1401052309504516425887894

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| ‌کاهش تعداد شهرهای قرمز/ 163 شهر در وضعیت نارنجی/ موج هفتم در حال گذر است + نقشه

براساس آخرین به‌روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۰۶ به ۶۴ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۵۶ به ۱۶۳ شهر افزایش یافت.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، طبق گفته عضو کمیته علمی مقابله با کرونا ‌هنوز موج هفتم به اتمام نرسیده است ولی به‌نظر می‌رسد از پیک یا قله این موج بیماری گذر کرده و دیگر شاهد روند کاهشی کرونا در کشور باشیم.‌ احتمال اینکه یکی از سویه‌های قبلی مانند دلتا مجدداً فراگیر شود، وجود دارد. آمار واکسیناسیون حتی نسبت به یک ماه قبل کاهش یافته است‌ و این یک خطر است‌، احتمال موج هشتم کرونا وجود دارد.

با این حال موج هفتم کرونا ‌در حال گذر است، درحالی که تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کاهش داشته و موارد بستری نیز سیر نزولی داشته، اما شهرهای پرخطر از 129 به 184 شهر رسیده و تعداد شهرهای با وضعیت آبی هم تعدادشان کم شده است. با وجود شرایط آرام چند بیمارستان در هفته اخیر، آمار مبتلایان همچنان صعودی است، به همین دلیل پیش‌بینی درباره آینده نزدیک بسیار دشوار شده است‌، با این حال پررنگ‌تر شدن سایه موج هفتم بر سر کشور، نیاز به محاسبه پیچیده‌ای ندارد. شواهد عینی و روشن از کاهش شدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش دوباره تعداد شهرهای با وضعیت قرمز، نشانه‌هایی مشخص از کم‌شدن فاصله مردم با موج هفتم بیماری است، علاوه بر این، خبری درباره جهش جدید از ویروس کووید19 منتشر شد که از سویه‌ای با قابلیت انتقال بیشتر خبر می‌داد.

جدیدترین وضعیت کرونایی در استان‌ها

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر 64 شهر در کشور در وضعیت قرمز، 163 شهر در وضعیت نارنجی، 207 شهر در وضعیت زرد و 14 شهر در وضعیت آبی است. بر اساس آخرین به‌روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از 106 به 64 شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 156 به 163 شهر افزایش یافت.همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 173 به 207 و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از 13 به 14 شهر رسید.در حال حاضر 64 شهر در وضعیت قرمز، 163 شهر در وضعیت نارنجی، 207 شهر در وضعیت زرد و 14 شهر نیز در وضعیت آبی است.

خراسان جنوبی/هیچ شهرستانی در وضعیت آبی نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا شریف زاده دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور، شهرستان خوسف از زرد به نارنجی تغییر رنگ داد. بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور شهرستان‌های سرایان و فردوس نیز در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر قرار دارند. با تغییر رنگ شهرستان خوسف به نارنجی سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

شریف زاده عنوان کرد: 6 شهرستان بشرویه، زیرکوه، سربیشه، طبس، قائنات و نهبندان هم در وضعیت زرد یا نسبتا پرخطر قرار دارند و هیچ شهرستانی در خراسان جنوبی در وضعیت آبی قرار ندارد.روز گذشته 78 آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع 10 بیمار جدید شناسایی شد.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: از این تعداد 3 مورد از بیرجند، 1 مورد از درمیان، 2 مورد از سربیشه، 1 مورد از فردوس و 3 مورد از قائنات بوده است.در حال حاضر 60 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 39 نفر کرونا مثبتند. 15 مورد بیمار کرونا مثبت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال عمومی 6 نفر نامساعد است.

کاشان/ آران و بیدگل در وضعیت زرد قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، در آخرین بروزرسانی شرایط کاشان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و این موضوع نشان از آن است که شرایط کرونایی در منطقه بهبود پیدا کرده است در حالی که آران و بیدگل در وضعیت زرد قرار گرفته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته پنج بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: چهار بیمار در کاشان بستری شدند که حداقل 24 و حداکثر 67 سال سن دارند و در شهرستان آران و بیدگل نیز یک بیمار با 88 سال بستری هستند.

