6mh

شرکت هواپیمایی ماهان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان یکی از معتبرترین خطوط هوایی کشور است که با داشتن 3300 پرسنل جوان و مجرب خدمات متنوعی را در زمینه پروازهای داخلی و خارجی به مسافران ارائه دهد.

این شرکت روزانه بالغ بر 50 پرواز در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی دارد و یکی از فعال ترین شرکت های هواپیمایی داخلی محسوب می شود. همچنین ماهان به دلیل خدمات بی نظیری که ارائه می دهد در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در میان 100 برند برتر ایران قرار گرفت. این شرکت در سال 1371 در کرمان تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تهران واقع شده است.

تاریخچه شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان که اوایل دهه 70 راه اندازی و تاسیس شد از نظر ناوگان و میزان مسافران حمل شده بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران محسوب می شود. ماهان در ابتدای فعالیت خود تنها دارای دو فروند هواپیما بود که جابجایی مسافران را توسط آن ها انجام می داد.

نخستین پرواز آن در مسیر تهران کرمان در سال 1372 اتفاق افتاد و پس از آن روز به روز بر تعداد پروازها و مسیرهای پروازی این شرکت افزوده شد. تلاش ها و فعالیت گسترده هواپیمایی ماهان موجب شد که بتواند پروازهای خارجی خود را نیز در همین سال آغاز نماید و پرواز تهران به دبی اولین پرواز بین المللی ماهان بود.

تاریخچه شرکت هواپیمایی ماهان

این پروازها توسط دو فروند هواپیما توپولف 154 و 2 فروند هواپیما ایلوشن 76 انجام شد. این شرکت به منظور توسعه و گسترش فعالیت های خود در سال 1378 سه فروند هواپیما ایرباس A300B4 از یک شرکت خصوصی اروپایی خریداری نمود.

افزودن این هواپیما به ناوگان هوایی این شرکت موجب شد که برنامه پروازهای آن دچار تحولات بسیاری گردد و رشد و پیشرفت قابل توجه شرکت را به دنبال داشته باشد.

پس از این اتفاق و ادامه این روند ماهان چندیدن فروند هواپیما دور برد ایرباس مدل A310 و A320 به ناوگان خود افزود و فعالیت خود در مسیرهای پروازی جدید را آغاز نمود. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان دارای 56 فروند هواپیما مسافربری جدید و ایمن می باشد.

آرم و طراحی هواپیما

آرم و طراحی هواپیما

خدمات شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان همیشه سعی دارد که بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در زمینه های مختلف از جمله کلاس های پروازی، سرویس دهی و .. ارائه دهد. از جمله خدمات و امکانات این شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کلاس های پروازی

این شرکت با توجه به داخلی یا خارجی بودن پرواز داری دو کلاس بیزنس و اکونومی می باشد. در هر دو کلاس خدمات بسیار خوبی ارائه می گردد که مسافران با استفاده از آن ها می توانند سفر ایمن و راحتی را تجربه نمایند. در ادامه بیشتر به بررسی این کلاس ها می پردازیم.

کلاس اکونومی ( معمولی)

در کابین های اکونومی و بیزنس تلویزیون های 42 اینچی وجود دارد که در طول پرواز توسط آن ها کلیپ های سرگرم کننده و یا برنامه ورزشی پخش می گردد. همچنین با توجه به اینکه ماهان دارای یک کترینگ مجهز و غذاهای با کیفیت می باشد پذیرایی خوبی از مسافران صورت می گیرد. قیمت این کلاس پروازی در مقایسه با کلاس پروازی بیزنس پایین تر می باشد.

کلاس بیزنس

کلاس های بیزنس به دلیل امکانات بسیار مناسبی که دارند بهترین گزینه برای سفرهای طولانی مدت هستند. در کابین این کلاس ها نیز تلویزیون های 42 اینچ نصب شده است.

با این تفاوت که مسافران می توانند فیلم مورد علاقه خود را از میان فیلم هایی که به آن ها پیشنهاد می شوند انتخاب نمایند و در طول پرواز از تماشای آن لذت ببرند. در واقع اصلی ترین تفاوت های این دو کلاس امکانات و سرگرمی هایی است که در اختیار مسافران قرار دارد.

