1400011812010527022532684

جدیدترین اخبار امیکرون در ایران|کاهش 33 درصدی شهرهای قرمز / واکسیناسیون تضمین‌کننده بهبودی شرایط + نقشه و نمودار

گروه استان‌ها ـ انتشار نقشه کرونایی ایران از سوی وزارت بهداشت بیانگر کاهش ۳۳ درصدی تعداد شهرستان‌های بسیار پرخطر است اما کارشناسان تاکید می‌کنند برای تثبیت شرایط مهمترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون است.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، انتشار نقشه کرونایی ایران از سوی وزارت کشور نشان می‌دهد روند نزولی همه‌گیری همچنان ادامه دارد و خوشبختانه تعداد شهرستان‌های بسیار پرخطر 33 درصد کاهش یافته است.

به این ترتیب و براساس بر اساس جدیدترین به روز رسانی‌ها از سوی وزارت بهداشت ، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از 148 به 99 شهر کاهش یافت و همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد و آبی در کشور در حال افزایش است.

در این گزارش آمده تعداد شهرستان‌های نارنجی 186 مورد و شهرستان‌هایی که به رنگ زرد کرونایی ثبت شده‌اند 154 شهرستان تعیین شده و نکته قابل توجه افزایش سه برابری تعداد شهرستان‌های آبی از سه مورد در هفته گذشته به 9 مورد در هفته جاری است.

به گفته کارشناسان و متخصصان در این شرایط تکمیل واکسیناسیون در بالغین و کودکان سهم به‌سزایی در افزایش ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون و کاهش نیاز به بستری و مرگ و میر بیماران کووید-19دارد. همچنین توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از روز نخست کرونا تا کنون، ثابت و در پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تاثیر بسیار زیادی دارد.

در این راستا کارشناسان تاکید می‌کنند اگرچه سیر نزولی ادامه دار بوده و براساس نقشه‌های منتشر شده تعداد شهرستان‌های بسیار پرخطر روند نزولی به خود گرفته اما واقعیت امر اینجاست که درصورت عادی انگاری و عدم توجه به واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها این روند تثبیت نخواهد شد و احتمالا بعد تعطیلات نوروزی دوباره شاهد اوج گیری بیماری خواهیم بود.

استاندار کرمان: 40 درصد بستری‌های کرونایی استان کاهش یافته استکاهش میزان مبتلایان به کرونا در سمنان؛ پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت شودپوشش دز سوم واکسن کرونا در استان فارس به 46 درصد رسید

استان آذربایجان غربی/ شیب نزولی مبتلایان ادامه دارد

محمد‌امین ولی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین آمار مربوط به بیماری کرونا، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 4 نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
وی با اشاره به روند نزولی مبتلایان، افزود: در طی شبانه روز گذشته 193 مورد ابتلای جدید به کرونا در آذربایجان‌غربی ثبت شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، بیان کرد : در شبانه روز گذشته، 11 هزار و 851 دز واکسن کرونا در سطح استان تزریق شده است.

استان البرز/ موارد فوتی کاهش یافته است

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 22 بیمار با علائم ‌کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 85 هزار و 430 نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 264 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند بیان کرد: از این تعداد، ابتلای 91 نفر به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم واکسن بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است، ادامه داد:

متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به 6755 نفر رسیده است.

استان اصفهان/ 314 مورد ابتلای جدید

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته314 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی 895 تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 314 مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 634 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته 107 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 133 بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: 124 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد:6 مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 3 مورد قطعی و 3 مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 200 هزار و 763بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 135 هزار و 310 نفر بهبود و 6 هزار و 544 نفر فوت کردند.

عقدک افزود: طی دو هفته اخیر موارد ابتلا و بستری در استان روند کاهشی به خود گرفته و در حال حاضر 3 شهرستان اردستان، دهاقان، شهرضا قرمز، اصفهان، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، سمیرم، شاهین‌شهر، فریدن، فریدون‌شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نائین نارنجی و شهرستان‌های برخوار، تیران و کرون، خمینی‌شهر، خور، نجف‌آباد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستان آبی در استان وجود ندارد.

استان ایلام/ یک فوتی و 31ابتلای جدید

جاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 78هزار و 162نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 31مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه درحال حاضر 58 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24ساعت اخیر 18بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبودیافته‌ها 75هزار و 983نفر بوده است.

