8

تنگ تخت چان

تنگ تخت چان

گردشگری و سفر یکی از فعالیت هایی است که امروزه در بین افراد زیادی طرفدار دارد. لغت گردشگری واژه ای فرانسوی به شمار می رود، که از ریشه ی تور گرفته شده است. تور در زبان فرانسه به معنای حرکت دورانی، عمل پیمودن و طی کردن، سیر کردن و گردش نمودن است. واژه‌ی توریسم نخستین بار در مجله ای تحت عنوان اسپورتینگ مگزین بکار برده شد. انواع مختلفی از گردشگری وجود دارد که یکی از آنها گردشگری طبیعی یا طبیعت گردی محسوب می شود. واژه طبیعت گردی برای اولین بار در سال 1983 توسط هکتور لاسکورن استفاده شد. این واژه، در شرح سفر به مناطق بکر طبیعی با هدف طبیعت گردی و با تأکید بر جنبه های آموزشی این گردش به کار رفت. طبیعت گردی پدیده ای مدرن به شمار می رود که انگیزه اصلی آن گردشگری، مشاهده و لذت از طبیعت و پدیده ها و چشم اندازهای طبیعی و فرهنگی است و از آن می توان به عنوان یکی از منابع جدید درآمد در راستای توسعه پایدار نام برد. ایران از لحاظ غنی بودن آثار تاریخی و طبیعی جزء ده کشور اوّل توریستی جهان محسوب می شود و یکی از جاذبه های طبیعی ایران، تنگ تخت چان در شهرستان پلدختر استان لرستان قرار دارد.

معرفی تنگ تخت چان

معرفی تنگ تخت چان

پلدختر یکی از شهرستان استان لرستان به شمار می رود که به واسطه پیدا شدن یکی از بزرگترین گنج های جهان در غار کلماکره آن از شهرتی جهانی برخوردار است. این شهرستان در منطقه ای کوهستانی و درمیان کوه های سر به فلک کشیده‌ی رشته کوه زاگرس قرار دارد و همین موقعیت جغرافیایی باعث شده است که آب و هوایی کوهستانی داشته باشد. این شهر سرشار از جاذبه های طبیعی است که یکی از آنها تنگ تخت چان نامیده می شود. در این بخش از مجله مستر بلیط اطلاعاتی از این تنگ را با شما به اشتراک می گذاریم. این تنگ در محلی قرار دارد که مسیر ماشین رو ندارد به همین خاطر باید پیاده روی طولانی مدت برای رسیدن به آن داشته باشید. همین مسیر سخت باعث شده است که این منطقه بکر و دست نخورده باشد و افراد کمی توانایی رفتن به آنجا را داشته باشند. این منطقه در زبان محلی به تخت چو شهرت دارد و گفته می شود که محل اسکان پادشاهان بوده است. این منطقه که طبیعتی بی مانند و مثال زدنی دارد دارای جاذبه های طبیعی زیادی است و همین باعث می شود که سالانه افراد زیادی برای دیدار از آن راهی این منطقه شوند.

ساختار و جاذبه های طبیعی تنگ

ساختار و جاذبه های طبیعی تنگ

این تنگ دارای دره های عمیق با عمق 300 تا 400 متر همراه با صخره های بسیار شگفت انگیز است. این دره ها صحنه ای حیرت آور در پیش چشم مسافران و گردشگران قرار می دهد که با دیدن آن به وجود می آیند. در بسیاری از قسمت های آن می توانید شاهد آبشارهایی پلکانی باشید که از دیدار آنها سیر نخواهید شد و منظره ای خاص را به وجود آورده اند. در زمان هایی باران می بارد این آبشارها دارای شدت بسیاری هستند که هیجانی خاص را برای شما به ارمغان می آورند. طبیعت این منطقه به گونه ای است که افراد زیادی آن را با آمازون مقایسه و از آن با نام آمازون ایران یاد می کنند. اگر هوس دیدار از این منطقه را پیدا کردید می توانید بلیط سفرتان را از مستر بلیط به صورت آنلاین خریداری کنید و خود را به این محل برسانید.

راه های دسترسی به تنگ

راه های دسترسی به تنگ

برای دیدار از این منطه باید در ابتدا راهی شهرستان پلدختر شوید و برای این سفر اتوبوس می تواند گزینه ای مناسب و ارزان قیمت به شمار آید. با خرید بلیط اتوبوس پلدختر خود را به این منطقه برسانید و از زیبایی های آن بهره مند شوید. اگر با خودرو شخصی سفر می کنید می توانید از مسیر آزادراه خرم آباد – پل زال استفاده کنید و به این منطقه بروید. عد از عوارضی یک جاده فرعی وجود دارد که تا پنج کیلومتر با ماشین قابل تردد است پس از آن در حدود 7 تا 8 ساعت باید پیاده روی کنید تا به این محل برسید.

بازدید از تنگ تخت چان

برای دیدار از این منطقه نیازی نیست هزینه بپردازید ولی به خاطر داشته باشید که این محل پیاده روی طولانی مدت دارد و ممکن است هر کسی نتواند این کار را انجام دهد. در این محوطه امکانات رفاهی وجود ندارد بنابراین باید وسایل مورد نیازتان را با خود ببرید تا در آنجا دچار مشکل نشوید.

نوشته تنگ تخت چان اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.