1401010116432977825019264

بسیج خدمات در حرم مطهر رضوی/ افزایش تعداد دفاتر امانات؛ صندلی‌های چرخدار و خودروهای زائربر

گروه استان‌ها-همزمان با ایام نوروز و حضور انبوه عاشقان در بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع)، معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی، امکانات و خدمات مورد نیاز در صحن‌ها و رواق‌ها، از جمله دفاتر امانات و تعداد صندلی‌های چرخدار را افرایش داده است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، این معاونت به منظور آرامش خاطر و رفاه حال دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) که پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی با انجام واکسیناسیون، برای شرکت در جشن‌های نیمه شعبان و مراسم تحویل سال نو به حرم ملائک پاسبان رضوی مشرف می‌شوند، امکانات و تسهیلات لازم را در بخش‌های مختلف فراهم کرده است.

فعالیت دفاتر امانات نقدی و وسایل

محمدرضا سبزعلی، رئیس اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی در این باره اظهارداشت: در حال حاضر 9 دفتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند در 5 ورودی‌ اصلی حرم مطهر و همچنین صحن‌های انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و آزادی و رواق دارالحجه، آماده دریافت و استرداد وجوه نقد، طلاجات، مدارک و سایر اشیای ارزشمند زائران است.

وی با بیان اینکه 16 دفتر نیز در حوزه امانات وسایل و تحویل صندلی چرخدار امانی در 10 ورودی اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کند، افزود: در برخی از ورودی‌های اصلی همچون باب الرضا(ع) دو دفتر امانات وسایل به زائران خدمات‌رسانی می‌کند. همچنین با توجه به حجم بالای زائرانی که مستقیم از پایانه مسافربری و فرودگاه از طریق باب الرضا(ع) به حرم مطهر مشرف می‌شوند، دفتر مجزای امانت چمدان نیز در این ورودی فعال است.

افزایش ظرفیت صندلی‌های چرخدار امانی

سبزعلی با اشاره بر اینکه 300 صندلی‌ چرخدار برای افزایش ظرفیت دفاتر تحویل صندلی چرخدار امانی در نوروز تجهیز و آماده شده است، گفت: در مجموع بیش از هزار و 400 صندلی چرخدار امانی به همت این اداره آماده خدمت به زائران کم‌توان و سالمند در 7 دفتر در ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های 3 و 1 است.

وی ادامه داد: تهیه، شست‌وشو، اتو، بسته‌بندی و امانت پتو برای اسکان شب زائران در حرم مطهر، از دیگر خدمات این اداره است به طوری که در حال حاضر بالغ بر 8 هزار پتو فراهم شده است.

تولیت آستان قدس رضوی در پیامی نوروز 1401 را تبریک گفتتولیت آستان قدس رضوی: پلیس در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌‌ای برنامه‌ریزی کندتولیت آستان قدس رضوی: تزکیه نفس و روشنگری نسبت به جبهه حق وظیفه منتظران ظهور در دوران غیبت است

رئیس اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با اشاره به ارائه خدمات شارژ تلفن همراه در دفاتر امانات نقدی و اشیای ارزشمند حرم رضوی افزود: همچنین این خدمت در 4 جایگاه‌ ویژه در رواق‌های امام خمینی(ره)، شیخ طوسی و شیخ حُر عاملی نیز ارائه می‌شود.

پاسخگویی دفتر اشیای پیداشده در 7 باجه

سبزعلی گفت: دفتر مرکزی اشیای پیدا شده در ضلع شمال شرقی صحن غدیر نیز در قالب 7 باجه؛ «وجوه نقد»، «مدارک»، «تلفن همراه»، «طلا، ساعت و زیورآلات»، «پوشاک و کفش»، «اقلام متفرقه همچون عینک» و «ارسال مرسلات» به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مراجعان است.

وی اضافه کرد: زائران برای استعلام اشیای گمشده خود می‌توانند با سامانه اطلاع‌رسانی اشیای پیدا شده با شماره تلفن32002840-051، تماس بگیرند.

افزایش دفاتر امانات در صورت نیاز

رئیس اداره امانات و نگهداری اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با اشاره بر اینکه بیش از 200 نفر در شیفت‌های مختلف در دفاتر این اداره در حال خدمت هستند، تأکید کرد: افزایش تعداد دفاتر امانات نیز با توجه به نیاز زائران در ایام نوروز در دستور کار قرار دارد به طوری که در حال حاضر درصدد افزایش یک باجه پشتیبان اشیای پیدا شده به خدمات این بخش هستیم.

وی درباره دیگر اقداماتی که به مناسبت فرارسیدن ایام نیمه شعبان و نوروز انجام شده است، گفت: افزایش تعداد قفسه‌های دفاتر امانات، نونمایی جایگاه‌های شارژ تلفن همراه، گسترش فضای قفسه‌های دفاتر با انتقال وسایل به جای مانده زائران به انبارها و ادامه پیگیری تحویل آنها و تنظیف دفاتر، از جمله این اقدامات است.

سبزعلی افزود: همچنین با توجه به اسکان زائران در اماکن تحت پوشش مجموعه آستان قدس رضوی از جمله تربیت‌بدنی، طبق درخواست بنیاد کرامت رضوی، مقدمات لازم جهت فعالیت 2 دفتر امانات در محل تربیت‌بدنی این بنیاد انجام شده است.

فعالیت 9 دفتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک

در ادامه، محمد شبان، رئیس اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: 7 دفتر رسیدگی به امور پیداشدگان و گمشدگان و خدمات مادر و کودک زیر نظر این اداره در صحن‌های انقلاب، آزادی، کوثر، مسجد گوهرشاد، رواق دارالحجه، رینگ شیخ طوسی و همچنین باب الرضا(ع) به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در ایام نیمه شعبان، 2 دفتر موقت نیز در راستای افزایش خدمت‌رسانی به زائران در ضلع غربی صحن پیامبر اعظم(ص) و صحن غدیر به این دفاتر اضافه خواهد شد. همچنین جمعی از نیروهای این اداره با پوشیدن کاور راهنمای افراد پیداشده به منظور خدمت به محبان امام رئوف(ع) در اماکن متبرکه رضوی حضور خواهند داشت.

تأمین 60 زائربر و بیش از 1400 صندلی چرخدار غیرامانی

رئیس اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی گفت: همچنین به همت این اداره، 60 دستگاه زائربر برقی، هزار و 112 صندلی چرخدار گشت سیار، 300 صندلی چرخدار خودخدمتی ویژه تردد در صحن‌ها و حدود 10 صندلی چرخدار برقی، آماده ارائه خدمت به زائران سالمند و کم‌توان در اماکن متبرکه رضوی است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات بخش صندلی چرخدار و زائربر حرم رضوی در مجموع با مشارکت حدود 3 هزار و 800 خادمیار مشهدی در کشیک‌های مختلف و رزو خدمت خادمیاران استانی انجام می‌شود، اضافه کرد: در ایام نیمه شعبان و تحویل سال نو به منظور تقویت نیروهای این بخش علاوه بر 200 خادمیار حاضر در کشیک موظفی، از حدود 400 خادمیار رزو خدمتی نیز به صورت نیروی فوق‌العاده دعوت شده است.

فعالیت شبانه‌روزی دفاتر امداد

شبان گفت: دفاتر امداد اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی نیز به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به زائران است و در این خصوص هماهنگی‌های لازم نیز با مراکز همکار همچون راه‌آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه انجام شده است.

انتهای پیام/281/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.