1401013002041235625163254

ساکنان شهرک عزیزی شهرقدس با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند + فیلم

گروه استان‌ها – ساکنان شهرک عزیزی شهرقدس با مشکلات و معضلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و تا کنون عزمی برای ساماندهی و رفع مشکلات این شهرک و آسایش مردم وجود نداشته است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس ، شهرستان قدس با مساحت حدود 2700 هکتار و جمعیتی بیش از 400 هزار نفر در غرب پایتخت قرار گرفته و دارای پتانسیل‌های مختلف اقتصادی از جمله وجود معادن و کارخانجات صنعتی، ظرفیت قابل توجه جوانان تحصیل‌کرده، متخصصین، فرهنگیان، ورزشکاران و هنرمندان بوده و بیش از 450 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و دسترسی به راه‌های مواصلاتی و شرایط آب و هوایی مهاجرت‌های بسیاری به این شهر اتفاق می‌افتد و جمعیت این شهر روز به روز افزایش میابد که این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولان در تأمین و توزیع سرانه‌های فرهنگی، مذهبی، فضای سبز و آموزشی است.

در سال‌های اخیر به دلیل کم‌توجهی مدیریت شهری در شکل‌گیری مناطق حاشیه شهر، این منطقه را به دو بخش مجزا تقسیم کرده به‌طوری‌که بخش غربی تراکمی از قشر کم برخوردار و آسیب‌پذیر همراه با ساخت‌وسازهای ناایمن و غیراستاندارد و بخش شرقی را ساختمان‌های لوکس و جمعیت برخوردار تشکیل داده‌اند که بخشی زیادی از این جمعیت به دلیل مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از محل زندگی قبلی با توجه به توان مالی به هر دو قسمت شهر کوچ کرده‌اند و نظارت کم و توزیع نامناسب سرانه‌ها بر این مناطق موجب شده که مناظر شهری کاملاً متفاوتی ایجاد شود.

نمونه‌ای از این مناطق کم برخوردار و حادثه‌خیز، بافت شهری شکل‌گرفته در شهرک شهید عزیزی است که با ساخت‌وسازهای متعدد سکونت‌گاه‌های قارچ گونه‌ای روی کوه‌ها و حاشیه کوه شکل‌گرفته و سال‌ها رسانه‌ها بر معرفی این منطقه و رسیدگی به مشکلات موجود جهت بازآفرینی و رفاه مردم تلاش کرده‌اند اما کمک مسئولان شهرستان تنها با برگزاری جلسات خاتمه یافت و با اینکه بازدیدهای متخلفی توسط مسئولان استانی و کشوری نیز انجام شده اما ساکنان این منطقه همچنان با فقر آموزشی، فرهنگی، خدماتی و امنیتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و عزمی برای ساماندهی و رفع مشکلات این شهرک و آسایش مردم نداشته‌اند.

این مسائل و ضعف مدیریت شهری موجب شده که با ادامه ناهنجاری‌های اجتماعی، افزایش بزه‌کاری و فقر، شهرک شهید عزیزی از منطقه‌ای آسیب‌پذیر و محروم درون شهر به یک جامعه آنومی تبدیل شود درحالی‌که جوانان و نوجوانان خلاق، توانمند و اثرگذار به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی نیز در این جامعه زندگی می‌کنند که نیازمند توجه مسئولان و فراهم‌سازی شرایط جهت شکوفایی و حمایت هستند.

ساخت سالن‌های ورزشی و مدرسه در دستور کار قرار دارد

حسینعلی مقدم رئیس شورای اسلامی شهرقدس با اشاره به اینکه رسیدگی به مناطق محروم در اولویت برنامه‌های شورا و شهرداری است اظهار داشت: در راستای عدالت اجتماعی مدیریت شهری به مناطق کم برخوردار باید بیشتر توجه کنیم و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، سالن‌های ورزشی و ساخت مدرسه در دستور کار قرار دارد.

نخستین پروانه بهره‌برداری صنعتی در شهرک صنعتی شهرقدس صادر شد + فیلم نظارت بر عرضه کالاهای اساسی در شهرقدس/ اقلام پرمصرف سبد خانوار تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی + فیلم چاله چوله‌های شهر ویترینی از ناهماهنگی مدیریت شهری/ درمانی بر زخم‌های کهنه بستر آسفالت شهرقدس نیست + تصویر

وی افزود: زمینی به مساحت 500 مترمربع جهت احداث خانه بهداشت در نظر گرفته‌شده و درصورتی‌که بتوانیم زمینی تهیه کنیم و یا ملکی توافق کنیم کتابخانه نیز در شهرک شهید عزیزی ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس در ادامه به عملیات ساخت مسجد در این منطقه اشاره کرد و گفت: بودجه فرهنگی لازم برای سال جاری تعیین‌شده و با کمک شورا، شهرداری و مردم این مسجد ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.