1400072118212350723814084

مخلان امنیت و آرامش در غرب استان تهران دستگیر شدند

گروه استان‌ها- انهدام باند بزرگ کلاهبرداری خرید مواد غذایی، دستگیری عاملان نزاع و درگیری در شهرستان قدس و شناسایی سارقان مسلح مغازه پوشاک در کمتر از شش ساعت در بهارستان از اهم اقدامات اخیر فرماندهان انتظامی در غرب استان تهران است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از غرب استان تهران، به نقل از پایگاه پلیس،سردار کیوان ظهیری با اشاره به انهدام باند کلاهبرداری خرید مواد غذایی اظهار داشت: در پی وصول پرونده‌های متعدد با موضوع کلاهبرداری خرید مواد غذایی در پوشش شرکت‌های کاغذی مراتب در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی پلیسی، در نهایت هویت اعضای این باند پنج نفره را شناسایی و با تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی و شگردهای پلیسی مخفیگاه آنان را کشف که پس از هماهنگی قضایی در عملیات‌هایی غافلگیرانه متهمان در محل‌های مختلف استان دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص شگرد کلاهبرداری متهمان تصریح کرد: اعضای این باند پنج نفره با شناسایی تجار و با تاسیس دفتر خرید و فروش موادغذایی در "وحیدیه" شهریار با برنامه‌ریزی قبلی شروع به فعالیت و با رصد فضای مجازی (برنامه دیوار) اقدام به جذب تاجران از سطح کشور کرده و با دعوت به محل دفتر شرکت با فضاسازی اقدام به خرید مواد غذایی و خشکبار در حجم گسترده به‌صورت نقد و چک‌های مدت‌دار کرده و پس از سه ماه فعالیت در سر رسید چک‌ها، محل دفتر و انبار خود را شبانه تخلیه و متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: متهمان پس از بازجویی‌های فنی پلیسی و مدارک موجود به جرم خود به مبلغ 500 میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

ظهیری در پایان به شهروندان توصیه کرد تا در معاملات خود از اصالت شرکت‌های طرف قرارداد اطمینان حاصل کرده و از دریافت چک‌های بدون پشتوانه به طور جد خودداری کنند.

دستگیری عاملان نزاع و درگیری در شهرستان قدس

سرهنگ شاپور فلاحی با اشاره به دستگیری عاملان نزاع در شهرستان قدس اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خیابان 30 متری شهرستان قدس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 11 شهرستان قدس بلافاصله در محل حاضر شده و پنج نفر از اعضای اصلی نزاع و درگیری را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه عاملان دیگر این نزاع و درگیری از محل متواری شده بودند، تصریح کرد: مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی و اشراف اطلاعاتی موفق شدند سایر عاملان نزاع و درگیری را شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت و آرامش با مجرمان قاطعانه و با قدرت برخورد می‌شود.

شناسایی سارقان مسلح مغازه پوشاک در کمتر از 6 ساعت در بهارستان

سردار کیوان ظهیری با اعلام خبر دستگیری سارقان مسلح اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد سرقت مسلحانه در شهر گلستان شهرستان بهارستان بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و نوع جرم حادث شده و از آنجایی که مبارزه با جرائم خشن در اولویت‌های اطلاعاتی پلیس قرار دارد، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و با هماهنگی قضائی در کمتر از شش ساعت سارقان را شناسایی و در عملیاتی دو سارق اصلی و سه نفر از همدستان که در طراحی و اجرای نقشه سرقت دست داشتند، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران، تصریح کرد: در بررسی‌های پلیس، این افراد دارای سابقه سرقت و حمل مواد مخدر بوده و اموال مسروقه کشف شده نیز برابر هماهنگی قضائی تحویل مالباخته شد.

دستگیری عاملان تیراندازی زاهدان در دستور کار پلیس است‌قاتلان سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی در ارومیه دستگیر شدندجزئیات دستگیری عامل پخش صوت هنجارشکنانه در مشهد اعلام شد

ظهیری با اشاره به اینکه از این متهمان یک قبضه سلاح وینچستر نیز کشف شد خاطرنشان کرد: به این افراد و همه کسانی که به هر نوع اقدام به ایجاد نا امنی می‌کنند هشدار می‌دهیم اگر بخواهند امنیت و آرامش مردم را به هم بزنند همچون سرنوشت امروز این متهمان، به طور حتم با برخورد زود هنگام و مقتدرانه پلیس و دستگاه قضائی روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.