1400020600353520822634194

جدیدترین اخبار امیکرون در ایران| افزایش 61 درصدی فوتی‌ها در هفته یکصد‌و‌هفتم/‌ ثبت ‌کمترین میزان ابتلا در یک ماه گذشته + نقشه و نمودار

استان‌ها ـ در شرایطی که دیروز کمترین میزان نرخ ابتلای روزانه در یک ماه گذشته ثبت شد ظاهراً در یکصد و هفتمین هفته همه‌گیری کرونا در ایران روند روزانه فوتی‌های ناشی از ویروس منحوس در ۶۱ درصد از استان‌های کشور افزایشی ثبت شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت اگرچه بیانگر ادامه روند نزولی همه‌گیری در سراسر کشور است و دیروز در بیست و یکمین روز از اسفند 1400 کمترین نرخ ابتلای روزانه در یک ماه گذشته ثبت شد اما واقعیت امر اینجاست که در هفته منتهی به این تاریخ، 61 درصد استان‌های ایران شاهد روند افزایشی نرخ موارد فوتی ناشی از کرونا بوده‌اند.

در این زمینه کارشناسان و متخصصان بهداشت و درمان تأکید می‌کنند براساس شواهد موجود و مقایسه آن با رفتار ویروس منحوس در پیک‌های گذشته هنوز به شرایط با ثباتی نرسیده‌ایم و در صورتی که هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی کنند احتمال بروز مشکل در هفته دوم فروردین 1401 دور از انتظار نیست، به این دلیل که جابه‌جایی جمعیت یا همان سیال بودن جمعیت می‌تواند زنجیره‌های تازه‌ای از ابتلا در گوشه و کنار ایران ایجاد کند.

این گروه با اشاره به گزارش‌های رسمی منتشر شده وزارت بهداشت از یکصدوهفتمین هفته دوران همه‌گیری کرونا در سراسر ایران که اخیراً منتشر شده است، می‌گویند: در شرایط فعلی اگر هموطنان نسبت به آمارهای روزانه به خصوص نرخ ابتلای روزانه سبک زندگی خود را مدیریت کنند احتمال بروز مشکل در آینده وجود دارد چون همان‌طور که از ابتدای همه‌گیری تجربه شده زنجیره‌ای از فعالیت‌های هموطنان در سراسر کشور نتیجه آماری همه‌گیری را در ایران تعیین می‌کند؛ به این ترتیب که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین مشارکت در زمینه واکسیناسیون همگانی در دوره‌های مشخصی از یک پیک کرونا فراز و فرودهایی را شاهد هستیم.

کارشناسان تأکید می‌کنند این فراز و فرودها معمولاً از نرخ ابتلا آغاز می‌شود و با وقفه‌ای تقریباً 5 روزه به ترتیب در موارد بستری عادی، موارد بستری مراقبت‌های ویژه و نهایتاً موارد فوتی منتهی خواهد شد که هم اکنون دقیقاً همین اتفاق در زمینه پیک ششم کرونا رخ داده است و در شرایطی که شاهد کمترین میزان نرخ ابتلای روزانه هستیم در انتهای جدول آماری روزانه یعنی بخش موارد فوتی سیر صعودی را می‌بینیم.

به گفته متخصصان بهداشت و درمان در چند روز پایانی سال 1400 و البته آغاز تعطیلات نوروز 1401 با توجه به جابه‌جایی گسترده جمعیت در این ایام اگرچه ستاد ملی مقابله با کرونا براساس داده‌های علمی و رسمی ممنوعیت گسترده‌ای برای سفر مثل سنوات قبل تعیین نکرده اما بهترین راهکار رعایت پروتکل‌ها و مشارکت کامل با طرح ملی واکسیناسیون براساس موارد تعیین شده وزارت بهداشت است تا در روند نزولی پیک فعلی زمینه قطع زنجیره انتقال و به طور کلی عبور از پیک را تجربه کنیم.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

کاهش میزان مبتلایان به کرونا در سمنان؛ پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت شودفرار بیمه‌ای 40 درصد از اصناف در استان فارس؛ بیش از 50 میلیارد تومان غرامت کرونایی پرداخت شدبسیج جامعه پزشکی برای تسریع در ‌واکسیناسیون کرونا در زنجان به کمک آمدکودکان قربانیان امیکرون/ مردم استان فارس در آستانه نوروز واکسیناسیون خود را کامل کنند

استان آذربایجان غربی/ یک فوتی در 24 ساعت گذشته

محمد امین ولی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته، تنها یک نفر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است.

وی افزود: در طی شبانه‌روز گذشته 92 مورد ابتلا جدید به کرونا در آذربایجان‌غربی ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، با اشاره به میزان واکسن تزریق شده کرونا در استان نیز عنوان کرد: در شبانه روز گذشته 9 هزار و 882 دز واکسن تزریق شده است.

