139911050218274922086164

طرح حمایت قضایی از واحدهای تولیدی در مجلس کلید خورد

گروه استان‌ها- نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس طرح حمایت قضایی از واحدهای تولیدی را کلید زده و در این طرح اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی به بانک‌ها را نخواهد داد.

– اخبار استانها –

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با تأکید بر رفع موانع ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: فرامین و منویات مقام معظم رهبری در مورد تولید، دانش‌بنیان و اشتغال باید به معنای واقعی توسط مجلس و دولت پیگیری شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی به تصویب و تسهیل قانون کسب‌وکار در مجلس اشاره کرد و افزود: با تصویب قانون کسب‌وکار و مهر تأیید شورای نگهبان، امضاهای طلایی از برخی وزارتخانه‌ها و ادارات که مسیر تولید را سد کرده بود برچیده شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع موانع تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور، تصریح کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس طرح حمایت قضایی از واحدهای تولیدی را کلید زده است و براساس این طرح اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی به بانک‌ها را نخواهد داد.

نوروزی ابراز داشت: مجلس راهکارهایی را برای عدم تخلیه و تعطیلی واحدهای تولیدی ارائه کرده و کمیسیون قضایی با تصویب تخصصی و رأی مجلس اجازه برچیده شدن واحدهای تولیدی را نخواهد داد و همچنین بانک‌ها به حق و حقوق خود می‌رسند.

استاندار گیلان: از 700 واحد تولیدی راکد در گیلان 284 واحد قابلیت احیاء دارندتنها 12واحد تولیدی در استان کردستان نسبت به درج قیمت تولیدکننده اقدام کرده‌اندمعاون وزیر صمت در قزوین: 5300 واحد تولیدی راکد و نیمه‌فعال در سال 1401 احیا می‌شود

وی گفت: سازمان محیط زیست، بهداشت، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای ایجاد واحدهای تولیدی نباید سنگ‌اندازی کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند کشور را از برخی وابستگی‌ها به کشورهای بیگانه بی‌نیاز کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان به واردات فناوری‌های نوین به کشور تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صادرات کالاهای غیرنفتی بسیار ظرفیت بالایی است و وزارت صمت باید در این حوزه گام‌های بزرگی برداشته و از جوانان نخبه بهره‌ ببرد.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.