1401032817051037625542454

رشد و توسعه در جنوب شرق پایتخت با تحقق مصوبات رئیس جمهور/ متروی تهران به قرچک، ورامین و پیشوا مهم‌ترین مطالبه مردم است

گروه استان‌ها- آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پس از سفر چندین ساعته به شهرستان‌های جنوب شرق تهران و با برگزاری جلسه شورای اداری و ۵ مصوبه مهم و اثرگذار دشت ورامین را ترک کرد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جنوب شرق استان تهران، آیت‌‌الله سید ابراهیم رئیسی از ساعات اولیه صبح امروز مصادف با سالروز انتخابات ریاست جمهوری 1400، با حضور در دشت ورامین و دیار 15 خرداد از نزدیک در جریان کمبودها، کاستی‌ها و ظرفیت‌های سه شهرستان جنوب شرق استان تهران قرار گرفت و دستورات و مصوباتی را در جهت رشد و توسعه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک صادر کرد.

رئیسی پس از چندین ساعت حضور در این منطقه از استان تهران و بازدید از طرح‌های نیمه تمام و شرکت در جلسه شورای اداری این سه شهرستان با مصوباتی مهم دشت ورامین را ترک کرد و به سفر خود پایان داد.

رئیس جمهور در سفر یک روزه به جنوب شرق تهران از پروژه مسکونی هزار واحدی سبحان قرچک، طرح قطار حومه‌ای ورامین- تهران و بیمارستان نیمه کاره شهرستان پیشوا، شهرک آژینه و مرقد مطهر امامزاده جعفر(ع) بازدید کرد.

ارتقای فرمانداری ورامین به فرمانداری ویژه، بررسی راهکار تاسیس 2 استان در شرق و غرب تهران، تکمیل قطار حومه‌ای توسط شرکت مترو، تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام پیشوا، واگذاری پروژه یک هزار و سه واحدی سبحان به نهضت ملی مسکن از مهمترین مصوبات این سفر است که در سخنان رئیس جمهور در جمع مردم این سه شهرستان بیان شد و با تحقق این مصوبات شاهد رشد و توسعه در جنوب شرق پایتخت خواهیم بود.

مسئولان استانی و شهرستانی نیز که در این سفر نیم روزه رئیس جمهور را همراهی می‌کردند بر اهمیت و لزوم پیگیری مشکلات شهرستانی تاکید کردند.

مردم منطقه خواهان واگذاری پروژه قطار حومه‌ای ورامین به مترو هستند

محسن منصوری استاندار تهران ظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس‌ جمهور از شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر پروژه قطار حومه‌ای تهران ورامین به مترو تبدیل شود مشکلی که در زمینه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و فرسودگی ناوگان وجود دارد برطرف خواهد شد.

وی افزود: این پروژه در ابتدا در اختیار راه‌آهن جمهوری اسلامی بوده و بعد به مترو و مجدد به شرکت راه‌آهن واگذار شده، شرکت راه‌آهن در حال حاضر در حال انجام پروژه است و مردم و مسئولان منطقه درخواست دارند که این پروژه از راه‌آهن به متر واگذار شود.

استاندار تهران گفت: روزانه 120 هزار تردد از جنوب شرق استان به سمت تهران جریان دارد و تبدیل قطار حومه‌ای تهران – ورامین به مترو مشکل تردد شهروندان را مرتفع می‌کند.

منصوری افزود: راه‌آهن با معابر جنوبی شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا تقاطع‌های متعددی دارد که هم اکنون در حال انجام پروژه‌های پل زیرگذر و روگذر به‌ویژه در ورامین در محدوده پل قاسم آباد هستند که رئیس‌ جمهور از آن بازدید کرد و دستور بررسی و تکمیل طرح را داد.

زخم کهنه متروی ورامین به تهران تنها به دست رئیس‌جمهور درمان می‌شود

حسین نوش‌آبادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران که با حضور رئیس‌جمهور در فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: دشت ورامین و شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک قطب کشاورزی و دامپروری استان تهران بوده و تأمین‌کننده اصلی گوشت، پروتئین و مواد غذایی موردنیاز پایتخت و سایر مناطق کشور است.

وی افزود: با وجود آن کشاورزان و دامپروران دشت ورامین تلاش بسیاری را برای رفع نیازهای غذایی کشور صرف می‌کنند ولی در حوزه تأمین نهاده‌های دامی و آب زراعی با مشکلاتی مواجه‌اند که اگر به رفع آن توجهی نشود، امنیت غذایی پایتخت با مشکل و مخاطره مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود منابع آبی، از ذخیره سد ماملو آبی به کشاورزی ورامین اختصاص پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به‌ منظور تأمین آب زراعی مورد نیاز کشاورزان دشت ورامین، طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به این بخش از استان تهران در دست اجرا است که سرعت بخشیدن به این طرح می‌تواند زمینه احیای کشاورزی و دامپروری منطقه را فراهم کند.

