5k

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه؛ معرفی + راه‌ های ارتباطی

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه کجاست؟ کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه است. این استان در جوار استان کردستان، استان همدان، استان ایلام، استان خرم آباد و کشور عراق قرار دارد. کرمانشاه مانند دیگر استان های کشور بیشترین سفرهایش از طریق زمینی انجام می شود.

این موضوع را می توان در فاصله نه چندان زیاد شهرها از یکدیگر و همینطور نبود زیر ساخت های لازم جستجو کرد. ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه کجاست؟ در سفر به کرمانشاه مطمنئناً این سوال برایتان پیش می آید.

اگر قصد سفر به این استان را داشته باشید می توانید به صورت زمینی و با استفاده از اتوبوس های مسافربری بین شهری اقدام کنید. این کار از لحاظ هزینه ای برای شما بسیار مناسب خواهد بود. فایده دیگر آن لذت بردن از طبیعت های بکر در بین راه ها است.

شهر کرمانشاه که تردد گردشگران داخلی و خارجی در آن بسیار است دارای دو ترمینال می باشد که شامل ترمینال شهید کاویانی و ترمینال راه کربلا می‌شود. در ادامه این بخش به معرفی ترمینال های شهر کرمانشاه می پردازیم تا آنچه شما برای سفر در این منطقه به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه

ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه

این ترمینال در قسمت غربی شهر کرمانشاه قرار گرفته است و ترمینال اصلی شهر به حساب می آید. 13 شرکت مسافربری با آن قرار دارند همچنین ناوگان حمل و نقل ترمینال از 133 اتوبوس تشکیل شده است. شرکت های مسافربری با استفاده از این تعداد اتوبوس روزانه 3700 مسافر را از این ترمینال خارج می کنند. این مسافرها به شهرهای داخل استان و خارج از آن سفر های خود را انجام می دهند.

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه

مسیرهای ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه

از آنجائی که این ترمینال بزرگترین ترمینال شهر می باشد بنابراین سعی کرده است برای تمام شهرهای بزرگ و کوچک ایران سرویس دهی انجام دهد. این سرویس ها شامل تهران، قرچک، قم، قزوین، ساری، نوشهر، کرج، اصفهان، کاشان، تبریز، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، اندیمشک، ماهشهر، شیراز، کرمان، اراک، رشت، آستارا، لاهیجان، لنگرود، ارومیه، مهاباد، بندرعباس، همدان، تویسرکان، شهرکرد، خرم آباد، بروجرد، پایانه مرزی مهران، یزد، بوشهر، گناوه، عسلویه و گرگان می شود. علاوه بر اینها شهرهایی هستند که مسافر به مقصد این شهر می آورند و ترمینال کرمانشاه میزبانی از آنها را بر عهده دارد.

این شهرها تهران پایانه غرب (آزادی) پایانه جنوب ، شهریار، قرچک، قم، قزوین، ساری، آمل، بابل، بهشهر، تنکابن، قایم شهر، چالوس، نکا، کرج، اصفهان، کاشان، تبریز، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، اندیمشک، خرمشهر، شوش، پایانه کاراندیش (شیراز)، کرمان، اراک، رشت، آستارا، بندرانزلی، رودسر، لاهیجان، لنگرود، ارومیه، بوکان، مهاباد، بندرعباس، اسلام آباد غرب، سنندج، بانه، شهرکرد، دامغان، شاهرود، اردبیل، یزد، بوشهر، عسلویه و گرگان هستند.

اگر قصد خرید بلیط برای هر یک از مقاصد بالا از کرمانشاه و یا به سمت کرمانشاه را دارید ما خرید آنلاین از مستر بلیط و یا هر سایت مشابه دیگر را به شما پیشنهاد می کنیم.

شرکت های مسافربری ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه

همانطور که در جریان هستید شرکت های مسافربری مستقر در هر ترمینال هستند که مسئولیت سرویس های خروجی از آن ترمینال را بر عهده دارند. اگر مشکلی بابت بلیط و یا اتوبوس پیش بیاید این شرکت ها هستند که باید پاسخگو باشند.

در ترمینال کرمانشاه شرکت مسافربری عدل، شرکت مسافربری میهن نور، شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری ترابر بی تا، شرکت مسافربری آسیا سفر، شرکت مسافربری گیتی پیما، شرکت مسافربری لوان نور، شرکت مسافربری جوان سیر ایثار، شرکت مسافربری سیر و سفر، شرکت مسافربری رویال سفر ایرانیان، شرکت مسافربری کیان سفر پاسارگاد، شرکت مسافربری پیک معتمد، شرکت مسافربری آریا سفر، شرکت مسافربری تک سفرایرانیان، شرکت مسافربری پارس پیما و شرکت مسافربری همسفر چابکسواران وظایف خود را انجام می دهند.

امکانات رفاهی ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه

اصولا در هر ترمینالی بنابر احتیاجاتی که مسافران آن ترمینال دارند امکاناتی طراحی می‌شود. این امکانات به میزان تردد و فاصله ترمینال از شهرهای مقصد متفاوت می باشد. ترمینال کرمانشاه دارای امکاناتی در خور می باشد که باعث می شود مسافران در زمان انتظار برای سوار شدن به اتوبوس از یک آرامش نسبی برخوردار شوند.

