kashan-Copy

فرودگاه کاشان؛ معرفی+راه های دسترسی

فرودگاه کاشان

شهر کاشان از شهرستان های استان اصفهان و از تاریخی‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. سیلک یکی از کهن ترین تمدن های گذشته که به 7000 سال پیش باز می‌گردد در این شهر برقرار بوده است. کاشان مهد بسیاری از ادیبان ایرانی است و همچنین آثار تاریخی فراوانی در این شهر یافت می شود. از آثار تاریخی این شهر می توان به حمام فین، تپه سیلک و حمام سلطان امیر احمد اشاره کرد.

کاشان دارای مراسم سنتی و مذهبی بسیاری می باشد که از این مراسم می توان به گلاب گیری و قالیشوئی سنتی مذهبی اشاره کرد. در کنار این مراسم و همینطور آثار تاریخی، دارای صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه و لذیذی نیز می باشد. صنایع دستی آن شامل فرش کاشان، کاشی کاری، سفال گری، شعر بافی، مخمل بافی و بسیاری دیگر است. خوراکی های معروف این شهر کلوچه، پشمک، باقلوای کاشان، عرق نعنا و گلاب می باشد.

برای سفر به کاشان هم می توانید از راه زمینی و هم از راه هوائی مسافرت کنید. برای خرید بلیط فقط کافی است به سایت مستر بلیط مراجعه کنید تا تجربه خریدی راحت و آسان داشته باشید. در ادامه توضیحاتی کامل در مورد فرودگاه کاشان برای شما آورده شده است.

تاریخچه فرودگاه کاشان

می‌توان فرودگاه کاشان را جزو قدیمی ترین فرودگاه های ایران به حساب آورد. ساخت این فرودگاه به سال 1373 بر می گردد. در قسمت جنوب شرقی کاشان و بیرون از شهر زمینی به مساحت 800 هکتار برای ساخت فرودگاه کاشان در نظر گرفته شد. در همان سال احداث این فرودگاه شروع شد. باندی به طول 2700 متر و با عرض 45 متر ساخته شد. در کنار این باند تاکسی وی یعنی مسیرهایی که قسمت های مختلف فرودگاه را به هم متصل می کند نیز تعبیه شده است. پارکینگ هواپیما که ظرفیت چندین هواپیمای نیمه سنگین و سبک را دارد نیز برای آن بوجود آمد. ساختمان پاویون (ساختمانی برای پذیرائی از مهمانان رسمی) به صورت هم زمان برای فرودگاه ایجاد شد.

اولین هواپیمائی که در این فرودگاه به زمین نشست هواپیمای فوکر 28 در سال 1374 که حامل رییس جمهور وقت آن زمان بود. که باعث افتتاح و بهره‌برداری رسمی از فرودگاه کاشان شد. در ادامه این ساخت و ساز ها که توسط شهرداری کاشان انجام گرفت ترمینال مسافربری به وسعت 800 متر مربع برای آن ایجاد شد. پس از آن با توجه به شرایط این فرودگاه به سپاه پاسدران تحویل داده شد. اولین پرواز مسافربری این فرودگاه در سال 1395 و به مقصد مشهد انجام گرفته است.

باند فرودگاه کاشان

درباره فرودگاه کاشان

فرودگاه کاشان یک فرودگاه عمومی/ نظامی می باشد. بدین معنی که هم برای موارد نظامی و هم برای مسافربری مورد استفاده قرار می گیرد. فرودگاه در بیرون و 12 کیلومتری جنوب شرقی شهر کاشان و در حد فاصل دو جاده قدیم کاشان به اصفهان و کاشان به کرمان قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا 1062 متر است. در حال حاضر مالکیت این فرودگاه در دست نیروی هوا فضای سپاه می باشد و گردانندگی آن بر عهده شهرداری کاشان است.