همچنین در کلاس های بیزنس منو صبحانه، نهار، شام، میان وعده، نوشیدنی و … کترینگ از تنوع بالاتری برخوردار است و مسافران می توانند انتخاب های بیشتری داشته باشند.

در کلاس های بیزنس مخصوصا در پروازهای خارجی معمولا کیف لوازم بهداشتی و آرایشی در اختیار مسافران قرار می گیرد. بنابراین مسافران باید در هنگام خرید بلیط هواپیما به نوع کلاس پروازی و خدماتی که ارائه می شود توجه نمایند.

کلاس بیزنس

ناوگان شرکت هواپیمایی ماهان

شرکت هواپیمایی ماهان به منظور رفاه حال مسافران و جلب نظر آن ها در طی سال ها فعالیت خود همواره کوشید که ناوگان هوایی خود را توسعه دهد و امروزه ناوگان این شرکت از دو فروند هواپیما به 56 هواپیما رسیده است و از تنوع خوبی برخوردار می باشد.

در حال حاضر این شرکت دارای 7 مدل هواپیما می باشد و با افزودن هواپیماهای ایرباس و بوئینگ علاوه بر خدمات جابجایی مسافران خدمات بسیار خوبی در زمینه حمل بار انجام می دهد. از این رو موجب شده است خدمات پستی کشور به نقاط مختلف جهان گسترش یابد. از جمله هواپیماهایی این شرکت هواپیمایی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

هواپیما BAE 140-300 17 فروند
هواپیما ایرباس A300-600 14 فروند
هواپیما ایرباس A310-300 10 فروند
هواپیما ایرباس A340-600 7 فروند
هواپیما ایرباس A340-300 4 فروند
هواپیما ایرباس A300-B4/B2 4 فروند
هواپیما بوئینگ 300-747 2 فروند

پر تقاضا ترین مسیرها

این شرکت دارای پروازهای منظم و فصلی متعددی در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مسیرهای پروازی بین المللی

پاریس، بارسلونا،مسکو، استانبول، بیروت، نجف ، دمشق، دبی، کویت، شانگهای، پکن، ایروان، آنکارا

مسیرهای پروازی داخلی

تبریز، شیراز، تهران، ساری، کرمان، مشهد، طبس، رفسنجان، ایرانشهر، جیرفت، قشم، کیش، سیرجان، گچساران، اهواز، اصفهان، ایلام

پر تقاضا ترین مسیرها

مسیرهای بین المللی فصلی

کلمبو، اسپارتا، ازمیر، سن پیترزبورگ، بالی، موریس، آتن

از پرتردد ترین مسیرهای داخلی و خارجی شرکت هواپیمایی ماهان می توان به قشم، کیش، تهران، کرمان، نجف، دبی، استانبول و … اشاره نمود. مسافران برای تهیه بلیط پروازهای هواپیمایی ماهان علاوه بر مراجعه به وب سایت آن می توانند وارد وب سایت مستر بلیط شوند.

با چند کلیک کوتاه و تعیین نمودن مبدا و مقصد در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط سفر خود را رزرو نمایند. تمامی پروازهای بین المللی این شرکت هواپیمایی توسط فرودگاه بین المللی امام خمینی و پروازهای داخلی آن توسط ترمینال 4 فرودگاه مهر آباد صورت می گیرد.

شرکت هواپیمایی ماهان دارای قوانین و مقررات خاصی در خصوص لغو یا استرداد بلیط، میزان اضافه بار و .. می باشد و توصیه می کنیم که پیش از رزرو بلیط حتما یکبار تمامی قوانین آن را مطالعه نمایید.

راه‌های ارتباطی با شرکت هواپیمایی ماهان

آدرس تهران، بزرگراه جناح ، خیابان آزادگان (روبروی مترو صادقیه) ، شماره 21 ، برج ماهان
تلفن 48384848 9821+
ایمیل Reservation@mahan.aero

اگر تجربه استفاده از شرکت هواپیمایی ماهان را دارید، می توانید در مورد این تجربه تان در بخش کامنت ها با ما صحبت کنید.

نوشته شرکت هواپیمایی ماهان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.