استان اردبیل/ 34 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته از مراکز درمانی ترخیص شدند

علی محمدیان‌اردی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته 14 بستری جدید کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و بر این اساس، بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل به 130 نفر کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته خوشبختانه 34 نفر با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان اردبیل ترخیص شدند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 38 بیمار کرونایی به‌علت شدت بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متاسفانه در 24 ساعت گذشته، 2 نفر از بیماران کرونایی فوت کرد.

حبیب زاده تشریح کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین شهر، خلخال، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

وی به تزریق 2 میلیون و 154 هزار و 906 دُز واکسن در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: 956 هزار و 199 دُز مربوط به مرحله اول و 831 هزار و 224 دُز مربوط به مرحله دوم و 367 هزار و 483 دُز مربوط به مرحله سوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند زنجیره انتقال و شیوع کرونا را قطع کند.

استان اصفهان/ 127 مورد ابتلای جدید

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته127 مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی 685 تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان 127 مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 629 بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته 79 بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و 86 بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: 126 نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: 6 مورد فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته گزارش شده که 5 مورد قطعی و 1 مورد مشکوک به کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: 200 هزار و 867 بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد 135 هزار و 366 نفر بهبود و 6 هزار و 548 نفر فوت کردند.

استان بوشهر/ کاهش 60 درصدی موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه

حسن ملکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با ابراز نگرانی از افزایش جان‌باختگان ناشی از کرونا در موج ششم اظهار داشت: از ابتدا شیوع این موج در استان تاکنون 95 نفر بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند، این درحالی است که این آمار در دی ماه تنها یک نفر ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شاخصه‌های فوتی‌های کرونایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: 74 درصد جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در استان بالای 65 سال سن داشتند.

وی باتأکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون، عنوان کرد: مراکز واکسیناسیون در استان فعال است و در ایام تعطیلات هم تا ساعت 22 هر شب به عموم مردم از جمله گردشگران نوروزی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

ملکی‌زاده از کاهش بیماران بستری در بخش کرونایی مراکز درمانی استان خبر داد و با اشاره به اینکه در هفته نخست اسفند ماه 242 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بودند گفت: اکنون با مهار پیک ششم این بیمار تعداد بیماران بخش کرونایی با کاهش 60 درصدی به 87 بیمار رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 25 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: اکنون 15 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که 6 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

وی با اشاره به ثبت 3 مورد فوتی دیگر ناشی از بیماری کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: در 2 سال گذشته دو هزار و 132 بیمار کرونایی در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

ملکی‌زاده افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 46 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای 19 مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

استان خراسان رضوی/ کاهش 53 درصدی بیماران سرپایی

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان ها در 10 روز گذشته بیش از یک هزار نفر بود که در حال حاضر، به 498 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان خراسان رضوی نیز کاهشی 52 درصدی نسبت به ده روز گذشته داشته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر 543 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 446 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید -19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: طی یک روز گذشته 145 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 101 نفر به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص دارد.

پهلوان تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بخش های مراقبت ویژه استان را 163 نفر عنوان کرد و گفت: 129 نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون 97.08 درصد از گروه‌های هدف بالای 18 سال دز اول واکسن و 85.67 درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که پوشش واکسیناسیون دز سوم در این گروه سنی 34.38 درصد است و تمامی افرادی که تا کنون موفق به تکمیل واکسیناسیون خود نشده اند لازم است برای حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

پهلوان با بیان اینکه در موج ششم کرونا، کودکان بیشتر از موج‌های قبلی مبتلا به این بیماری شدند تصریح کرد: تا کنون تنها13.1درصد از گروه سنی 5 تا 11 سال نسبت به دریافت واکسن اقدام نموده اند، تمامی واکسن‌ها از استانداردهای کافی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار هستند و لازم است والدین بدون دغدغه، برای حفظ سلامت فرزند خود نسبت به واکسیناسیون فرزندشان توجه داشته باشند.

استان فارس/ شمار جانباختگان تک‌رقمی شد

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تغییر رنگ در شهرستان‌های استان فارس از وضعیت پرخطر کاسته شده اما همچنان 6 شهرستان سرچهان، خرمبید، اقلید، کوهچنار، ممسنی و خنج در وضعیت قرمز یا پرخطر قرار دارند.

در مقابل شهرستان‌های بیضا، شیراز، کازرون، ارسنجان، فسا، جهرم، داراب، زرین دشت، لارستان و اوز در وضعیت نارنجی و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و 83 هزار و 644 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 615 هزار و 158 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون یک میلیون و 718 هزار و 996 تست تشخیصی مولکولی بوده که 511 هزار و 490 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 364 هزار و 648 مورد تست سریع انجام شده و 103 هزار و 668 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 79 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 559 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 125 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته 6 هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و 915 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و 908 هزار و 568 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 384 هزار و 567 دُز نوبت اول، سه میلیون و 67 هزار و 340 دُز نوبت دوم و یک میلیون و 456 هزار و 661 دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

استان البرز/ ثبت 4 فوتی ناشی از کرونا

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز اظهار داشت : در 24 ساعت گذشته 40 بیمار با علائم ‌کووید 19 در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز 85 هزار و 492 نفر است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 224 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، بیان کرد: از این تعداد، ابتلای 89 نفر به بیماری کووید 19، تا این تاریخ قطعی شده است.

