6ba

ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس

ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس کجا هستند؟ ترمینال هر شهر از شریان های اصلی آن شهر به حساب می آید و وظیفه خطیری در ارتباطات آن با سایر شهرها دارد. اهمیت آن از لحاظ جا به جائی مسافر و رونق بخشیدن به بخش گردشگری موجب شده است احتیاج به توجه ویژه داشته باشد. استان هرمزگان که از استان های جنوبی ایران است و قرار گرفتن آن در حاشیه خلیج فارس آن را به یکی از مهم ترین استان های ایران بدل کرده است نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تعداد مسافر خارج شده از استان در یک سال حدود 1.008.258 نفر و جابجائی درون استانی 434،776 نفر مسافر است. در همسایگی این استان، استان هایی مثل استان بوشهر، استان کرمان، استان فارس و استان زاهدان قرار دارند همچنین دارای 900 کیلومتر مرز آبی در مجاورت درياهاي آزاد است. شهر بندر عباس مرکز استان هرمزگان نیز جزو مهم ترین شهرهای ایران از لحاظ استراتژیک است. برای آشنائی بیشتر با ترمینال بندر عباس با ما همراه شوید.

معرفی ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس

ترمینال بندر عباس

ترمینال بندر عباس که در بلوار نخل خدا قرار دارد تنها ترمینال این شهر می باشد و کلیه مراودات آن از طریق همین ترمینال انجام می شود. به صورت روزانه 2450 مسافر را بدرقه می کند، که آنها توسط 137 اتوبوس و 22 مینی بوس از آنجا خارج می شوند. سهم ترمینال بندر عباس در جا به جائی مسافر در استان هرمزگان 52 درصد است یعنی بیشتر از نیمی از مسافران این استان از طریق این ترمینال جا به جا می شوند پس می توان آن را پر تردد ترین در استان دانست. برای خرید بلیط اتوبوس بهتر است از طریق آنلاین اقدام نمائید. اگر تا کنون تجربه خرید اینترنتی بلیط را نداشته اید، می توانید کار خود را با مستر بلیط شروع کنید تا تجربه ای فوق العاده برای شما به ارمغان بیاورد.

ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس

مسیرهای ترمینال بندرعباس

وظیفه هر ترمینال جا به جائی مسافر در مسیرهائی است که می داند بیشترین تقاضا را دارد که این ترمینال به خوبی از عهده این وظیفه بر آمده است و توانسته مسافران را در بیشترین مسیرهای ممکن حرکت دهد. از جمله این مسیرها می توان بندرعباس به تهران، بندرعباس به قم، بندرعباس به کرج، بندرعباس به اصفهان، بندرعباس به شهررضا، بندرعباس به کاشان، بندرعباس به زرین شهر، بندرعباس به نایین، بندرعباس به مشهد مقدس، بندرعباس به بیرجند، بندرعباس به اهواز، بندرعباس به آبادان، بندرعباس به ایذه، بندرعباس به بندرماهشهر، بندرعباس به خرمشهر، بندرعباس به شلمچه، بندرعباس به امیدیه، بندرعباس به شیراز، بندرعباس به جهرم اشاره کرد.

همچنین بندرعباس به داراب، بندرعباس به فسا، بندرعباس به لارستان، بندرعباس به کرمان، بندرعباس به بم، بندرعباس به جیرفت، بندرعباس به سیرجان، بندرعباس به شهر بابک، بندرعباس به کهنوج، بندرعباس به اراک، بندرعباس به رشت، بندرعباس به بندرانزلی، بندرعباس به لنگرود، بندرعباس به زاهدان، بندرعباس به ایرانشهر، بندرعباس به سراوان، بندرعباس به بندرلنگه، بندرعباس به کرمانشاه، بندرعباس به همدان، بندرعباس به ملایر، بندرعباس به شهرکرد، بندرعباس به بروجن، بندرعباس به یاسوج، بندرعباس به یزد، بندرعباس به میبد، بندرعباس به بوشهر، بندرعباس به چغادک، بندرعباس به دیلم و بندرعباس به عسلویه دیگر مسیر های این ترمینال هستند.

این شهر مقصد بسیاری از سفرها از شهرهای دیگر است که از آن جمله می توان به شهرهای تهران پایانه جنوب، کرج، اصفهان پایانه صفه و پایانه کاوه، شهررضا، شاهین شهر، مشهد مقدس، بیرجند، اهواز، آبادان، ایذه، ماهشهر، خرمشهر، شیراز پایانه کاراندیش، جهرم، داراب، کرمان، سیرجان، رشت بندرانزلی، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، کرمانشاه، سنندج، همدان، شهرکرد، بروجن، یزد، بوشهر، دشتستان، کنگان، گناوه و عسلویه اشاره کرد.

ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس

شرکت های مسافربری ترمینال بندر عباس

در تمامی ترمینال ها، شرکت های مسافربری فعالیت دارند که نقش اساسی در ایجاد سفرها و برنامه های ترمینال دارند. آنها با طراحی و اجرای سفرها باعث رونق ترمینال می شوند. وجود شرکت مسافربری در هر ترمینال جزو ضروریات آن می باشد. ترمینال بندر عباس که از موقعیت خاص برخوردار است نیز دارای شرکت های مسافربری بزرگی است.

