1397080111351894315718134

سند تحول بنیادین نقشه‌ راهی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی است

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: سند تحول بنیادین اموزش و پرورش از همان ابتدا به عنوان نقشه‌ راهی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های‌ اموزشی کشور تدوین شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد جعفری صبح امروز در حاشیه برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: براساس چشم‌اندازی که برای جشنواره داشتیم، منویات مقام معظم رهبری را مانند چراغی راه دانسته و طبق فرمایش ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه کشور دانستیم. نکته دیگر سند تحول بنیادین است که از همان ابتدا به عنوان نقشه‌ راهی برای برنامه‌ها و فعالیت‌های‌مان بود.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین عنوان کرد: در این سند تاکید شده که تحول در نظام تعلیم و تربیت زمانی انجام می‌پذیرد که این تحول در «مولف» اتفاق بیفتد. نکته‌ دیگر در اهدافِ عملیاتی این سند، بحث ارتقا منزلت اجتماعی فرهنگیان و جایگاه حرفه‌ای منابع انسانی با تاکید بر نقشِ الگویی معلمان تعریف شده، و این سند یکی از راهکارها برای رسیدن به این مهم را فراهم کردنِ ساز و کارهای قانونی برای انگیزش معلمان و مربیان دانسته است.

تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش و ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستورکار نمایندگانآغاز مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهدوزیر آموزش و پرورش: شیوه‌نامه رتبه‌بندی معلمان از هفته آینده اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش توسعه و پیشرفت را از اهدافِ مهم هر کشوری دانست و اظهار کرد: تربیت بدنی و ورزش از عوامل بسیار مهم برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است و سبب سلامت روان می‌شود.

جعفری با بیانِ اینکه مسابقات ورزشی در افزایش سهم ورزش در سبک زندگی سالم و فعال سهم به سزایی دارند، تصریح کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی برای تحقق نکاتی که ذکر شد تلاش خود را به کار گرفتند تا این مسابقات را در راستای برنامه توسعه ورزش فرهنگیان برگزار کند که البته این برنامه را از قبل پیش بینی کرده بودیم تا پس از رخت بر بستن کرونا، این مسابقات را از سطح منطقه به سطحِ کشوری برسانیم.

وی افزود: بنابراین امسال در بخش برادران سه رشته‌ی والیبال، بدمینتون و فوتسال را در دو رده سنی زیر 40 و بالای 40 سال به میزبانی اصفهان و شیراز و در بخش خواهران نیز در سه رشته والیبال، بدمینتون و تنیس روی میز به میزبانی استان خراسان رضوی، برگزار کردیم.

محمد جعفری توجه و ایجاد انگیزه، شادی و نشاط برای منابع انسانی و توانمندسازی منابع انسانی را از اهداف این مسابقات دانست و بیان کرد: ما از این رویداد به عنوان رویدادی فرهنگی ورزشی یاد می‌کنیم چراکه این رویداد به نام معلم تربیت‌بدنی، شهید ابراهیم هادی نام‌گذاری شد. ما 73 معلم تربیت بدنی شهید در کشور داریم و موظفیم یاد و خاطرشان را زنده نگه داریم.

اتهای پیام/282/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.