فرودگاه کاشان خدمات خود را به بسیاری از شهرهای اطراف ارائه می دهد. این شهرها شامل کاشان، آران و بیدگل، قم، نطنز، اردستان، گلپایگان، دلیجان، محلات، نراق می‌شود. در حال حاضر باندی با سطح آسفالت و به طول 3000 متر و عرض 45 دارد. تجهیزات این فرودگاه کامل و پیشرفته می باشد.

امکانات فرودگاه

امکانات فرودگاه به نسبت این که فرودگاهی کوچک محسوب می شود قابل قبول می باشد. از این امکانات می توان به پارکینگ، دستگاه های خودپرداز و کافی شاپ اشاره کرد. از آن جائی که این فرودگاه مساحت زیادی ندارد نیازی به پارکینگ با ظرفیت بالا و یا مسقف نیست و پارکینگ با ظرفیت پائین نیز جوابگوی نیاز مسافران می باشد.

در داخل ترمینال این فرودگاه و سالن عمومی دستگاه های خود پرداز برای انجام هرگونه عملیات بانکی و همینطو دریافت پول نقد قرار گرفته است. در صورت احتیاج به پول نقد می توانید از این دستگاه ها استفاده کنید. دستگاه های خود پرداز هم در سالن عمومی و هم در سالن ترانزیت قرار داده شده اند. در صورتی که زمان زیادی برای پرواز منتظر باشید می توانید از کافی شاپ این فرودگاه که در سالن عمومی قرار دارد استفاده کنید.

هر گونه خوراکی و نوشیدنی را می توانید از این کافی شاپ تهیه کنید. یکی دیگر از امکاناتی که می توانید از آن استفاده کنید اینترنت می باشد. در این فرودگاه می توانید از وای فای رایگان استفاده کنید البته برای استفاده از آن نیاز به ثبت نام دارید. چندین شرکت هواپیمائی در این فرودگاه مستقر هستند، که در صورت لزوم می توانید از هر یک از این دفاتر برای خرید بلیط استفاده کنید.

پروازهای فرودگاه

این فرودگاه تنها یک مقصد و مبدا پروازی دارد. از این فرودگاه می توانید تنها به مشهد مقدس پرواز کنید. البته برای این شهر هر روز و در ساعات مختلفی پرواز وجود دارد. از برنامه های آینده فرودگاه اضافه کردن پرواز هائی برای شهرهایی با متقاضی بالا مانند تهران، شیراز و کیش است.

شرکت های هواپیمائی

شرکت های هواپیمائی که پروازهای این فرودگاه را ارائه می دهند شامل هواپیمایی آتا، هواپیمایی آسمان، کیش ایر و هواپیمایی تابان می باشد. پرواز های تشریفاتی نیز از این فرودگاه به فرودگاه مهرآباد تهران انجام می شود که توسط شرکت های هواپیمائی مانند شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی پویا، شرکت هواپیمایی ماهان و شرکت هواپیمائی ایران ایر ارائه می شود.

شرکت هواپیمایی آتا فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

شرکت هواپیمایی آسمان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد ، فرودگاه بین‌المللی کیش

شرکت هواپیمایی کیش ایر فرودگاه بین‌المللی کیش

شرکت هواپیمایی تابان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

فرودگاه شهر کاشان

راه های دسترسی فرودگاه

برای رفت و آمد به فرودگاه کاشان می توانید از تاکسی های فرودگاه استفاده کنید. با استفاده از این تاکسی ها به هر قسمتی از شهر که تمایل دارید می توانید بروید.

راه ارتباطی با فرودگاه کاشان

آدرس : کاشان-کیلومتر 12 جاده قدیم نطنز

کد پستی: 8735176618

تلفن: 3-03155444852

دورنگار : 03155447255

پست الکترونیک فرودگاه : info@kashanairport.ir

ارتباط با مدیریت: management@kashanairport.ir

کانال رسمی تلگرام : https://telegram.me/kashanairport

اینستاگرام : kashanairport

برای رزرو هتل کاشان می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو آنلاین هتل شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

نوشته فرودگاه کاشان؛ معرفی+راه های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.