rahnamaye-piyaderavi-arbaein-

راهنمای سفر اربعین 1401

راهنمای سفر اربعین 1401

هزینه سفر اربعین 1401 چه مقدار است؟ ثبت نام سفر اربعین 1401 چگونه انجام می شود؟ هر سال روز بیستم ماه صفر، بوی اربعین و دیار کربلا مشام هر عاشقی را می نوازد. مسلمانان شیعه سراسر جهان، در روز اربعین مراسم سوگواری بـه یاد امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران باوفای ایشان برگزار می نمایند.

بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مراسم پیاده روی اربعین حسینی، از سال 1399 برگزار نشده است و هم اکنون با توجه به مهار تقریبی ویروس کرونا، مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار می گردد، اما به خاطر داشته باشید این مراسم با ملزومات و توصیه های ویژه برگزار می شود که به همه آن ها می پردازیم.

اگر شما از عاشقان کربلا و امام حسین (ع) هستید تا پایان این مقاله با مستر بلیط همراه باشید. قصد داریم به متداول ترین سوال های زائران و عاشقان اربعین حسینی مانند ثبت نام پیاده روی اربعین 1401، وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین و هزینه پیاده روی اربعین 1401 بپردازیم.

هزینه پیاده روی اربعین 1401

برخلاف تصور عموم، سفر اربعین مانند همه سفرهای دیگر نیازمند هزینه و صرف میزان مشخصی پول است. در این بخش شما را با برخی از هزینه های مربوط به حمل و نقل، غذا و نوشیدنی آشنا می کنیم.

نرخ کرایه ‌های شهرهای عراق برای یک نفر با دستگاه های مختلف به شرح زیر است:

  • مبدا: مهران…مقصد: کربلا = با دستگاه ون از 14000 تا 15000 دینار متغیر است.
  • مبدا: مهران…مقصد: نجف = با دستگاه ون از 17000 تا 18000 دینار متغیر است.
  • مبدا: نجف…مقصد: کربلا = با دستگاه ون از 3000 تا 3500 دینار متغیر است.
  • مبدا: نجف…مقصد: کاظمین = با دستگاه ون از 9000 تا 10000 دینار متغیر است.
  • مبدا: کربلا… مقصد: کاظمین = با دستگاه ون از 7000 تا 8000 دینار متغیر است.
  • مبدا: شلمچه…مقصد: نجف = با دستگاه اتوبوس حدودا 120 هزار تومان می باشد.
  • مبدا: شلمچه…مقصد: نجف = با دستگاه ون حدودا 150 هزار تومان می باشد.
  • مبدا: شلمچه…مقصد: نجف = با ماشین سواری حدودا 200 هزار تومان می باشد.
  • مبدا: چذابه…مقصد: العماره = با ماشین سواری حدودا 7000 دینار می باشد.
  • مبدا: چذابه…مقصد: العماره = با ون حدودا 20000 دینار می باشد.
  • مبدا: چذابه…مقصد: العماره = با اتوبوس حدودا 8000 دینار است.
  • مبدا: چذابه…مقصد: العماره = با ون حدودا 20000 دینار می باشد.
  • مبدا: چذابه…مقصد: العماره = با ون حدودا 15000 دینار می باشد.

نکته 1: به خاطر داشته باشید هزینه حمل و نقل از مسیر چذابه تا کربلا و نجف تنها به صورت دینار رایج عراق از مسافران پذیرفته می شود و همچنین هزینه های ذکر شده تنها برای مسیر رفت و تنها برای یک نفر تخمین زده شده است و برای مسیر رفت و برگشت این هزینه ها 2 برابر خواهند شد.

نکته 2: هزینه خرید هر بطری آب معدنی کوچک و بزرگ از 250 تا 500 دینار متغیر خواهد بود.

نکته 3: هزینه خرید هر قرص نان از 125 تا 150 دینار متغیر خواهد بود.

نکته 4: هزینه 3 وعده غذایی در طول یک روز برای هر مسافر از 3500 تا 4000 دینار متغیر خواهد بود.

نکته 5: هزینه های ذکر شده برای حمل و نقل، غذا و نوشیدنی در طول روزهای عادی کشور عراق محاسبه شده است و به طور قطع در ایام سوگواری و ازدیاد مسافران هزینه ها بیشتر خواهد بود؛ بنابراین باید آمادگی پرداخت هزینه ها را داشته باشید و توصیه می کنیم پول بیشتری به همراه داشته باشید.

نکته 6: همه هزینه‌ های خود را مدیریت نمایید تا در هنگام بازگشت از سفر دچار مشکل نشوید.

نکته 7: توصیه می کنیم از امکانات ایستگاه های صلواتی و کاملا رایگان موجود در عراق استفاده نمایید تا در هزینه های سفر خود صرفه جویی نمایید.

آیا برای سفر اربعین 1401 به پاسپورت و گذرنامه نیاز داریم؟

این سوال از سوالات بسیار مهمی است که همواره سوال همه زائران است. برای سفر به عراق و شرکت در پیاده روی اربعین، باید گذرنامه به همراه داشته باشید و گذرنامه شما حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.

ثبت نام پیاده روی اربعین 1401

برای شرکت در برنامه پیاده روی اربعین ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام نمایید. سامانه سماح یک سامانه ساماندهی به مشتاقان شرکت در برنامه اربعین حسینی است. به خاطر داشته باشید از تاریخ 23 مرداد سال 1401 تا 24 شهریور 1401 زمان دارید در سامانه سماح ثبت نام نمایید و در برنامه پیاده روی اربعین شرکت نمایید.