بابایی با اشاره به اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی باید با جدیت بیشتری رعایت شود، گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته چهار بیمار کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به 6759 نفر رسیده است.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

استان قزوین/ تعداد بیماران بدحال کرونایی 38.5 درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 19 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 34 مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار 8 نفر از روز گذشته کمتر شده است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش 10 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 25 بیمار کرونایی جدید با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل 3 نفر کاهش یافته است.

وی از افزایش 38.5 درصدی جمعیت بیماران کرونایی بدحال خبر داد و افزود: در حال‌ حاضر 18 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شدند که این آمار 5 نفر بیشتر از روز پیش است.

رحمانی با اشاره به کاهش 50 درصدی موارد روزانه مرگ‌ومیر کرونایی ادامه داد: در 24 ساعت اخیر 3 بیمار بدحال ونتیلاتوری به دلیل شدت علائم تنفسی و ضعف مفرط جسمانی جان‌شان را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز گذشته نصف شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از کاهش 49 درصدی نرخ بهبودیافتگان کرونایی روزانه هم خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته فقط 19 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 20 نفر کاهش داشته است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت آمار کل بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین با حدود 0.6 درصد افزایش به 184 نفر رسید که در مقایسه با روز پیش یک نفر بیشتر شده است.

وی یادآور شد: تاکنون 40.06 درصد جمعیت بزرگسال و بالای 18 سال استان قزوین دوز سوم واکسن کرونا را تزریق و 14.32 درصد از کودکان و نوجوانان 5 تا 12 ساله استان هم روز اول و 2.02 درصد هم دوز دوم را دریافت کردند.

استان کردستان/ شناسایی 21 بیمار جدید

فریدون عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران از شناسایی 21 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان کردستان خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر 151 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری بوده که 34 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری‌شدگان به تفکیک شهرستان‌های استان افزود: در حال حاضر در سنندج: 94 نفر، سقز: 6 نفر، مریوان: 9 نفر، قروه: 6 نفر، بیجار: 8 نفر، کامیاران: 10 نفر، دیواندره: 1 نفر، بانه: 15 نفر، دهگلان: 1 نفر و سروآباد: 1 نفر به این بیماری مبتلا هستند.

وی از مرگ 2 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون به 2001 نفر رسیده است.
عبدالملکی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 875 نفر در سنندج، 317 نفر در سقز، 154 نفر در قروه، 107 نفر در کامیاران، 160 نفر در بانه، 92 نفر در دیواندره، 76 نفر در بیجار، 191 نفر در مریوان، 24 نفر در دهگلان و 5 نفر در سروآباد جان ‌باخته‌اند.

استان کرمان/ 240 بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی رسمی کشور که توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان، 15 شهرستان استان در وضعیت قرمز، پنج شهر در وضعیت نارنجی و سه شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 240 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 151 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 18 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 35 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 14 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 22 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 31 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 3 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 525 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 303 هزار و 317 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را دو میلیون و 6 هزار و 114 مورد و در نوبت سوم 803 هزار و 955 دوز تزریق شده است.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

استان گیلان/ 2 شهرستان در وضعیت زرد کرونایی

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حال حاضر دو شهرستان استان گیلان شامل رضوانشهر و لنگرود از وضعیت نارنجی خارج و زرد شدند.

شهرستان های صومعه سرا، بندرانزلی، لاهیجان، سیاهکل و رودبار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های آستارا، تالش، ماسال، فومن، شفت، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، املش و رودسر نیز نارنجی هستند.

طبق آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر 336 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان که از هفته‌های گذشته نزولی شده همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان 45 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند و حال 77 نفر از بیماران وخیم بوده و در وضعیت مساعدی نیستند.

به دلیل گسترش واکسیناسیون در استان گیلان موج ششم کرونا با سویه امیکرون نسبت به خیزهای قبلی این بیماری با شدت و زمان کمتر و آمار فوت‌شدگان کمتری در استان شیوع پیدا کرد.

استان لرستان/ 186 مورد ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته

مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با آخرین وضعیت ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران ناشی از کرونا اظهارداشت: تا پایان 24 ساعت گذشته تست کرونای 52 نفر دیگر در لرستان مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه 4 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس از ابتدای شروع این بیماری تاکنون در لرستان به 2 هزار و 785 نفر رسیده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: هم اکنون نیز 186 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان لرستان بستری و تحت مراقبت هستند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در لرستان 214 هزار و 936 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

استان مرکزی/ 72 مورد ابتلای جدید ثبت شد

سیدمحمد جمالیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک ، با اشاره به وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: 72 بیمار جدید مبتلا به کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی 48 ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شد.