محمدی گفت: در 24ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان چرداول گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و 219نفر بوده است.

استان اردبیل/ 18 بیمار جدید کرونایی بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس‌ آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت کرونایی شهرستان‌های خلخال، سرعین، گرمی، بیله‌سوار و کوثر در استان اردبیل تغییر یافت.

علی محمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: براساس‌ آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت، شهرستان‌های خلخال و سرعین از وضعیت زرد وارد وضعیت نارنجی شده و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و کوثر از وضعیت نارنجی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های‌ گرمی، بیله‌سوار، کوثر، اصلاندوز و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با بستری 18 بیمار جدید کرونایی در 24 ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به 152 بیمار رسید که این تعداد نسبت به روز گذشته 7 نفر کاهش داشته است.

محمدیان بیان کرد: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته 3 مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است و در حال حاضر 39 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند؛ همچنین خوشبختانه 22 بیمار در 24 ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به تزریق 2 میلیون و 150 هزار و 750 دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، بیان کرد: از این تعداد، 955 هزار و 527 دُز مربوط به مرحله اول، 830 هزار و 278 دُز مربوط به مرحله دوم و 364 هزار و 945 دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

استان بوشهر / 20 درصد شهرستان‌ها در وضعیت آبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از حذف رنگ قرمز یا خیلی پر خطر کرونایی از نقشه این استان، خبر داد و اظهار داشت: با روند نزولی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر وضعیت قرمز در استان حذف و و رنگ آبی در نقشه کرونایی استان بوشهر نمودار شد.

حسن ملکی‌زاده بیان کرد: اکنون 20 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط کم خطر یا آبی کرونایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتستان و کنگان در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارند خاطر نشان کرد: بوشهر، تنگستان، جم، دیر، دیلم و عسلویه اکنون در وضعیت زرد هستند و دشتی و گناوه در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان را 111 نفر دانست و خاطر نشان کرد: در 24 ساعت گذشته 34 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که ابتلای 4 مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون 11 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد 7 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

ملکی‌زاده از ثبت 2 مورد فوتی دیگر ناشی از بیماری کرونا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و 129 بیمار کرونایی در استان بوشهر جان‌باخته‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 40 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 12 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

استان خراسان جنوبی/ مرکز استان در وضعیت نارنجی

غلامرضا شریف زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای بشرویه، سربیشه، نهبندان در وضعیت قرمز، شهرهای بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه و قاین در وضعیت نارنجی و شهرهای سرایان و طبس در وضعیت زرد قرار گرفتند.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ شهری از استان هنوز در وضعیت عادی و رنگ آبی قرار نگرفته است.

وی افزود: تکمیل واکسیناسیون در بالغین و کودکان سهم بسزایی در افزایش ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون و کاهش نیاز به بستری و مرگ و میر بیماران کووید 19 دارد.

شریف زاده اظهار داشت: روز گذشته 109 آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که 39 مورد مثبت جدید شناسایی شد که از این تعداد 16 مورد از بیرجند، 6 مورد از قاین، 4 مورد از سربیشه، شهرهای فردوس و طبس هر کدام 3 مورد، شهرهای بشرویه و خوسف هر کدام 2 مورد و شهرهای سرایان، نهبندان و زیرکوه هر کدام یک مورد شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 58 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 54 نفر کرونا مثبتند و از این تعداد 14 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته 3 فوتی جدید کرونا در استان ثبت شد که مجموع موارد فوت به یک هزار و 404 نفر افزایش یافت.

استان خراسان رضوی / 5 شهر در وضعیت قرمز کرونایی

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهارداشت: مهمترین نگرانی مدافعان سلامت کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای پایانی سال و ایام‌نوروز است؛ در حال حاضر بردسکن،قوچان،کلات،کوهسرخ و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود:شهرهای تایباد، تربت حیدریه،خلیل آباد،خوشاب،کاشمر و مشهد در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر 555 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که444 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته 159 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد 120 نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش های مراقبت ویژه استان را164بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را 132نفر اعلام کرد و گفت:در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری، مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات اومیکرون می تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجادکند.

پهلوان با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته 658 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند تصریح کرد:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

استان سمنان/ 7 شهرستان در وضعیت نارنجی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان شهرستان‌های مهدی‌شهر، سرخه، سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان و آرادان در وضعیت نارنجی و میامی نیز در وضعیت زرد است.

