852702588-talab-org-Copy

راهنمای جامع سفرهای تفریحی 1401

سفرهای تفریحی

زندگی امروز اغلب انسان ها پر از دغدغه ها و مشکلات گوناگون است. برای رهایی از دغدغه ها و مشکلات، بهتر است اوقاتی را برای تفریح و دور شدن از دغدغه ها اختصاص دهیم؛ بهترین گزینه برای رهایی از دغدغه ها، سفرهای تفریحی می باشد. سفرهای تفریحی و گردشی نقش مثبت در بهبود روحیه افراد و تاثیر عالی در افزایش کارایی آن ها ایفا می کنند. با انجام سفرهای تفریحی می توان با انرژی بیشتر به زندگی برگشت و با قدرت بیشتر به رویارویی با آن ها پرداخت. حال چند سوال مهم مطرح می شود:

1.بهترین زمان برای انجام سفرهای تفریحی چه زمانی است؟

2.بهترین مقاصد تفریحی ایران، کجاست؟

3.مسیرهای منتهی به مقاصد تفریحی کدامند؟

برای دریافت پاسخ سوالات فوق و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با مجله مستر بلیط همراه باشید.

بهترین زمان برای سفرهای تفریحی

کشورمان ایران، به دلیل وسعت و موقعیت جغرافیایی، یکی از کشورهای چهار فصل محسوب می شود و در هر فصلی بهترین پیشنهادها را برای انجام سفرهای تفریحی ارائه می دهد.

به عنوان مثال شما در هر فصلی از سال می توانید یک لیست از بهترین مقاصد گردشگری و تفریحی در ایران را داشته باشید، برخی از مقصدهای تفریحی نیز چهار فصل محسوب می شوند و در هر فصلی می توان به آن ها سفر کرد. در ایران معمولا تعطیلات تابستان، زمان خوبی برای انجام سفرهای تفریحی محسوب می شود و افراد زیادی تعطیلات تابستان را برای سفرهای خود انتخاب می کنند.

بهترین مقصد سفرهای تفریحی

شهر مشهد

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی و پایتخت مذهبی کشورمان ایران است. این شهر زیارتی علاوه بر جنبه های مذهبی دارای جاذبه های گردشگری، مراکز تفریحی و خرید زیادی می باشد و می توان گفت از همه جهات بسیار حائز اهمیت است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

سفر به مشهد می تواند از خاطره انگیزترین مسافرت هایی باشد که در زندگی خود انجام می دهید چون با یک تیر چند نشان می زنید؛ مهم ترین آن زیارت حرم علی ابن موسی الرضا (ع) است و سپس بازدید مراکز تاریخی و تفریحی و در نهایت خرید از بهترین مراکز خرید ایران که در شهر مشهد واقع هستند. شهر مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) یکی از شهرهای چهار فصل است و در هر فصلی می توان به آن سفر کرد.

شهر شیراز

شهر شیراز یکی از زیباترین شهرهای کشورمان ایران است و مرکز استان فارس می باشد. لازم است بدانید شیراز پنجمین شهر بزرگ کشور محسوب می شود و به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه های زاگرس و در ارتفاع 1486 متری از سطح دریا، دارای آب و هوایی معتدل و مطبوع است.

علاوه بر این موارد شیراز آرامگاه دو تن از شاعران بزرگ پارسی یعنی سعدی و حافظ است و از این جهت دارای ارزش بالایی است. این شهر دارای مراکز تاریخی و تفریحی و گردشگری بسیاری است و در هر فصلی می توان به آن سفر کرد.

شهر اصفهان

شهر اصفهان که مرکز استان اصفهان است سومین شهر بزرگ ایران بعد از شهر تهران و شهر مشهد محسوب می شود و دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی می باشد؛ از کاخ چهلستون گرفته تا میدان زیبای نقش جهان و مناره جنبان و غیره همه و همه در اصفهان قرار دارند و به این شهر لقب نصف جهان را داده اند.