ثبت نام سفر اربعین 1401وسایل مورد نیاز پیاده روی اربعین

یکی از ملزومات هر سفر، وسایلی است که در آن سفر نیاز می باشد، به ویژه برای سفر اربعین باید از مواردی که نیاز است، آگاه باشیم تا با آمادگی بیشتر در این برنامه شرکت نماییم.

1.کوله پشتی از مهم ترین وسایلی است که در سفر اربعین باید به همراه داشته باشید، به خاطر داشته باشید از کوله پشتی های جادار و در عین حال سبک استفاده نمایید تا حمل آن راحت باشد.

2.به همراه داشتن یک جلد کوچک از کتاب مفاتیح به همه زائران توصیه می شود.

3.به همراه داشتن مقداری مویز یا آجیل در کوله پشتی به شدت توصیه می شود زیرا حجم خاصی را اشغال نمی کند و در عین حال بسیار مفید و مقوی می باشد.

4.به همراه خود مقداری لیموترش و نمک به همراه داشته باشید و قبل از مصرف غذاهای گوشتی چند قطره روی آن ها بچکانید و با این عمل از مسمومیت های احتمالی پیشگیری نمایید.

5.یک پتوی سبک مسافرتی به همراه داشته باشید و از حمل پتوهای بسیار بزرگ و سنگین خودداری نمایید.

6.لوازم شخصی خود مانند لیوان کوچک، ژل ضد عفونی کننده دست، خمیر دندان و مسواک، صابون و جانماز را فراموش نکنید.

7.به همراه داشتن کلاه های لبه دار توصیه می شود.

8.کفش های سبک و مخصوص پیاده روی بپوشید و در عین حال دمپایی به همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز سفر اربعین 1401توصیه های بهداشتی در سفر اربعین 1401

  • وسایل شخصی و بهداشتی خود مانند حوله، صابون، ژل ضدعفونی کننده دست، ملافه و یا کیسه خواب حتما به همراه داشته باشید.
  • به خاطر داشته باشید ویروس کرونا به طور کامل مهار نشده است و همچنان توصیه های بهداشتی مانند زدن ماسک و شست و شوی دست ها را فراموش نکنید.
  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید حتما قبل از سفر با پزشک خود مشورت نمایید و از ایشان درباره سفر خود حتما سوال بپرسید. در صورت این که به بیماری خاصی مبتلا نیستید حتما داروهایی مانند پماد عضلات و داروهای سرماخوردگی را به همراه داشته باشید.
  • یک نکته و توصیه بسیار مهم این است که به تعداد روزهایی که قرار است در سفر باشید، جوراب به همراه داشته باشید و شب ها و هنگام استراحت پاهای خود را با آب ولرم بشویید و آن ها را ماساژ دهید تا در محل های پیاده روی دجار مشکل نشوید.
  • حتما لباس زیر برای تعویض مکرر به همراه داشته باشید و همچنین برخی از پمادهای عرق سوز مانند زینک اکساید و کالاندولا را به همراه خود ببرید، در مسیرهای پیاده روی از ملزومات سفر خواهند بود.
  • از ابتدای سفر سعی نکنید که سفر و پیاده روی خود را با سرعت شروع کنید زیرا با این کار انرژی شما تحلیل خواهد رفت و رقبتی به ادامه سفر نخواهید داشت، بنابراین سفر خود را به آهستگی شروع کنید که تا پایان سفر بتوانید ادامه دهید.
  • در صورت ابتلا به هر گونه آلرژی مراقب رژیم غذایی خود باشید و اگر داروی خاصی در این زمینه استفاده می کنید، حتما به همراه ببرید.
  • گرم نگه داشتن سر یکی از ملزومات سفر اربعین است. شب هنگام خواب سر خود را با دستمال یا پارچه ببندید.
  • آب آلوده می تواند باعث انتقال بیماری گردد بنابراین همیشه از لیوان شخصی خود استفاده نمایید و به هیچ عنوان از آب های رو باز استفاده نکنید.

مرزهای مشترک ایران و عراق کدامند؟

ایران و عراق 4 مرز مشترک دارند که آشنایی با موقعیت جغرافیایی و دسترسی به هر کدام می تواند کارساز باشد.

  • مرز مهران: مهم ترین و شلوغ ترین مرز ایران و عراق است که در جنوب استان ایلام قرار دارد. از این مرز تا نجف حدود 4 تا 6 ساعت راه می باشد.
  • مرز شلمچه: در استان خوزستان قرار دارد و از این مرز تا شهر نجف 5 تا 8 ساعت راه پیش رو است..
  • مرز چذابه: این مرز نیز در استان خوزستان قرار دارد و با شهر نجف 4 تا 7 ساعت فاصله دارد.
  • مرز خسروی: این مرز در استان کرمانشاه است و با نجف 5 تا 7 ساعت فاصله دارد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی بخشی از سوالات پرتکرار مسافران برای سفر اربعین 1401 پرداخته شد. به خاطر داشته باشید قرار است 80 کیلومتر را پیاده روی نمایید و باید همه نکات و مسائل را در نظر داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی پیرامون موضوع مقاله به دست آورده باشید، در صورت داشتن هر گونه نظر یا سوال با ما در میان بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

نوشته راهنمای سفر اربعین 1401 اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.