برای تداوم روند نزولی بیماری نیاز به مشارکت بیش‌ازپیش مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و اگر در این زمینه کمترین کوتاهی صورت گیرد امکان اوج مجدد بیماری وجود دارد.

ویروس منحوس کرونا در همچنان در کمین افراد بی‌احتیاط است و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی شکار خود را به دام می‌اندازد و ازاین‌رو نیاز است تا در ایام پایانی سال و در تب و تاب خریدهای عید علاوه بر اینکه مواظب سلامتی خود و خانواده هستیم به فکر کادر درمان نیز باشیم.

تکمیل واکسیناسیون (سه نوبت در افراد بالای 18 سال) و همچنین واکسیناسیون در کودکان و مادران باردار نیز به شدت توصیه می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان استانی خوشبختانه میزان واکسیناسیون در استان سمنان بسیار مطلوب است و برای اینکه شرایط کنونی حفظ شده و روند نزولی شیوع بیماری استمرار یابد همه باید مراقبت کنند.

در استان سمنان خوشبختانه روز گذشته روز بدن فوتی بیماری کرونا بود و در مجموع نیز تعداد افراد مثبت قطعی 44 و تعداد مثبت سرپایی نیز 42 نفر بود.

تعداد مثبت بستری 2، بستری آی سی یو 44 و در مجموع تعداد کل مراجعین 167 بود.

تکمیل واکسیناسیون در بالغین و کودکان سهم بسزایی در افزایش ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون و کاهش نیاز به بستری و مرگ‌ومیر بیماران کووید 19 دارد.

همچنین توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از روز نخست کرونا تا کنون، ثابت و در پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تأثیر بسیار زیادی دارد.

بر اساس مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان امروز نیز روند نزولی بیماری ادامه دارد.

استان فارس/ 6 شهرستان در وضعیت پرخطر

هر چند که وضعیت شهرستان‌های استان فارس به لحاظ رنگ‌بندی گسترش رنگ زرد را به همراه داشته اما براساس آخرین آمار هنوز 6 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و 82 هزار و 759 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 614 هزار و 890 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 718 هزار و 254 تست تشخیصی مولکولی بوده که 511 هزار و 297 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 364 هزار و 505 مورد تست سریع انجام شده و 103 هزار و 593 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 90 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 593 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 135 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته 5 مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 909 نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون 602 هزار و 879 هم استانی مبتلا به کووید19 بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 904 هزار و 533 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 384 هزار و 58 دُز نوبت اول، سه میلیون و 66 هزار و 627 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 453 هزار و 848 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان قزوین/ نرخ فوتی‌ها 200 درصد افزایش یافت

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به کاهش 12.5 درصدی موارد روزانه ابتلای قطعی به کرونا در استان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 42 مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل 6 نفر کاهش یافته است.

وی از افزایش 34 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 28 بیمار کرونایی جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 7 نفر افزایش داشته است.

رحمانی با اشاره به کاهش 27 درصدی تعداد بیماران بدحال کرونایی اضافه کرد: در حال حاضر 13 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان با اتصال به دستگاه کمک‌تنفسی ادامه حیات می‌دهند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 5 نفر کاهش داشته است.

وی از افزایش 200 درصدی نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در استان خبر داد و گفت: در 24 ساعت اخیر 6 بیمار کرونایی بدحال در استان قزوین جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به روز قبل 3 برابر شده است. به این معنی 4 فوتی کرونایی بیشتر از روز قبل داشتیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه به افزایش 40 درصدی نرخ بهبود کرونایی روزانه اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر 39 بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مرخص شدند که این آمار از روز گذشته 11 نفر بیشتر شده است.

رحمانی همچنین از کاهش 9.4 درصدی آمار مجموع بستر‌ی‌های کرونایی فعلی استان خبر داد و گفت: بنابراین آمار کل بستری‌ها بعد از مدت‌ها دوباره به زیر 200 نفر رسید و در حال حاضر 183 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار 19 نفر کمتر از روز گذشته است.

