2-33

ترمینال و پایانه های مسافربری گرگان کجاست؟ معرفی+راه‌های ارتباطی

ترمینال و پایانه های مسافربری گرگان

ترمینال و پایانه های مسافربری گرگان کجاست؟ مطمئنا سوالی اسنت که برای خیلی ها پیش می آید. استان گلستان از استان های حاشیه دریای خزر و مرکز آن شهر گرگان است. همانطور که می دانید این منطقه تردد بالای مسافر دارد و بیشتر سفر هائی که به این مقصد انجام می شود به صورت زمینی است، که چه با خودرو شخصی چه با اتوبوس انجام می‌ گیرد. شبكه راه های این استان از 244 كيلومتر بزرگراه، 344 كيلومتر راه فرعي، 742 كيلومتر راه اصلی و 3880 كيلومتر راه روستايی تشکیل شده است.

سفر های درون استانی و برون استانی را می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام دهید که شامل مینی بوس و اتوبوس می شود. در صورت نیاز به خرید بلیط اتوبوس بهتر است به صورت آنلاین از مستر بلیط خرید خود را انجام دهید. این گزینه خریدی امن و سریع را برای شما به همراه دارد. در ادامه این مطلب معرفی ترمینال های استان گلستان و شهر گرگان می پردازیم.

معرفی ترمینال و پایانه های مسافربری گرگان

اگر می خواهید در مورد ترمینال های گرگان اطلاعاتی داشته باشید بهتر است این مطلب از مجله مستر بلیط را تا انتها دنبال کنید.

ترمینال عمومی گرگان

ترمینال اصلی و مهم گرگان ترمینال عمومی آن است. این ترمینال در شمال شهر گرگان واقع شده است و روزانه 1805 مسافر از طریق 115 دستگاه اتوبوس و 25 تاکسی از این ترمینال خارج می شوند. 12 شرکت اتوبوس رانی در این مکان به فعالیت مشغول هستند.

مسیرهای ترمینال گرگان

مسیرهای ترمینال گرگان

از این ترمینال در مسیرهای مختلف اتوبوس وجود دارد. این مسیرها شامل گرگان به پایانه شرق تهران، گرگان به پایانه جنوب تهران، گرگان به پایانه بیهقی (آرژانتین) تهران، گرگان به اسلامشهر، گرگان به شهریار، گرگان به سلطان آباد، گرگان به قم، گرگان به قزوین، گرگان به ساری، گرگان به آمل، گرگان به بابل، گرگان به قایم شهر، گرگان به چالوس، گرگان به نکا، گرگان به کرج، گرگان به اصفهان، گرگان به شهررضا، گرگان به کاشان، گرگان به تبریز، گرگان به مشهد مقدس، گرگان به سبزوار، گرگان به سرخس، گرگان به قوچان، گرگان به کاشمر، گرگان به نیشابور، گرگان به بجنورد، گرگان به شیروان، گرگان به بیرجند، گرگان به اهواز، گرگان به اندیمشک، گرگان به شیراز، گرگان به آباده، گرگان به کرمان، گرگان به اراک، گرگان به رشت، گرگان به آستارا، گرگان به بندرانزلی، گرگان به ارومیه، گرگان به زاهدان، گرگان به زابل، گرگان به زنجان، گرگان به کرمانشاه، گرگان به سنندج، گرگان به همدان، گرگان به شهرکرد، گرگان به خرم آباد، گرگان به مهران، گرگان به پایانه مرزی مهران، گرگان به سمنان، گرگان به شاهرود و گرگان به یزد می‌شود.

اتوبوس هایی از شهرهای گوناگون نیز در این ترمینال مسافران خود را پیاده می کنند. از جمله این شهرها تهران پایانه شرق و پایانه بیهقی (آرژانتین)، اسلامشهر، شهریار، سلطان آباد، قدس، قم، ساری، آمل، محمودآباد، تنکابن، رامسر، نور، رویان، عباس آباد، کرج، پایانه صفه (اصفهان ) و پایانه کاوه (اصفهان )، شاهین شهر، تبریز، مشهد مقدس، سبزوار، برداسکن، کاشمر، نیشابور، بجنورد، شیروان، بیرجند، اهواز، اندیمشک، پایانه کاراندیش (شیراز)، رشت، آستارا، بندرانزلی، رودسر، لاهیجان، لنگرود، ارومیه، زاهدان، زنجان، کرمانشاه، سنندج، شهرکرد، خرم آباد، سمنان، یزد و گنبدکاووس می‌شوند.