وی افزود: 21 نفر از بیماران جدید شناسایی شده برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: 51 نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

جمالیان بیان کرد: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی به 122 هزار و 720 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: دو مورد فوتی کرونا در این بازه زمانی گزارش شده و شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان مرکزی تاکنون به 3 هزار و 171 نفر رسیده است.

استان سمنان/ روند نزولی کرونا ادامه دارد

برای استمرار این روند و شیب کاهشی علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز است تا واکسن‌ نزده‌‌ها هر چه سریع‌تر برای این موضوع اقدام کنند.

نیاز است تا مردم در ایام پایانی سال و در تب‌وتاب خریدهای عید عادی انگاری نکرده و حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار سمنان در جلسه ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مشارکت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنان میزان افراد بستری تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا و همچنین فوتی‌ها در استان سمنان کاهش یافته است.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به ضرورت توجه به تزریق واکسن کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفر کسانی که دو دوز واکسن را تزریق کردند امکان سفر دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز از کسانی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکردند خواست تا هر چه زودتر اقدام کنند.

سعید کسائیان تصریح کرد: 15 درصد از افراد بالای 5 سال استان هنوز واکسن نوبت اول را هم نزده‌اند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به تداوم روند کاهشی مبتلایان و بستری‌ها در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 5 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه بستری شد.

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 59 هزار و 877 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز بیماری کرونا ویروس تا کنون به یازده هزار و 694 نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: چهل‌وهشت هزار و 183 بیمار نیز به‌صورت سرپایی شناسایی شدند.

قدس با اشاره به آمار بهبود یافته از بیماری کرونا از ابتدا تا کنون نیز گفت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید 19 از ابتدای بروز بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به 10 هزار و 464 نفر رسید.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تکمیل واکسیناسیون تأکید کرد.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

استان گلستان/ تنها 30 درصد دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند

سیدعلی مهاجر ظهر امروز در نود و چهارمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: تاکنون بیش از 93 درصد واجدین شرایط استان دز اول، 81.4 درصد دز دوم و 30.1 درصد هر 3 دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بهترین وضعیت واکسیناسیون استان در شهرستان مینودشت اتفاق افتاده و پایین ترین میزان تزریق واکسن را در شهرستان‌های گمیشان و آق‌قلا داشته این که باید این وضعیت بهبود یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: در حال حاضر شهرستان های مینودشت، رامیان و مراوه تپه در وضعیت زرد، شهرستان‌های آزادشهر و آق قلا در وضعیت قرمز و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

مهاجر خاطر نشان کرد: نقش کمیته ها خصوصا کمیته اطلاع رسانی در رشد واکسیناسیون بسیار موثری است و باید با اقناع سازی زمینه حضور مردم در مراکز واکسیناسیون را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: باید مدیریت هوشمند در ایام نوروز بخوبی صورت گیرد تا امکان شیوع دوباره بیماری را کم کنیم.

معاون سیاسی استاندار گلستان گفت:باید ساختار ستاد با جدیت رعایت شود و کمیته‌ها در اقدامات و برگزاری جلسات اهتمام لازم را داشته باشند.

استان هرمزگان/ یک فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: شرایط کرونا در استان به نسبت هفته گذشته مساعدتر شده است.

وی افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته نیز 1 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌ این بیمار جان باخته 84 ساله و از شهرستان حاجی آباد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: بدین ترتیب در بیست و یکمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به 2 هزار و 589 نفر افزایش یافت.

نوروزیان گفت: با بستری شدن 19 بیمار جدید شمار کل بستری های کرونا در استان به 129نفر رسید اکنون 41 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال 12 نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: میزان تزریق واکسیناسیون در استان هرمزگان برای دوز اول بالای 12سال 100% دوز دوم بالای 12 سال 83% و برای دوز سوم هم بالای 18 سال 45% و کودکان 5 تا 12 سال 24%انجام شده است.

کاشان/ روند نزولی بستری‌ها ادامه دارد

خوشبختانه با بهبود شرایط کاشان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اما این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و از پیک ششم کرونا نیز عبور کردیم.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته پنج بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد سه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و دو بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء بستری و در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان بیمار با حداقل 52 سال و حداکثر 88 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار با حداقل 84 و حداکثر 94 سال به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده است.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 38 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 29 بیمار در شهرستان کاشان و 9 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران بیماری نیز به صورت موقت بستری نشدند.

وی از بستری 15 بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ بیماری ناشی از ابتلا به کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 21 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 251 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 955 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت , کرونا ,

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.