1400121213043936224893254

معاون وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای آغاز شده است

گروه استان‌ها- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف تحول در نشاط و پویایی دانش‌آموزان کشور آغاز شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد صادق ستاری‌فرد امروز در مراسم افتتاح 70 مدرسه پویا و 95 اتاق بهداشت خراسان رضوی در مشهد اظهار داشت: پیش‌بینی یک مدرسه الگو و یک منطقه آموزش و پرورش الگو از جمله سیاست‌های این وزارتخانه است به این معنا که سه موضوع ارتقای مهارت‌های شغلی، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های جسمی- حرکتی را در کنار تعلیم و تربیت جاری کند و الگویی برای تمام کشور شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش امروز بیش از پیش نیازمند همکاری همه بخش‌ها است افزود: روایتگری مناسب رسانه‌ها از فعالیت‌های انجام شده علاوه بر اینکه به جهاد تبیین کمک می‌کند، موجب معرفی الگوهای موفق نیز می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدیم ساحت تربیت زیستی پیشران تحقق سایر ساحت‌های تربیتی است و اگر دانش‌آموز سلامت و با نشاط باشد در سایر حوزه‌ها کار پیش می‌رود، با این رویکرد ورزش امر تفننی و تفریحی نیست بلکه با سلامت بدن مرتبط است.

سهم 65 درصدی اعتبارات آموزش وپرورش از مصارف بودجه/ مرکز پژوهشها: تغییرات لایحه موجب ابهام در برنامه های عملیاتی شدردیف‌هایی در بودجه آموزش وپرورش که پول نمی‌شود/ سهم اعتبارات غیرپرسنلی فقط 3 درصدمدارس خراسان رضوی آماده میزبانی از زائران در نوروز 1401 می‌شوند

ستاری فرد عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد یک هزار و 357 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس کشور برای سال آینده پیش‌بینی شده است که امیدوارم با تامین اعتبار انجام شده بر اساس اولویت مدارس مناطق محروم، مدارس دخترانه و مدارس شبانه‌روزی، عدالت ورزشی و تربیت بدنی در کشور را هم محقق سازیم.

وی ادامه داد: با همراهی خوبی که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد از سال آینده غربالگری اسکلتی و حرکتی همه دانش‌آموزان کشور آغاز می‌شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا بیش از 5 هزار مراقب بهداشت و سلامت در خط مقدم سلامت دانش‌آموز در مدرسه همکاری و تلاش کردند عنوان کرد: در قالب نهضت ملی ایجاد شده یک هزار و 357 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، 700 مدرسه پویا و نیز 5 هزار اتاق بهداشت در کل کشور در سال آینده ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در همه ساحت‌ها پیشرو است گفت: باید از ظرفیت وجود بارگاه رضوی در زمینه تعلیم و تربیت بهره ببریم و دانش‌آموزانی در تراز بالا تربیت شود.

انتهای پیام/281/ح

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.