برای خرید بلیط اتوبوس گرگان می توانید به صورت آنلاین و از طریق مستر بلیط اقدام کنید.

شرکت های مسافربری ترمینال گرگان

یکی از ارکان های اساسی هر ترمینال شرکت های مسافربری هستند که در تنظیم سفرهای مختلف در ترمینال فعالیت دارند. شرکت های مسافربری بزرگ کشور در این ترمینال به طراحی و اجرای سرویس مشغول هستند از جمله این شرکت ها، شرکت مسافربری رویال سفر، شرکت مسافربری سیروسفر، شرکت مسافربری ایران پیما، شرکت مسافربری گیتی پیما، شرکت مسافربری عدل، شرکت مسافربری لوان نور، شرکت مسافربری ترابر بی تا، شرکت مسافربری همسفر چابکسواران و شرکت مسافربری میهن نور هستند.

امکانات ترمینال گرگان

امکانات رفاهی ترمینال گرگان

از آنجائی که ممکن است مسافران مجبور به توقف طولانی مدت در ترمینال ها شوند یکی از مسائلی که حائز اهمیت است امکاناتی است که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. این ترمینال دارای دو سالن متمایز از هم می باشد. در سالن شماره 1 بیست غرفه و در سالن شماره دو 11 غرفه مختلف وجود دارد. در ترمینال گرگان امکاناتی برای رفع نیاز های مختلف مسافران در زمان های انتظار تعبیه شده است. از آن جمله می توان غذاخوری و رستوران، کافی شاپ، دستگاه های خودپرداز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، سالن انتظار و اطلاعات، غرفه های فروشگاهی، خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی، آتش نشانی و پایگاه پلیس را برشمرد.

راه های دسترسی ترمینال گرگان

برای رفت و آمد بین ترمینال و شهر می توانید از وسایل نقلیه عمومی به جای خودرو شخصی استفاده کنید. اگر بار زیادی به همراه ندارید می توانید از اتوبوس برای این کار استفاده کنید و در هزینه های سفرتان به میزان زیادی صرفه جوئی کنید. ولی این نکته را مد نظر داشته باشید که در صورت استفاده از اتوبوس راحتی کمتری نسیب شما خواهد شد. ممکن است شما حجم زیادی وسیله داشته باشید پس بهترین روش برای شا استفاده از تاکسی است که کار را راحت کرده و در زمان شما شما نیز صرفه جوئی می شود. در این روش شما مستلزم پرداخت هزینه بیشتری می باشید. لازم به ذکر است فاصله ترمینال تا مرکز شهر 10 دقیقه می باشد.

ترمینال مینی بوس رانی گرگان

این ترمینال در جهت جا به جائی مسافران درون استانی ایجاد شده است. این ترمینال در کنار ترمینال عمومی شهر قرار دارد. ناوگان آن را 60 دستگاه مینی بوس و 10 دستگاه تاکسی تشکیل می دهند. روزانه 11،200 مسافر از این ترمینال به مقصد شهرهای مختلف استان خارج می شوند. سهم این ترمینال در انتقال مسافر 22 درصد از کل استان است.

راههای دسترسی ترمینال گرگان

مسیرهای ترمینال مینی بوس رانی گرگان

همانطور قبلا اشاره شد از این ترمینال برای سفرهای درون استانی سرویس دهی انجام می شود. این شهرها شامل محمد آباد، مریم آباد، قربان آباد، امیر آباد، آق قلا و … می شوند. اکثر این شهرها و روستاها در قسمت شمالی و غربی استان قرار دارند. اگر قصد سفر به هریک از این شهرها را دارید مجبور هستید از این ترمینال استفاده کنید.