شهر اصفهان دارای پل های تاریخی گوناگون است و همین جاذبه های گردشگری سبب شده است تا هر ساله شهر زیبای اصفهان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی باشد.

شهر تبریز

شهر تبریز یکی از کلان شهرهای کشورمان ایران است و جایگاه ویژه و خاصی در تاریخ ایران دارد. تبریز شهر زیبا و با فرهنگ و با اصالتی است که تاریخ ایران را به دوش می کشد و دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی زیادی است. تبریز از لحاظ جغرافیایی دارای آب و هوای سرد است؛ بنابراین فصول گرم بهترین زمان برای سفر به تبریز محسوب می شود.

عموم مردم تبریز به زبان ترکی آذری صحبت می کنند. تبریز دارای سوغات و صنایع دستی منحصر به فردی است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود جذب می کند و می توان گفت یکی از توریستی ترین شهرهای ایران محسوب می شود.

جزیره‌ کیش

جزیره کیش از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان محسوب می شود و دارای مساحتی حدود 92 کیلومتر مربع می باشد و شکل تقریبی آن شبیه بیضی است. این جزیره که توسط آب های خلیج فارس احاطه شده است دارای مکان های تفریحی، ساحلی بسیار زیبا و مراکز خرید فراوانی است. لازم به ذکر است جزیره زیبای کیش دارای هتل های لوکس و مجهزی است که اقامت در آن ها از بخش های جذاب سفر محسوب می شود.

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر کشورمان ایران در آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد و از قدیمی ترین جزایر خلیج فارس محسوب می شود که هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است، به خصوص در دو دهه اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه های مربوط به سفرهای خارجی، اکثر گردشگران داخلی ترجیح می دهند از جزیره زیبای کیش بازدید نمایند. جالب است بدانید نام قدیمی جزیره کیش، “قیس” بوده است.

مسیرهای منتهی به مقاصد تفریحی

مسافران و گردشگران عزیز باید از مسیرهای منتهی به مقاصد گردشگری مذکور آگاهی داشته باشند و بنابر موقعیت و شرایط خود، مسیر درست را انتخاب نمایند. مسیرهای منتهی به مقاصد مذکور به شرح زیر است:

مسیرهای هوایی منتهی به شهر مشهد بلیط هواپیما تهران به مشهد
بلیط هواپیما اصفهان به مشهد
بلیط هواپیما شیراز به مشهد
بلیط هواپیما تبریز به مشهد
بلیط هواپیما کیش به مشهد
مسیرهای هوایی منتهی به شهر اصفهان بلیط هواپیما تهران به اصفهان
بلیط هواپیما مشهد به اصفهان
بلیط هواپیما شیراز به اصفهان
بلیط هواپیما تبریز به اصفهان
بلیط هواپیما کیش به اصفهان
مسیرهای هوایی منتهی به شهر شیراز بلیط هواپیما تهران به شیراز
بلیط هواپیما اصفهان به شیراز
بلیط هواپیما مشهد به شیراز
بلیط هواپیما تبریز به شیراز
بلیط هواپیما کیش به شیراز
مسیرهای هوایی منتهی به جزیره کیش بلیط هواپیما تهران به کیش
بلیط هواپیما اصفهان به کیش
بلیط هواپیما شیراز به کیش
بلیط هواپیما تبریز به کیش
بلیط هواپیما مشهد به کیش
مسیرهای هوایی منتهی به شهر تبریز بلیط هواپیما تهران به تبریز
بلیط هواپیما اصفهان به تبریز
بلیط هواپیما شیراز به تبریز
بلیط هواپیما مشهد به تبریز
بلیط هواپیما کیش به تبریز

جمع بندی

در این مقاله به بررسی سوالات متداول گردشگران و علاقمندان به سفرهای تفریحی پرداختیم. به خاطر داشته باشید لازمه داشتن یک سفر خوب و با کیفیت، آگاهی قبل از سفر است. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی پیرامون موضوع محتوا به دست آورده باشید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

نوشته راهنمای جامع سفرهای تفریحی 1401 اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.