2q

ترمینال و پایانه های مسافربری قم کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

ترمینال و پایانه های مسافربری قم

قم مرکز استان قم است و در قسمت مرکزی ایران و در همسایگی استان های تهران، اصفهان، مرکزی و سمنان واقع شده است. استان قم دارای 250+645 كيلومتر راه شامل 139 آزادراه، 400+ 275 كيلومتر راه اصلی، 300+198 کیلومتر راه فرعی آسفالته و 800+43 كيلومتر راه دسترسی است. ترمینال و پایانه های مسافربری قم کجاست؟ این شهر دارای ترمینال های کوچک و بزرگ در سطح شهر است. هر کدام از این ترمینال ها وظیفه جا به جائی مسافر به مناطق خاصی را بر عهده دارند. این ترمینال ها شامل ترمینال میدان 72 تن، ترمینال فدک، ترمینال مرکزی، ترمینال میدان خرمشهر، ترمینال میدان ولیعصر می شوند.

معرفی ترمینال و پایانه های مسافربری قم

ترمینال مرکزی قم

این ترمینال در جاده قدیم قم به تهران قرار دارد. از این ترمینال برای شهرهائی مانند تبریز، زنجان، ارومیه، مشهد، کرمانشاه، شیراز، رشت، همدان، بندرعباس، مرند، آبادان، میاندآب، مراغه، خرمشهر، بناب، خوی، بهشهر، تنکابن، ماهشهر، شلمچه، رودسر، لاهیجان، لنگرود، خسروی، مهران، پایانه مرزی مهران و گرگان سرویس در ساعات مختلف و به طور منظم برقرار است.

سرویس های ورودی به این ترمینال شامل تبریز، آذرشهر، مراغه، مشهد مقدس، تربت جام، کاشمر، نیشابور، بجنورد، بیرجند، آبادان، اندیمشک، ماهشهر، بندرماهشهر، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شوشتر، شیراز، اقلید، جهرم، داراب، کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهر بابک ،رشت، آستانه اشرفیه، رودسر، کلاچای، املش، لاهیجان، لنگرود، ارومیه، خوی، شاهین دژ، زاهدان، ایرانشهر، بندرعباس، زنجان، ماه نشان، کرمانشاه، سنندج، همدان، خرم آباد، الیگودرز، کوهدشت، دهدشت، شاهرود، اردبیل، یزد، اردکان، ابرکوه، گرگان و گنبدکاووس می شود.

ترمینال و پایانه های مسافربری قم

شرکت های مسافربری فعال در ترمینال

شرکت های مسافربری متعددی در این ترمینال به امور سفرها رسیدگی می کنند و مسئولیت برگزاری آنها را بر عهده دارند. از آن جمله می توان شرکت مسافربری پیک صبا، شرکت مسافربری عدل، شرکت مسافربری ایران پیمان، شرکت مسافربری رویال سفر، شرکت مسافربری ایمن سفر ایرانیان، شرکت مسافربری ره پیما قم، شرکت مسافربری سفر سیر آریا، شرکت مسافربری جهانگشت قم، شرکت مسافربری سیروسفر، شرکت مسافربری آسیا سفر، شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری همسفر، شرکت مسافربری آریا سفر آسیا، شرکت مسافربری ترابر بی تا، شرکت مسافربری میهن نور آریا، شرکت مسافربری ایران پیام نو و شرکت مسافربری پارسیان را بیان کرد.

امکانات ترمینال مرکزی قم

به علت تردد بالای مسافر در این ترمینال سعی شده بیشترین امکانات را برای مسافران ایجاد کنند که از این دست می توان دفاتر نمایندگی فروش تعاونی ها، دفاتر شرکت های مسافربری، سکوهای سوار و پیاده شدن مسافران، غرفه های فروشگاهی، سالن انتظار، سرویس بهداشتی، فضای سبز، نمازخانه، رستوران، مسجد و دستگاه های خودپرداز را برشمرد. در صورت نیاز به هر یک از این امکانات می توانید به سالن های انتظار ترمینال مراجعه کرده و از وسیله مورد نظر استفاده کنید.

مسیرهای دسترسی به ترمینال مرکزی قم

قرار گرفتن این ترمینال در حاشیه شهر و جاده قدیم قم به تهران، دسترسی به آن را آسان کرده است. میزان تردد در این جاده بالاست و این امر باعث می شود برای رسیدن به ترمینال کمی زمان بیشتری نیاز داشته باشید بنابراین به زمانتان حتما توجه کنید. برای رسیدن به ترمینال یا خارج شدن از آن می توانید از تاکسی های ویژه ترمینال و یا از تاکسی های آنلاین استفاده کنید. متاسفانه اتوبوس های شهری در این منطقه رفت و آمد ندارند، بنابراین تنها روش دسترسی به این مکان تاکسی می باشد.