از جمله این امکانات می توان فروشگاه مواد غذایی، سرویس های بهداشتی، مجهز به انبار مرکزی، مسجد، نمازخانه، پارکینگ و جایگاه سوخت را بیان کرد. البته قابل ذکر است که اینها امکاناتی است که در سراسر ترمینال های ایران می توانید بیابید و از نیاز های اولیه هر ترمینال است.

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه

راه های دسترسی به ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه

برای رفت و آمد بین ترمینال و شهر می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. این وسایل شامل تاکسی های ویژه ترمینال و اتوبوس های شهری می شود. تاکسی ها به وفور چه در سطح شهر و چه رو به روی ترمینال وجود دارند. ایستگاه اتوبوس نیز در ترمینال برقرار است که شما را به نقاط مختلف شهر منتقل می کند.

ترمینال راه کربلا کرمانشاه

این پایانه در قسمت غربی شهر و در جاده کرمانشاه اسلامشهر قرار دارد. روزانه 10،000 مسافر از این ترمینال خارج می شوند. ناوگان اتوبوس رانی شامل 549 مینی بوس و326 تاکسی می شود. هدف از تاسیس این ترمینال برقراری سفرهائی برای شهرهای غربی استان می باشد. علاوه بر این مسافرانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند از این ترمینال استفاده می کنند.

مسیرهای ترمینال راه کربلا کرمانشاه

ماموریت ترمینال تسهیل جا به جائی مسافران به شهر های غربی استان کرمانشاه است. خیلی از افرادی که در شهرهای اطراف کرمانشاه زندگی می کنند در این شهر به تحصیل یا کار مشغول هستند بنابراین نیاز به جا به جائی دارند که این ترمینال این کار را انجام می‌دهند.

این شهرها شامل اسلام‌آباد غرب، دالاهو، قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب می شود. همچنین مسافران بسیاری از سر تا سر کشور به قصد رفتن به عراق وارد کرمانشاه می شوند. این مسافران می توانند از طریق این مکان به ترمینال مرزی خسروی در قصر شیرین رفته و از آنجا به سمت عراق حرکت کنند.

امکانات ترمینال راه کربلا کرمانشاه

این ترمینال مانند دیگر ترمینال های کوچک و درون استانی دارای امکانات ابتدایی است. از جمله این امکانات سرویس بهداشتی، آب سرد کن، نمازخانه، غرفه های خوراکی و دستگاه خودپرداز هستند.

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه

راه های دسترسی ترمینال راه کربلا کرمانشاه

برای رسیدن به این ترمینال هم می توانید از اتوبوس های شهری و هم از تاکسی های خطی استفاده کنید. ایستگاه اتوبوس درست رو به روی ترمینال قرار دارد و شما می توانید بدون هیچ زحمتی به قسمت های مختلف انتقال پیدا کنید.

ترمینال های استان کرمانشاه

علاوه بر ترمینال های شهر کرمانشاه این استان دارای ترمینال های مختلفی در سطح استان است. از جمله این ترمینال ها می شود به ترمینال عمومی اسلام آباد، ترمینال سرپل ذهاب، ترمینال کرند غربی، ترمینال دولت آباد، ترمینال روانسر، ترمینال جوانرود، ترمینال پاوه، ترمینال گیلانغرب، ترمینال قصر شیرین، ترمینال صحنه، ترمینال کنگاور، ترمینال سنقر، ترمینال هرسین و ترمینال کوزران اشاره کرد.

ترمینال اسلام آباد غرب

این ترمینال در غرب شهر اسلام آباد قرار دارد. روزانه 6170 مسافر به مقاصد مختلف از این ترمینال خارج می‌شوند. شهرهای تهران، آبادان و کرمانشاه از جمله شهرهائی هستند مقصد این ترمینال هستند.

شهرهای تهران، کرج و اهواز هم به سمت این ترمینال سرویس تدارک می بینند. شرکت های مسافربری مستقر در این ترمینال ایران پیما، پیک معتمد و عدل می باشند.

ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه

ترمینال باربری کرمانشاه

این استان یک پایانه بار در شهر کرمانشاه دارد که در محور کرمانشاه -بیستون قرار گرفته است. عمليات اجرايي اين پايانه در سال 1376 در زميني به وسعت 40 هكتار واقع در كيلومتر 9 جاده كرمانشاه -بيستون آغاز و در سال 1378 به بهره برداري رسيد.

اين پايانه كه داراي تاسيساتي مانند ساختمان اداري، سالن اعلام بار، غرف حمل و نقلي و تجاري مسجد مي باشد توسط بخش خصوصي اداره مي شود.

راه های ارتباطی ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه

ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه

آدرس بلوار شهید کشوری, ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه
تلفن 08314297438

ترمینال راه کربلا

آدرس میدان جمهوری اسلامی، خیابان قصر شیرین ترمینال راه کربلا
تلفن 08337243117 – 08337241718 – 08337242969

ترمینال اسلام آباد غرب

آدرس جنب کارخانه قند، پایانه راه کربلا (اسلام آباد)
تلفن 08325241088

برای خرید بلیط اتوبوس کرمانشاه می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان خرید خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل کرمانشاه شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری کرمانشاه؛ معرفی + راه‌ های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.