امکانات ترمینال مینی بوس رانی گرگان

این ترمینال از آنجا که در کنار ترمینال عمومی قرار گرفته است دارای امکاناتی است که به نوعی مکمل امکانات ترمینال عمومی است. این امکانات که شامل 11 غرفه می شود که در محوطه و سالن ترمینال گسترده شده اند. بانک، راهنمائی رانندگی، سرویس بهداشتی و نمازخانه از آن جمله هستند.

راه های دسترسی ترمینال مینی بوس رانی گرگان

برای رسیدن به این ترمینال نیز می توان از تاکسی و اتوبوس های شهری استفاده کرد.

ترمینال مینی بوس رانی جرجان

ترمینال در شرق شهر گرگان قرار گرفته است. هدف از تاسیس این ترمینال جا به جائی مسافران برای مسیرهای شرقی درون استانی است. روزانه 3،479 مسافر از این ترمینال جا به جا می شوند. ناوگان آن متشکل از 13 مینی بوس و 21 تاکسی است. این ترمینال به نام ترمینال گنبد نیز شناخته می شود.

مسیرهای ترمینال مینی بوس رانی جرجان

شهرهائی همچون گنبد کاووس، علی آباد کتول، آزاد شهر و مینو دشت جزو مقاصد این ترمینال هستند. اکثر سرویس ها در این ترمینال توسط تاکسی های بین شهری انجام می‌گیرد.

شرکت های مسافربری ترمینال مینی بوس رانی جرجان

شرکت های مینی بوس رانی که در این ترمینال فعالیت دارند شامل شرق گرگان و سیر و سفر سرزمین طلای سفید می باشند.

مسیرهای دسترسی ترمینال مینی بوس رانی جرجان

برای رسیدن به این ترمینال کافی است با بهره گیری از تاکسی ها خود را به این ترمینال برسانید. در ترمینال هم می توانید از تاکسی و هم از اتوبوس برای رفتن به مقصدتان استفاده کنید.

ترمینال های ترمینال و پایانه های مسافربری گرگان

یکی از خصوصیات استان های شمالی کشور فاصله اندک بین شهرهاست. بنابراین نیاز به ترمینال های مختلف در هر شهر منتفی می شود. در این استان تنها در شهرهایی همچون گنبد کاووس و علی آباد کتول ترمینال احداث شده است.

ترمینال گنبد کاووس

ترمینال گنبد کاووس در قسمت غربی شهر قرار دارد. از این ترمینال روزانه 801 نفر مسافر منتقل می شوند. ناوگان حمل و نقل آن را 61 دستگاه اتوبوس تشکیل می دهد. مسیرهائی که این ترمینال پوشش می دهد تهران ترمینال بیهقی، اصفهان ترمینال کاوه و کرج می باشند. شرکت مسافربری همسفر، شرکت مسافربری ایران پیمان گنبدکاووس، شرکت مسافربری سير و سفر، شرکت مسافربری تعاونی7 عدل، شرکت مسافربری ایران پیما گنبدکاووس، شرکت مسافربری تعاونی 2 پیک معتمد و شرکت مسافربری ترابر بی تا گنبدکاووس در این ترمینال به امور سفرها سرکشی می کنند. از امکانات این ترمینال می توان به سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوهای سوار و پیاده شدن مسافر و انبار مرکزی اشاره کرد.

راه‌های ارتباطی ترمینال و پایانه های مسافربری گرگان

ترمینال عمومی گرگان

آدرس میدان قندهاری، پایانه اتوبوس رانی گرگان
تلفن 0176681606

ترمینال مینی بوس رانی گرگان

آدرس میدان قندهاری، پایانه اتوبوس رانی گرگان
تلفن 0176681592

ترمینال مینی بوس رانی شرق گرگان

آدرس جرجان، ترمینال شرق
تلفن 0173370770

ترمینال گنبد کاووس

آدرس خیابان امام خمینی ترمینال مسافربری گنبد
تلفن 01723336365

ترمینال علی آباد کتول

آدرس خیابان امام رضا، ترمینال مسافربری
تلفن 01736224282

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان خرید خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو آنلاین هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته ترمینال و پایانه های مسافربری گرگان کجاست؟ معرفی+راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.