ترمینال و پایانه های مسافربری قم

ترمینال فدک قم

این ترمینال در قسمت شمالی شهر و در ضلع غربی میدان 72 تن قرار گرفته است. این ترمینال وظیفه سرویس دهی به مسافران شهرهایی، که در جنوب و غرب این استان قرار دارند، را بر عهده دارد. سفرهائی که از این ترمینال انجام می‌گیرد توسط اتوبوس هائی است که برای مقاصد گوناگون از ترمینال های شهر تهران به اینجا می آیند. هیچ اتوبوسی در این ترمینال توقف کامل ندارد و تاکسی های بین شهری نیز برای مقاصدی همچون اراک و اصفهان آماده خدمت رسانی هستند. یکی از نکات قابل توجه موجود در ترمینال چانه زنی بر سر هزینه می باشد.

مسیرهای ترمینال فدک قم

از این ترمینال همانطور که بیان شد برای شهر هایی که در جنوب استان قرار دارند سرویس ارائه می شوند که شامل اصفهان، اراک، خرم آباد، شهرکرد، اهواز، برازجان، خرمشهر، نجف آباد، بروجرد، درود و بوشهر می شود. این مسیر ها به صورت رفت و برگشت است. یعنی از این شهرها برای همین ترمینال نیز سرویس ارائه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری قم می توانید مجله مستر بلیط را دنبال کنید.

شرکت های مسافربری فعال در ترمینال فدک قم

شرکت مسافربری عدل تنها شرکتی است که در این ترمینال دفتر دارد. البته شرکت های مسافربری مختلفی سرویس های خود را برای سوار کردن مسافر در این ترمینال متوقف می کنند. توقف در ترمینال هماهنگی های قبلی با شرکت های مسافربری انجام می شود. بلیط اتوبوس را می توانید از این شرکت ها خریداری کنید و یا به مستر بلیط مراجعه نمائید.

امکانات رفاهی ترمینال فدک قم

متاسفانه این ترمینال علی رغم تردد بسیار که در آن انجام می شود دارای امکانات کاملی نمی باشد. تنها امکانات آن را یک غرفه فروش مواد غذائی، چند کانکس که به عنوان دفاتر شرکت ها هستند، چند صندلی در محوطه جهت استراحت مسافران، یک دستگاه آب سردکن تشکیل می دهند.

راههای دسترسی به ترمینال فدک قم

برای رفت و آمد بین ترمینال و شهر می توانید از تاکسی های شهری استفاده کنید که فراوان در اطراف ترمینال و در سطح شهر قابل دسترسی هستند. آنها بیشتر به مرکز شهر تردد دارند.

ترمینال و پایانه های مسافربری قم

ترمینال 72 تن قم

این ترمینال همانطور که از اسمش پیداست در میدان 72 تن قم قرار دارد. از این ترمینال برای شهرهای کرج، کاشان و تهران سرویس هایی وجود دارد. این سرویس ها هم شامل تاکسی های بین شهری و هم اتوبوس های مسافربری می شوند. اکثر اتوبوس ها در این ترمینال مانند ترمینال فدک به صورت گذری مسافر سوار می کنند. تقریبا هیچ نظم خاصی در سوار و پیاده کردن مسافر در این ترمینال وجود ندارد. توقف کامل نیز در اینجا انجام نمی‌گیرد. برای دسترسی به ترمینال تنها روش، استفاده از تاکسی است. امکانات این ترمینال مانند ترمینال فدک چندان زیاد نمی‌باشد شاید یکی از دلایل آن توقف کم مسافر ها باشد. این موضوع باعث می شود مسافران که زمان زیادی را در ترمینال نمی گذرانند نیاز به امکانات چندانی را احساس نکنند.

ترمینال ولی عصر قم

این ترمینال برای شهر ها و روستاهای درون استان سرویس دهی انجام می دهد. سرویس های ترمینال همگی مینی بوس هستند. از جمله این مقاصد شامل کهک، جمکران، ورجان و …می شوند. برای دسترسی به این ترمینال می توانید از تاکسی های شهری استفاده کنید.

ترمینال و پایانه های مسافربری قم

راههای ارتباطی ترمینال و پایانه های مسافربری قم

ترمینال مرکزی

آدرس جاده قدیم تهران، نرسیده به سرای ایرانی، ترمینال قم
تلفن 02536644030

ترمینال فدک

آدرس میدان 72 تن، جنب پارک فدک
تلفن

ترمنیال 72 تن

آدرس ضلع شرقی میدان 72 تن
تلفن

اگر می خواهید در مورد ترمینال و پایانه های مسافربری قم اطلاعاتی را اعلام کنید می توانید از قسمت کامنت ها استفاده کنید.

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری قم کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.