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونایی در استان ادامه داد: تا امروز 96.01 درصد از جمعیت بالای 12 استان قزوین دوز اول، 88.06 درصد دوز دوم و 39.75 درصد از جمعیت بالای 18 سال هم دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. همچنین 14 درصد کودکان 5 تا 12 سال دوز نخست و 1.74 درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

استان کردستان/ روز بدون فوتی

فریدون عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران از شناسایی 14 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر 164 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری بوده که 37 نفر از آنان در بخش ویژه (آی سی یو) هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سنندج: 105 نفر، سقز: 11 نفر، مریوان: 8 نفر، قروه: 5 نفر، بیجار: 7 نفر، کامیاران: 11 نفر، بانه: 13 نفر، دهگلان: 3 نفر و سروآباد: 1 نفر بستری هستند.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته تا کنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در استان فوت نشده است، گفت: آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون به 1999 نفر رسیده است.

عبدالملکی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 874 نفر در سنندج، 317 نفر در سقز، 154 نفر در قروه، 106 نفر در کامیاران، 160 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 76 نفر در بیجار، 191 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

کاشان/ ثبت 4 مورد ابتلای جدید

خوشبختانه با بهبود شرایط کاشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اما این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و از پیک ششم کرونا نیز عبور کردیم.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته چهار بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد سه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و یک بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء بستری و در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان بیمار با حداقل 52 سال و حداکثر 78 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار 55 به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده است.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 40 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 33 بیمار در شهرستان کاشان و هفت بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران بیماری نیز به صورت موقت بستری نشدند.

وی از بستری 12 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ بیماری ناشی از ابتلا به کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 9 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 13 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 955 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد/ استقبال کم از تزریق دز سوم در منطقه

سیدجواد هاشمی مهر ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت: هر چند توانستیم بر موج ششم کرونا نیز غلبه کنیم و شرایط نزولی شود، اما ضرورت دارد در اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز و اعیاد نیمه شعبان نظارت جدی به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات نوروز مراکز واکسیناسیون به انداز کافی در همه مناطق استان فعال باشد، عنوان کرد: شهرهای گچساران، باشت، کهگیلویه و چرام در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند، شهرستان بویراحمد پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشت، اما باید تلاش کنیم که رنگ بندی‌ها به سمت بهتری تغییر کنند.

هاشمی‌مهر بر کنترل و نظارت جدی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز تاکید کرد و افزود: در ایام نیمه شعبان و تعطیلات نوروز مراسمات جشن با نظارت، رعایت کامل و طبق شیوه نامه های بهداشتی برگزار شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مسئله چراغانی و آزین بندی شهرهای استان در ایام نیمه شعبان و تعطیلات نوروز به شهرداری‌ها، اصناف و همه ادارات و نهادی استان تاکید کرد.

هاشمی مهر به نظارت کافی و دقیق بر مراکز اقامتی در شهرها و بین راهی در راستای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

وی بر اجرای کامل مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: در جلسه بعدی این ستاد آخرین وضعیت همه مصوبات سال جاری دستگاه های عضو ستاد ارائه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت: شیب بیماری در استان نزولی شده و تعداد بیماران بستری کاهش یافته که نتیجه پوشش مناسب واکسیناسیون در استان بوده است.

غلام نژاد ابراز کرد: هم اکنون در بیمارستان‌های استان 107 نفر بستری بوده و 18 نفر در بخش ویژه هستند و تاکنون یک هزار و 92 نفر فوت کرده‌اند و در دز نخست واکسیناسیون کرونا 90 درصد مردم استان، دز دوم 82 درصد و دز سوم 36 درصد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تزریق نوبت‌های سوم و یادآور واکسن کرونا برای کنترل بیمار، کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر بسیار مهم بوده و انتظار استقبال بیشتری از مردم برای این واکسن داریم.

استان کرمان/ 57 مورد بستری جدید

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی رسمی کشور که هفتم اسفند‌ماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 15 شهرستان استان در وضعیت قرمز، پنج شهر در وضعیت نارنجی و سه شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 231 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 149 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 31 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 15 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 16 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 57 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 8 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 522 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 302 هزار و 903 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را دو میلیون و پنج هزار و 630 مورد و در نوبت سوم 802 هزار و 476 دوز تزریق شده است.

استان گیلان/ وضعیت قرمز 5 شهرستان ادامه دارد

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر 343 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان از هفته گذشته نزولی شده است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 70 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند و حال 82 نفر از بیماران وخیم بوده و در وضعیت مساعدی نیستند.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اپلیکیشن ماسک تعداد شهرهای قرمز کرونایی در سراسر کشور از 148 شهر به 99 شهر کاهش یافت اما وضعیت شهرهای استان گیلان بدون تغییر ماند.