نوش‌آبادی با اشاره به این که تکمیل پروژه مترو مهم‌ترین مطالبه مردم دشت ورامین است، اظهار داشت: زخم کهنه متروی ورامین به تهران، تنها به دست رئیس‌ جمهور درمان می‌شود، مهم‌ترین مطالبه مردم در سفر آیت‌الله رئیسی به جنوب‌ شرق تهران، پایان بخشیدن به داستان پر از غصه متروی تهران به قرچک، ورامین و پیشوا است.

به گفته وی احداث بیمارستان نیمه‌کاره پیشوا، تکمیل بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید مفتح و توسعه بیمارستان شهید ستاری قرچک اولویت درمانی جنوب‌شرق تهران است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تجهیز و نوسازی ناوگان فرسوده این بخش از استان تهران اضافه کرد: برای نوسازی و تجهیز ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و فرسوده، حداقل به 150 دستگاه اتوبوس جدید نیاز است.

بیمارستان‌های منطقه دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیست

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی ظهر امروز در جلسه شورای اداری جنوب‌شرق تهران اظهار داشت: مردم دشت ورامین قدردان سفر رئیس‌ جمهور به خاستگاه انقلاب هستند و قطعاً این سفر، خیر و برکت بسیاری را برای منطقه به همراه دارد.

وی افزود: دشت ورامین همواره مورد عنایت خاص امام بوده و ایشان فرمودند که آقایان محترم و جوانان معظم ورامین به ما حق ویژه‌ای دارند.

محموی افزود: مردم ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس نیز خدمات بسیاری را به نظام ارائه دادند و تعداد شهدای دشت ورامین نسبت به جمعیت آن زمان، باعث شده تا این دیار رتبه برتر کشور در تقدیم شهید در راه اسلام را در اختیار داشته باشد.

وی یکی از مهم‌ترین نیازهای دشت ورامین را توسعه امکانات درمانی اعلام و تاکید کرد: امروز به خاطر افزارش روز افزون جمعیت، بیمارستان‌های منطقه دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیست و این سه شهرستان حداقل به یک هزار تخت بیمارستان نیاز دارند و ایجاد بخش‌های فوق تخصصی و آی‌سی‌یو ویژه نوزادان جزو ضرورت‌های دشت ورامین است.

امام‌ جمعه موقت ورامین تصریح کرد: دشت ورامین، قطب صنعت کشاورزی استان تهران و کشور است و توسعه این صنعت به ایجاد صنایع تکمیل و تبدیلی کشاورزی نیاز دارد ضمن این که ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و تأمین آب زراعی مورد نیاز، می‌تواند بسیاری از نیازهای غذایی استان تهران را تأمین کند.

وی افزود: در حوزه صنعت، شهرک صنعتی غیردولتی شهدای خیرآباد با مشکلاتی مواجه است که در صورت بخشودگی عوارض ماده 2 در مورد صنایع مستقر در این بخش صنعتی، می‌توان شاهد رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در ورامین بود.

سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های جنوب شرقی استان تهران/ بازدید از پروژه‌های راکد/ دستور ویژه برای ساکنان شهرک آژین + تصاویررئیس جمهور وارد شهرستان قرچک شددستور ویژه رئیس جمهور برای ‌ساکنان شهرک آژینه پیشوا/ تا پایان سال خدمات شهری ‌اجرایی شود

مصوبات سفر رئیس جمهور رشد قرچک را تضمین می‌کند

حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی پس از پایان جلسه شورای اداری که با حضور رئیس‌ جمهور در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر رئیس‌ جمهور به قرچک و بازدید از این شهرستان با مصوباتی همراه بود که اجرای آن سرعت پیشرفت و توسعه قرچک را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات این سفر که در هر سه شهرستان مشترک است، تکمیل طرح قطار حومه‌ای توسط شرکت مترو است که این موضوع با تأکید رئیس‌ جمهور و تأیید وزیر راه و شهرسازی مواجه شد و به‌زودی این عملیات اجرایی می‌شود.

اسماعیلی از تعیین اعتبار برای تکمیل پروژه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب قرچک و تعیین تکلیف پروژه مسکونی یک هزار واحدی سبحان به واگذاری به افراد واجد شرایط از دیگر مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان قرچک یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مردم و مسئولان قرچک اتصال این شهرستان به بزرگراه غدیر (چرمشهر – آبیک) است که رئیس‌ جمهور در خصوص اجرای طرح مطالعاتی آن موافقت خود را بیان کرد.

امام‌ جمعه قرچک گفت: برای تأمین نیازمندی‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان قرچک، اعتبار لازم برای تجهیز سالن ورزشی ولیعصر (عج) به تصویب رسید.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور توسعه فعالیت فرهنگی در حوزه مساجد، قول احداث 10 دستگاه خانه عالم در شهرستان قرچک از رئیس‌جمهور گرفته شد تا مساجد از حالت غیرفعال خارج شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.