وی با بیان اینکه 34 بیمار حاد تنفسی در شهرستان کاشان بستری شده است، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز هفت بیمار در بیمارستان این شهرستان به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده است و در مجموع 41 بیمار حاد تنفسی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدکل بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تاکنون هشت بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، ابراز داشت: خوشبختانه موارد فوتی در منطقه طی 24 ساعت گذشته در منطقه کاشان به ثبت نرسیده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به صفر مورد رسید، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 19 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 969 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون دز نخست ویژه افراد پنج سال به بالا 78.10 درصد جامعه هدف تزریق کردند، تاکید کرد: 71.32 درصد از جامعه هدف افراد بالای پنج سال نیز دز دوم واکسن کرونا خود را تزریق کردند اما نوبت سوم در جامعه هدف بالای 18 سال به 36.54 درصد می‌رسد و 9 هزار و 336 دز چهارم نیز تاکنون تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان خوزستان/ خروج رنگ قرمز

وضعیت شهرستان‌های اندیکا، اهواز، ایذه، دزپارت، بندر ماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، شوش، کرخه، شوشتر، کارون، گتوند، مسجدسلیمان، هندیجان، هفتکل و هویزه زرد اعلام شد.

بر اساس این گزارش شهرستان‌های امیدیه، آبادان، آغاجاری، رامهرمز، بهبهان و لالی در وضعیت نارنجی کرونایی، و شهرستان‌های اندیمشک، باغملک و باوی آبی هستند. تمام مراکز شهری، روستایی، حاشیه شهر، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی در خوزستان فعال و آماده مراجعه مردم برای تزریق واکسن هستند.عمده مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان دارای بیماری زمینه‌ای و یا افرادی هستند که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

استان قزوین/ نرخ بستری‌ها 29 درصد افزایش یافت

جلال رحمانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 20 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 30 مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل 5 نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش 29 درصدی موارد بستری‌های روزانه کرونایی در استان قزوین اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته 27 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش 6 نفر افزایش یافته است.

رحمانی از افزایش 30 درصدی تعداد بیماران بدحال کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر 13 بیمار کرونایی با حال وخیم جسمی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه ونتیلاتور ادامه حیات می‌‌دهند که این آمار 3 نفر از روز گذشته بیشتر شده است.

وی به کاهش 50 درصدی و نصف شدن نرخ مرگ‌ومیر کرونایی در استان قزوین اشاره کرد و افزود: در 24 ساعت گذشته 1 بیمار کرونایی بدحال به دلیل علائم شدید بیماری و ضعف جسمانی مفرط جان خود را از دست داد که این آمار نسبت به روز قبل یک نفر کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه از کاهش 8 درصدی موارد روزانه بهبودیافتگان کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 32 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار نسبت به روز گذشته 3 نفر کمتر شده است.

رحمانی با اشاره به افزایش 8.4 درصدی جمعیت کل بستری‌های کرونایی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر 130 بیمار کرونایی به خاطر علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با روز قبل 10 نفر افزایش یافته است.

استان کردستان/ تب ابتلا به کرونا پایین آمد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فریدون عبدالملکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از خروج کردستان از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و اظهار داشت: با تلاش مدافعان سلامت استان و رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی از سوی مردم، در جدیدترین رنگ‌بندی کرونای از سوی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز(بسیار پرخطر) در استانبه صفر رسید.

