14010202154401741251857814

تولیت آستان قدس رضوی: کمک به تسهیل زیارت وظیفه تمامی مسئولان در جمهوری اسلامی است

گروه استان‌ها- تولیت آستان قدس رضوی زیارت حضرت رضا(ع) را کانون نشر معنویت در کشور و کمک به تسهیل آن را وظیفه تمامی مسئولان در جمهوری اسلامی دانست.

– اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیران اجرایی استان خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، بر اهمیت دهه آخر ماه مبارک رمضان با توجه به سیره ائمه اطهار(ع) تأکید و ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) دهه پایانی ماه مبارک رمضان را بسیار مغتنم می‌دانستند و بیشتر ساعات آن را به عبادت، قرائت قرآن و ذکر پروردگار سپری می‎کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند را شاکریم که توفیق خدمتگزاری در شهر و دیار منتسب به ولی و حجت خدا حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را داریم؛ اظهار کرد: فلسفه شکل گیری و نام‌گذاری مشهد به‌واسطه مدفن مطهر پاره تن رسول‌ خدا حضرت رضا(ع) است؛ اگر حضرت ثامن الحجج(ع) در این سرزمین به خاک سپرده نمی‌شدند، امروز شهری به‌عنوان مشهد وجود نداشت.

تولیت آستان قدس رضوی شکر مسئولیت در مشهد مقدس را خدمتگزاری صحیح و خداپسندانه به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) دانست و گفت: زیارت زائران هیچ تأثیری بر جایگاه رفیع امام ندارد، بلکه این زائر بوده که به زیارت برای کسب فیض، معنویت، تحول در زندگی و آموختن سلوک و زیست مؤمنانه نیازمند است.

وی با تأکید بر اینکه سفر زائران به مشهد سفری تفننی نیست، ابراز کرد: سفر به مشهد با سفر به شهرهای گردشگری متفاوت است؛ مردم نه برای سیاحت بلکه برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند، لذا همه مسئولان وظیفه دارند موانع زیارت را برای کسب معنویت مردم از این بارگاه نورانی برطرف کنند.

تولیت آستان قدس رضوی: روحانیون برای دفاع از ارزش‌های دینی وارد میدان جهاد تبیین شوندتولیت آستان قدس رضوی به دیدار جانبازان، آزادگان و خانواده‌ شهدای ارتش رفتتولیت آستان قدس رضوی: فعالان قرآنی پیشگام احیای جلسات سنتی قرآن باشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تسهیل شرایط زیارت تنها وظیفه آستان قدس نیست، بلکه وظیفه هر مسئولی بوده که در جمهوری اسلامی خدمت می‌کند زیرا انجام زیارت توصیه اسلام است.

وی ابراز کرد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی و مشهد علاوه بر مسئولیت‎های قانونی که در تأمین مناسب امنیت، نظارت بر بازار و خدمت‌رسانی شایسته به مردم دارند، اگر به‌واسطه کوتاهی در انجام وظایف موجب ایجاد کدورت در ذهن زائری از سفر به مشهد شوند به‌طوری‌که او در آینده از سفر به این شهر منصرف شود، مسئولیت شرعی بر عهده شان خواهد بود و روز قیامت باید پاسخگو باشند زیرا باعث قطع ارتباط یک انسان با امام و حجت خدا شده‌اند.

وی ائمه اطهار(ع) را نسخه نجات‌بخش بشریت در دنیا و آخرت دانست و با اشاره به دیدار خود با رئیس‌جمهور در سفر اخیر هیئت دولت به استان خراسان رضوی، گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور محترم عرض کردم که «همان‌گونه که تأمین امنیت، معیشت، بهداشت، تحصیل، فرهنگ و سایر نیازهای مردم مسئله دولت می‌دانید باید زیارت را نیز مسئله دولت بدانید»؛ موضوع زیارت به تمام مسئولان کشور مرتبط بوده زیرا این بارگاه نورانی کانون کسب معنویت مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان از همکاری‌های دولت و تمامی مسئولان استانی و شهری با آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع) تقدیر و تشکر کرد.

مدیریت استان حول حضرت رضا(ع) است

در ابتدای این دیدار، یعقوب‌علی نظری استاندار خراسان رضوی رویکرد مدیریت و هدف‌گذاری استان را حول محور امام علی بن موسی‌الرضا(ع) دانست و ابراز کرد: حضرت رضا(ع) فلسفه ایجاد شهر مشهد است لذا تمام بروندادها و جلوه‎های این شهر باید حول محور فرهنگ رضوی باشد.

با بیان اینکه تمام رفتارهای اجتماعی و اقدامات فرهنگی در مشهد مقدس باید با توجه به فرهنگ رضوی و حفظ حرمت حضرت رضا(ع) شکل بگیرد، ابراز کرد: حفظ حرمت و کرامت زائران حضرت رضا(ع) وظیفه اصلی و اساسی تمام بخش‎های مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران است.

استاندار خراسان رضوی گفت: حتی در مسائل زیرساخت شهری نیز اعتقاد ما بر این است که این زیرساخت‎ها باید در راستای خدمت به مجاوران و زائران حضرت رضا(ع) باشد به‌طوری‌که شرایط تردد آسان و ارزان مردم به پابوسی حضرت رضا(ع) را فراهم آورد.

همکاری آستان قدس با مدیریت شهری قابل تقدیر است

همچنین در این دیدار سید عبدالله ارجائی شهر مشهد ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری مشهد در عرصه‌های گوناگون، از آستان قدس رضوی به سبب همکاری با شهرداری در اجرای پروژه‌های شهری تقدیر و اظهار کرد: از عنایت تولیت آستان قدس رضوی برای کمک به بازگشایی بلوار بصیرت شهرک شهید رجایی که پس از 23 سال انجام شد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

شهردار مشهد اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توسعه حمل‌ونقل عمومی، اجرای سریع عملیات احداث خطوط مترو، رویکرد ویژه در خصوص اختصاص امکانات فرهنگی و اجتماعی در مقوله بانوان، فراهم آوردن فضاهای ویژه برای جانبازان و معلولین در حوزه خدمات شهری، افزایش پارک‎های محلات، افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی، توجه به تنظیف و روشنایی شهری و غیره را ازجمله برنامه‌های شهرداری معرفی کرد که با قوت در دست انجام است.

مشکلات مردم برای مرتفع سازی احصاء و اولویت‌بندی شده است

محسن داوری، فرماندار مشهد مقدس نیز در این دیدار از اقدامات فرمانداری در تثبیت، ساماندهی و توانمندسازی حاشیه شهر مشهد سخن گفت و با بیان اینکه باید با حل مشکلات اعتماد مردم را جلب کرد، گفت: با استفاده از پتانسیل مساجد بخشی از مشکلات مردم احصا، دسته‌بندی و اولویت‌بندی شده تا بتوانیم با همراهی دستگاه‎های ذی‌ربط به حل آن‌ها بپردازیم.

داوری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات فرمانداری مشهد در ایام نوروز، عنوان کرد: یکی از عمده مشکلات زائران در ایام نوروز مسئله پارکینگ بود که در این ایام بیش از 10 هزار جای پارک خودرو ایجاد شد، همچنین محدودیت‎های تردد برای زائران به حداقل رسید و در حوزه امنیت به‌ویژه مقابله با سرقت اقدامات خوبی صورت گرفت.

همچنین در این دیدار مالک رحمتی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی و جواد خدائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، گزارشی از اقدامات مجموعه متبوع خود ارائه و به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/281/س

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.