در حال حاضر 5 شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، رضوانشهر، فومن، شفت و ماسال همچون هفته‌های گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و مابقی 12 شهرستان‌‌های استان نیز همچنان نارنجی است.

اگرچه‌ آمار بستری‌شدگان و بیماران جدید کرونایی در استان گیلان نزولی است اما به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیش از نیمی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان هیچ دزی از واکسن کرونا را دریافت نکرده‌‌اند.

استان مرکزی/ ثبت 82 مورد جدید ابتلا

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته و براساس آخرین آزمایش‌های به عمل آمده 82 مورد مبتلای جدید شناسایی شده که 21 مورد در بیمارستان بستری شدند و خدمات تخصصی و فوق تخصصی دریافت می‌کنند و 61 مورد هم باید دوران قرنطینه را در منزل سپری کنند، متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از این بیماری را در استان داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه ما شاهد شیب نزولی کرونا در استان هستیم اما اگر مانند دفعات قبل و پیک‌های گذشته عادی‌پنداری کنیم و بی‌تفاوت باشیم شاید با پیک‌های جدید مواجه شویم که تحمل آن برای کادر درمان و همچنین مردم بسیار بسیار سخت است بنابراین توصیه می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بسیار جدی بگیرند تا بتوانند از تعطیلات پیش رو به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تعداد مراجعان کلینیک سرپایی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به شدت کاهش یافته و از 170 مورد روزانه به 31 مورد رسیده است.

جمالیان بیان کرد: در حال حاضر 158 بیمار در این مرکز درمانی بستری و از بین کل بخش‌ها سه بخش به بیماران کرونا اختصاص یافته است که در این سه بخش 46 بیمار مثبت قطعی درحال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی ادامه داد: بخش جراحی بیمارستان به بیماران مشکوک اختصاص یافته بود اما به دنبال کاهش آمار، این بیماران در بخش اورژانس به صورت ایزوله خدمات دریافت می‌کنند و درحال حاضر 10 بیمار در این بخش درحال گذراندن مراحل درمانی خود هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: درحال حاضر 12 بیمار با توجه به وضعیت حاد بیماری در بخش مراقبت ویژه بستری هستند و در هر یک از آی سی یوهای جراحی و داخلی این مرکز درمانی 9 بیمار غیر کووید بستری است.

جمالیان بیان کرد: اما با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش تردد شهروندان در بازار و مراکز خرید نگرانی‌هایی از افزایش دوباره این بیماری وجود دارد، رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دوز واکسن راه رسیدن به روزهای خوش در سال آینده است.

استان هرمزگان/ 5 فوتی در 24 ساعت گذشته

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: مطابق آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، وضعیت کرونایی استان رو به بهبود است.

وی افزود: آنچه نگران کننده است میزان مرگ و میر است که همچنان وجود دارد، متاسفانه طی 24 ساعت گذشته نیز 5 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان 5 خانم در محدوده سنی 50 تا 83 ساله از شهرستان های بندرلنگه و بندرعباس بودند.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در بیستمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به 2 هزار 588 نفر افزایش یافت.

نوروزیان گفت: با بستری شدن 33 بیمار جدید شمار کل بستری های کرونا در استان به 143 نفر رسید اکنون 43 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال 11 نفر از آنها وخیم است.

نوروزیان گفت: از مردم می خواهیم با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، در صورتی که علائم بیماری دارند از حضور در تجمعات پرهیز و نسبت به رعایت قرنطینه 5 روزه خود اقدام کنند.

استان همدان/ 6 فوتی در 24 ساعت

علیرضا توقیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون 3 هزار و 270 بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه دیروز 77 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی شناسایی شده است، گفت: آمار مبتلایان به ثبات رسیده است‌.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر 378 بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار داشت: در پیک ششم کرونا کار کودکان هم به بستری کشیده شده است.

توقیری افزود: در روز گذشته یک هزار و 924 بیمار تنفسی با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

وی گفت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون 143 هزار و 6 نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سرعت در عملیات واکسیناسیون در کاهش ابتلا و بستری بیماران کرونایی موثر است، تصریح کرد: تاکنون 3 میلیون و 109 هزار و 23 دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

درحال تکمیل… .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.