنید.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

هر فردی سفر با یک نوع خاصی از وسیله نقلیه را به سایر وسایل ترجیح می دهد. برخی اشخاص، سفر با اتومبیل شخصی و لذت بردن از منظره های اطراف و مهم تر از همه عدم محدودیت برای توقف را به استفاده از هواپیما، قطار و … ارجحیت می دهند.

اگر شما هم در این گروه از افراد قرار دارید، بهتر است قبل از حرکت، درباره مسیر های بندر عباس و نوع جاده ها اطلاعات کسب کنید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید. تهیه بلیط قطار بندر عباس هم امکان پذیر است و علاقه مندان به قطار می توانند با استفاده از آن، سفری راحت و بدون مشکل را تجربه کنند.

خوشبختانه، بندر عباس فرودگاه هم دارد و شما با خرید بلیط هواپیما بندر عباس، به آسانی به مقصد خود می رسید و از سفر تان لذت می برید. در صورت نیاز به اطلاعات بیش تر، می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و سفری به یاد ماندنی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

نوشته بازار قدیمی بندر عباس کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.