5ab

شهر آبسرد کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

شهر آبسرد

استان تهران، از روستاها و شهرهای متعددی درست شده، که شهر آبسرد یکی از همین شهرها است. این شهر در شهرستان دماوند واقع شده و دارای جاذبه های تفریحی، گردشگری بسیار زیادی است.

موقعیت قرار گیری این شهر هم به نوعیست که هوای آن بسیار مناسب و مطلوب است. در مجله مستر بلیط شما همه اطلاعات مورد نیاز راجع به شهر آبسرد را می خوانید؛ پس حتما مطالب را تا انتها دنبال کنید‌.

درباره شهر آبسرد

شهر آبسرد، بی شک یکی از زیباترین شهرهای شهرستان دماوند است که با آب و هوای بسیار مناسب برای فصل گرما و جاذبه های متعدد گردشگری، به یکی از روستاهای گردشگری دماوند تبدیل شده است.

این شهر دارای بخش ها و قسمت های مختلفی است و انواع آبشارهای مشهور دماوند هم در آبسرد قرار گرفته اند. مثلا برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در بین مردم، آبشار گروبار است که با فضای حیرت انگیز، به خوبی گردشگران و توریستان را به خود جذب می کند.

درباره شهر آبسرد

آبسرد در گذشته روستا بود ولی در حال حاضر با چند روستای دیگر ترکیب و شهر تبدیل شده است. روستاهای مرانک، تاسکین به آبسرد پیوستند و آن را گسترش دادند.

آبسرد، به دلیل این که آب و هوای متفاوتی با تمام نقاط استان تهران دارد، در بین گردشگران مشهور شده است و اکثر عموم هم در فصل تابستان به آنجا سفر می کنند.

آب و هوای آبسرد

آبسرد در تمام فصل های سال، آب و هوای سردی دارد و بهترین زمان برای سفر کردن به آنجا، در تابستان و اواخر بهار است؛ زیرا در این مواقع از سال هوا خنک و دلچسب می شود و برای تفریح و گردشگری مناسب است.

البته سفر کردن در فصل زمستان مانعی ندارد؛ اما نمی توانید از تمام مکان های گردشگری مثل آبشارها بازدید کنید، چون اکثرا به دلیل سرمای بیش از حد یخ می زنند‌.

لهجه و گویش

همان طور که در مطالب قبل ذکر شد، آبسرد از سه روستا تشکیل شده است. قطعا با بهم پیوستن این سه روستا، اقوام و طایفه های آبسرد هم افزایش یافت و به جز زبان اصلی، گویش هایی دیگری هم به آبسرد اضافه شد.

در کل زبان و گویش مردم آبسرد، فارسی است اما لهجه مخصوصی دارند و افراد بومی آن به صورت محلی صحبت می کنند. البته در آبسرد تنها مردم بومی زندگی نمی کنند.

با پیوند زدن با اقوام و شهرهای دیگر، افراد و طایقه های جدیدی هم به آبسرد اضافه شدند که هر یک از آن ها هم لهجه و گویش مخصوص خود را دارند. طبق تحقیقات مستر بلیط، زبان رسمی و رایج در بین مردم، فارسی است.

تاریخچه شهر آبسرد

تاریخچه شهر آبسرد

دانشمندان و محققان عقیده دارند که آبسرد، قدمتی بیش از 1100 هزار سال دارد و این موضوع را از ساختمان ها به جا مانده قدیمی حدس می زنند. تا قبل از سال 1375 روستای آبسرد با جمعیتی محدود بود.

پس از این که با روستای مرانک و تاسکین ترکیب شد، جمعیت آبسرد هم افزایش یافت و شهر هم بزرگ شد. اگر بخواهیم به زمان پیدایش آبسرد بازگردیم، متوجه می شویم که مردم به دلیل آب و هوا و خاک حاصل خیز این روستا را به وجود آورده اند.

رزرو هتل در دماوند به صورت آنلاین روشی مناسب و کارآمد برای این کار به شمار می رود.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

آبسرد دارای بخش های متنوعی است که هر یکی از آن ها به تنهایی گردشگران را مجذوب می کند. مثلا در این شهر یا همان روستای سابق، انواع آبشارهای بسیار زیبا وجود دارد که بازدید کردن از آن ها خالی از لطف نیست‌.

به عنوان مثال یکی از مشهور ترین آبشارها در آبسرد، آینه ورزان است. این آبشار با آب بسیار خنکی که دارد، بهترین مکان برای تفریح در فصل تابستان است. آب خنک و هوای معتدل، به خوبی از گرمای هوا می کاهند و حس خوبی را به گردشگران منتقل می کنند.

این آبشار متعلق به خود روستای آبسرد است؛ البته مکان ها و جاذبه های دیگری هم از روستای مرانک و تاسکین به جا مانده که قدمت تاریخی و پیشینه زیادی دارند. اگر به تاریخ علاقه دارید، بهتر است که از خانه محمد علی باقر علوی یا بقعه سید میر مطهر بازدید کنید.

این دو مکان، از جاذبه های مشهور شهر آبسرد هستند و هرکدام هم قدمت نسبتا زیادی دارند. مثلا خانه محمد علی باقر متعل به زمان پهلوی و بقعه سید میر مطهر هم در زمان صفویه ساخته شده است. همچنین آبسرد دارای انواع فروشگاه ها هم است که غذاهای محلی و سنتی به مردم و گردشگران ارائه می دهند.

شرایط بازدید از شهر آبسرد

شرایط بازدید از شهر آبسرد

بازدید کردن از شهر آبسرد هیچ محدودیتی ندارد‌. البته اگر قصد دارید که به آبسرد سفر کنید، بهتر است از دماوند به آنجا بروید؛ زیرا نزدیک ترین شهر به آبسرد دماوند است و در گذشته هم از زیر مجموعه های این شهرستان محسوب می شد.

برای این که به دماوند بروید، کافی است که بلیط اتوبوس را تهیه کنید و پس از آن هم با طی کردن مسافتی همانند ۳ الی ۴ ساعت، به آبسرد سفر کنید.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

شهر آبسرد در استان تهران و نزدیک به شهرستان دماوند واقع شده است که دسترسی با تمامی وسایل نقلیه هم عمومی و هم شخصی، به آن امکان پذیر است.

نوشته شهر آبسرد کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.