وی با اشاره به اینکه در طول یک ماه اخیر افزایش شاخص واکسیناسیون، بیماریابی منظم، پیگیری، بستری و درمان موارد ابتلا در اولویت مدافعان سلامت کردستان بود، گفت: خوشبختانه با همراهی سایر ادارات و سازمان‌های همکار در کنار مشارکت مردم، تب ابتلا به کرونا در کردستان پایین آمده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان افزود: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، سقز و کامیاران رنگ نارنجی(پرخطر)؛ بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سروآباد و قروه وضعیت زرد(نسبتا پرخطر) و مریوان در وضعیت آبی(عادی) قرار دارند.

عبدالملکی با بیان اینکه شهرستان مریوان در وضعیت عادی قرار دارد، تصریح کرد: همه ما باید کماکان پروتکل‌های بهداشتی را تا حذف کامل این ویروس، رعایت و از رفت و آمدها و تجمعات غیرضروری پرهیز کرده تا این موج جدید را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم.

استان فارس/ شمار بیماران بستری سه رقمی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز‌؛ بروزرسانی نقشه کرونایی استان فارس نشان از گسترش رنگ «قرمز» در میان شهرستان‌های این استان دارد؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان‌های استهبان،ارسنجان، مرودشت،سپیدان و خنج در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

شهرستان‌های اوز، بوانات، سروستان، سرچهان، پاسارگاد، بیضا، شیراز، ممسنی، نی ریز، فسا، جهرم و داراب هم در وضعیت نارنجی هستند و سایر شهرستان‌های فارس در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و 218 هزار و 807 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 655 هزار و 89 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 802 هزار و 369 تست تشخیصی مولکولی بوده که 530 هزار و 315 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 416 هزار و 438 مورد تست سریع انجام شده و 124 هزار و 774 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 114 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 479 بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، 86 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.متاسفانه در 24 ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و 112 نفر رسید.

آذربایجان‌غربی‌/ شناسایی 54 مورد ابتلای جدید

محمدامین ولیزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، 114 بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند که از این تعداد 54 نفر بیمار قطعی کرونایی هستند.

وی افزود: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به 364 هزار و 891 نفر رسیده است. هم اکنون 96 نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در شبانه روز گذشته یک نفر به تعداد فوتی‌های کرونا در استان افزوده شده که با این تعداد، کل فوتی‌های کرونا از ابتدا تاکنون به 7 هزار و 695 نفر رسید.

وی در پایان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، گفت: تعداد کل واکسن تزریق شده به 6 میلیون و 191 هزار و 643 دز رسیده که در این میان واکسن دز چهارم کمترین میزان تزریق را دارد.

خراسان رضوی/ کاهش شهرهای با وضعیت قرمز ‌

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستادکرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: در حال حاضر شهرهای بردسکن، خلیل آباد و کاشمر در وضعیت قرمز، شهرهای بجستان، تربت حیدریه،خوشاب، داورزن،سبزوار،کلات،کوهسرخ و گناباد در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی افزود: شهرهای تایباد،تربت جام،جغتای،چناران،خواف، درگز،رشتخوار،زاوه،سرخس،صالح آباد،فریمان،فیروزه، قوچان،مشهد، مه ولات و نیشابور در وضعیت زرد و شهر بینالود در شرایط آبی قرار دارد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عموم گروه های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن مستمر دست ها و حفظ فاصله اجتماعی، نسبت به تکمیل و یا دریافت دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 261 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 188 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته 96 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد 78 نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش های مراقبت ویژه استان را 75 نفر و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را 60 بیمار اعلام کرد.

استان کرمان/ بستری 125 بیمار قطعی ‌در بیمارستان‌ها‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از 5 شهریور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان از 12 مورد به 7 مورد کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 5 شهر به 9 شهر افزایش یافته است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 6 شهر به 7 شهر رسیده است و متاسفانه هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 20 مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 6 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 3 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 2 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 4 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 5 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 125 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در استان یک مورد بوده که مجموع جانباختگان کرونا در استان به 5 هزار و 793 نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 357 هزار و 470 دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 92 هزار و 191 دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 924 هزار و 245 دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 88 هزار و 245 دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

گزارش در حال به روزرسانی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.