1400122314490241824971394

مادر شهید جاودانی: از پیکر محمد تنها چند استخوان سوخته باقی مانده بود

گروه استان‌ها-کتاب «چهارمین نفر»، روایت مستند زندگی شهید مدافع حرم «محمد جاودانی» به قلم عباس مهدوی‌خواه طی مراسمی با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، دوستان و همرزمان رونمایی شد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیین رونمایی از این کتاب با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، دوستان و همرزمان شهید جاودانی در ویژه برنامه تئاتر و نمایشنامه گروه «ماهو» در سینما هویزه مشهد برگزار شد.

این کتاب به زبان مادر شهید، داستان رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و در نهایت شهادت جوان مشهدی است که خودش را به لشکر فاطمیون رساند تا کنار دوستانش در محله گلشهر مشهد باشد.

داستان شهادت این جوان مشهدی که خودش را به لشکر فاطمیون رساند تا کنار دوستانش در محله گلشهر مشهد باشد، خواندنی است.

مادر شهید محمد جاودانی می‌گوید:در شب تاسوعا نیروهای داعش با مبارزان ما در حومه شهر حلب درگیر می‌شوند. بعد از چند ساعت درگیری مهمات نیروها تمام می‌شود. از طرف دیگر نیز 2 خودرو مهمات و تجهیزات که در حال آمدن بودند در محاصره داعش قرار می‌گیرند. محمد و چند نفر دیگر داوطلب آوردن خودرو مهمات می‌شوند و با مقابله جانانه از حلقه محاصره داعش عبور می‌کنند و خودشان را به خودروهای مهمات می‌رسانند.

36 عنوان کتاب چاپی و صوتی دوران دفاع مقدس در گیلان‌ رونمایی شدرونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «حوض خون»/ داستان زنانی که صدام را عاصی کردند+ عکس و فیلم«ستاره کلاشین» داستان زندگی شهید سیدمحمدرضا شعاعی رونمایی شد

وی می‌افزاید:داعشی‌ها که می‌دانستند اگر این مهمات به دست نیروهای ما برسد کارشان تمام است.با تمام قدرت با محمد و همراهانش درگیر می‌شوند. یکی از خودروها در جریان درگیری منفجر می‌شود. محمد بلافاصله سوار خودرو باقی‌مانده می‌شود تا از آنجا دور شود. اما نیروهای داعش خودرو را تعقیب و هدف گلوله قرار می‌دهند محمد و خودرو با هم منفجر می‌شوند. من این موضوع را نمی‌دانستم تا زمانی که جنازه محمد را به خانه‌مان آوردند.

مادر شهید جاودانی ادامه می‌دهد: در طول شب جنازه محمد در خانه و اتاق خودش بود. من و علی برادرش بالای سرش بودیم، زمانی که از علی خواستم تابوت را باز کند تا جنازه محمد را ببینم علی به گریه افتاد و گفت: مادر جنازه‌ای باقی نمانده تنها چند تکه استخوان سوخته داخل تابوت است.

وی می‌گوید: به عنوان یک مادر به دلیل شهادت فرزندم ناراحت و دل‌شکسته هستم، اما در اعماق وجودم از اینکه محمد در شب تاسوعا و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید و در واقع به آرزوی همیشگی‌اش رسید خوشحالم.

انتهای پیام/281/ش

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.