1397091220162778316057594

مدیرکل بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران: مطالبات و نیازهای به حق جانبازان پیگیری می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران از پیگیری مسائل و مشکلات جانبازان و خانواده‌های شهدا و اصلاح سازوکارها برای برطرف کردن مطالبات و نیازهای به حق این قشر خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، عصر امروز چهارمین کمیسیون پزشکی 700 متقاضی تعیین درصد جانبازی توسط تیم متخصص پزشکی در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در سالن شهدای ترور برگزار شد.

در این کمیسیون پزشکی متخصصان چشم، داخلی، جراحی، پوست و مو، گوش،حلق و بینی، اعصاب و روان و عمومی با جانبازان خدمات پزشکی و معاینات مورد نیاز ارائه شد.

همچنین با حضور جانبازان کانادین به همراه خانواده‌های آنها معاینات پزشکی و آزمایش‌های لازم صورت گرفت و در ادامه نشستی با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با حضور معاون درمان و رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری برگزار شد و هریک از جانبازان و همسران آنها به بیان برخی مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند.

امیرهوشنگ غفران جانباز 70 درصد و مدیر انجمن جانبازان کانادین با اشاره به 230 جانباز کانادین در کشور اظهار کرد: این گروه از جانبازان ضایعه قطع پا از ناحیه لگن و بیش از 70 درصد جانبازی دارند که با مشکلات مختلف شخصی، اجتماعی، سلامتی و رفاهی مواجه هستند و فضای جامعه مناسب حضور و استفاده آنها از امکانات و خدمات نیست.

یکی از همسران جانباز کانادین در ادامه گفت: جایگاه جانبازان در جامعه نیاز به شناخت بیشتر دارد و باتوجه به شرایط فرهنگی و پوشش‌های نامناسبی که در جامعه وجود دارد، لازم است این رشادت‌ها بیشتر توجه و ارزش بیشتری به مقام جانبازان داده شود.

وی ادامه داد: همسران جانبازان نیز پابه‌پای جانبازان در سختی‌های زندگی شریک بوده که نیازمند توجه و حمایت بیشتر هستند.

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این زمینه اظهار داشت: بیان مشکلات جانبازان و خانواده‌های ایشان موجب افزایش انگیزه در خدمت رسانی است و تمام تلاش خود را در رسیدگی و رفع مسائل مطرح شده خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: همسران جانبازان در اجر ایثارگری جانبازان شریک هستند"سید قدرت سیدی زاده" از جانبازان دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوستپایانی بر چشم انتظاری 15 ساله جانبازان استان گلستان/ مرکز توانبخشی جانبازان تکمیل می‌شود

وی افزود: جهت برطرف کردن برخی از مسائل رسیدگی مسئولان بنیاد مسکن را می‌طلبد و باید به صورت ملی پیگیری شود و برخی دیگر نیز نیازمند اصلاح سازوکارهاست که از بنیاد شهید مرکزی و تنظیم لایحه از طرف دولت به مجلس قابل پیگیری است تا با رعایت قوانین بتوانیم مطالبات و نیازهای به حق جانبازان و خانواده‌ها معظم شهدا را برطرف کنیم.

قابل ذکر است 5 جانباز کانادین به نام‌های حسن رضا بنایی، منصور مرادعلیان، داوود غائب، محرم رستمی لر، امیرهوشنگ غفران از یادگاران دوران دفاع مقدس به همراه همسران و خانواده جانباز متوفی حسن تنهایی از شهرستان‌های استان تهران در این نشست شرکت کردند و در پایان با اهدای لوح آیین تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.