از آن جمله می توان به شرکت مسافربری عدل بندرعباس، شرکت مسافربری جهانگشت مهر بندرعباس، شرکت مسافربری گیتی پیما بندرعباس، شرکت مسافربری ایران پیما بندرعباس، شرکت مسافربری رویال سفر بندرعباس، شرکت مسافربری تک سفر بندرعباس، شرکت مسافربری پیک صبا، شرکت مسافربری مارال سیر ایرانیان بندرعباس، شرکت مسافربری ترابر بی تا بندرعباس، شرکت مسافربری لوان نور بندرعباس، شرکت مسافربری آریا سفر آسیا بندرعباس، شرکت مسافربری سیر و سفر، شرکت مسافربری پیک معتمد بندرعباس اشاره کرد.

دیگر شرکت های موجود در این ترمینال شامل شرکت مسافربری سفر سیر آسیا بندرعباس، شرکت مسافربری میهن نور آریا بندرعباس، شرکت مسافربری ایمن سفر بندرعباس، شرکت مسافربری راه پیما بندرعباس، شرکت مسافربری آسیا سفر بندرعباس، شرکت مسافربری همسفر چابکسواران و شرکت مسافربری جوان سیر ایثار می شود. این شرکت ها سفرهای خود را برای چندیدن شهر مختلف تنظیم می کنند.

امکانات ترمینال بندرعباس

وجود امکانات و ویژگی های متنوع در هر ترمینال از واجبات می باشد. زیرا مسافران که مدت زمان زیادی را در راه هستند موقع رسیدن به ترمینال و یا زمان خروج از آن نیاز به موارد خاص پیدا می کنند، بنابراین باید این ویژگی‌ها برای رفع نیاز آنها در ترمینال وجود داشته باشد. از امکانات موجود در این ترمینال می توان استراحتگاه رانندگان، غرفه های فروشگاهی، کارواش، خدمات گاری های حمل بار، پارکینگ، نمازخانه، انبار توشه مسافر، دفاتر فروش بلیط و شرکت های مسافربری، سالن انتظار مسافر، سالن فروش بلیط، سرویس بهداشتی را ذکر کرد.

امکانات ترمینال بندرعباس

راه‌های دسترسی به ترمینال بندر عباس

برای رفت و آمد بین ترمینال و شهر بهترین گزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی های شهری است. این تاکسی ها که به وفور در اطراف ترمینال و همینطور در شهر یافت می شوند گزینه ای راحت و سریع برای جا به جائی در کلیه قسمت های شهر هستند. فاصله ترمینال تا فرودگاه 11 دقیقه می باشد پس اگر قصد استفاده از فرودگاه را داشته باشید می توانید سریع به آنجا برسید.

ترمینال های استان هرمزگان

استان هرمزگان در شهرهای دیگر آن نیز دارای ترمینال های مسافربری برای سهولت مسافران است که از آن دست می شود ترمینال شهید سیامک طاهری بندر لنگه و ترمینال شهید بهشتی رودان را بیان کرد. این ترمینال ها علاوه بر سرویس دهی برای برخی شهرهای بزرگ وظیفه حمل و نقل درون استانی را نیز برعهده دارند.

ترمینال بندر لنگه

این ترمینال میزبان سفرهائی است که از شهر های اهواز، آبادان، ماهشهر، شیراز و بندرعباس است. شرکت های مسافربری گوناگونی در این ترمینال فعال هستند و به هماهنگی سفرها می پردازند که از میان آنها می توان تک سفر بندر لنگه، آسیا سفر بندر لنگه و آریا سفر بندر لنگه را بیان کرد.

ترمینال های باربری استان هرمزگان

ترمینال های باربری استان هرمزگان

این استان با توجه به شرایط استراتژیکی که دارد دارای پایانه های باربری مختلفی در سطح آن است. پایانه بار بندرعباس با مساحت 43 هکتار واقع در محور بندر عباس – سیرجان دارای 160 غرفه می باشد. پایانه بار لنگه که به صورت خصوصی اداره می شود دارای 12 غرفه و 7 هکتار مساحت است. پایانه بندر خمیر نیز که خصوصی می باشد وسعتی برابر با 5 هکتار دارد همچنین مجموع غرفه های 24 عدد می باشد و در محور خمیر – بندر لنگه احداث شده است.

از احتیاجات شهری مانند بندر عباس که دارای بیشترین تردد باربری در کشور است شهرک حمل و نقل است، بنابراین یک شهرک حمل و نقل در بندر عباس واقع در اسکله شهید رجائی در حال ساخته شدن است. كالاهاي عمده صادر شده از استان در سال 82 سيمان ( فله اي و كيسه اي)، روغن خام تصفيه نشده، ذرت، قطعات اتومبيل، گندم و برنج هستند. ميزان كالاي خارج شده از استان در سال 82، 11.697.703 تن و جابجائي درون استاني كالا 1.116.761 تن بوده است. ميزان كالاهاي ترانزيتي از مبادي ورودي (بندرعباس و بندرلنگه) حدود 1676 هزار تن است.

راه‌های ارتباطی ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس

ترمینال بندر عباس

آدرس بندر عباس، بلوار نخل خدا، جنب پارک دولت، ترمینال خلیج فارس
تلفن 09367613393 – 07633687252

ترمینال بندر لنگه

آدرس بندرلنگه، بلوار امام خمینی، جنب جهاد کشاورزی، ترمینال بندر لنگه
تلفن 07644223721

اگر تجربه استفاده از ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس را دارید و دوست دارید که نظرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید می توانید از بخش کامنت ها استفاده کنید.

نوشته ترمنیال و پایانه های مسافربری بندرعباس کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.