1400092912432331124313604

هر نوع سرماخوردگی باید اومیکرون تلقی شود/اکثر بیماران بستری واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند

گروه استان‌ها- جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: آمار بیماران بستری و بدحال کرونا افزایشی است و اکثر بیماران نیز افرادی هستند که واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند یا دارای بیماری زمینه ای هستند.

– اخبار استانها –

ایوب توکلیان، درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به اینکه آمار بیماران بستری و بد حال کرونا افزایشی است و اکثر افرادی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند و بعد از ابتلا نیاز به بستری دارند، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود آمار بیماران بستری صعودی و همچنان افزایشی باشد.

وی افزود: خوشبختانه مشکلی به لحاظ تجهیزات پزشکی وجود ندارد و مشکل کمبود نیروی انسانی نیز با همکاری دانشگاه و پیگیری قرارگاه مدیریت بیماری کرونا مرتفع شده است.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه چالش‌های پیش رو در حال رصد است تا به موقع رسیدگی و برطرف شود، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان‌های دولتی است در حالی که این افراد می‌توانند به درمانگاه‌ها و مطب‌های سطح شهر مراجعه کنند تا اورژانس بیمارستان به بیماران بدحال نیازمند بستری خدمت رسانی کنند.

علی اکبر حیدری، عضو هیات علمی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: در شرایط فعلی هرنوع علائم سرماخوردگی اعم از سرفه و گلودرد باید اومیکرون تلقی شود و چیزی به نام سرماخوردگی یا حساسیت نداریم.

کرونا در جهان/ فوت بیش از 10000 نفر در 24 ساعت گذشته + جدول تغییراتآمار کرونا در ایران| فوت 167 نفر در شبانه‌روز گذشتهروند بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی افزایشی است

وی با اشاره به اینکه در صورت ابتلا به تب همراه با هر علامتی بخصوص همراه با علائم تنفسی سرماخوردگی یا با سردرد و تهوع باید به پزشک مراجعه کرد، گفت: به دلیل چرخش سریع ویروس در جامعه باید هرگونه علامت بیماری را جدی تلقی کرد و تا مطمئن شدن در خصوص عدم ابتلا به کرونا پیش رفت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اومیکرون بعضا با تهوع و استفراغ همراه است و در صورتی که بدن دارای آنتی بادی ناشی از واکسیناسیون باشد احتمال وخامت حال بیمار کاهش می‌یابد. دریافت دز سوم واکسن و استفاده مستمر از ماسک درحفظ سلامت عمومی جامعه موثر است .

حیدری با بیان اینکه تجمع و تردد حداقلی و شستشوی دست حداکثری باید در مواجهه با این سویه بیماری کرونا مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: ویروس کرونا به سرعت در جامعه در حال چرخش است بنابراین نباید به امید دریافت واکسن سایر پروتکل‌های بهداشتی را زیر پا گذاشت بلکه باید متوجه بود که واکسن می‌تواند در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن در جلوگیری از وخامت حال فرد موثر باشد.

وی تاکید کرد: عادی انگاری و ساده انگاری در برابر سویه جدید اومیکرون می‌تواند باعث افزایش تعداد بیماران و به تبع، افزایش تعداد بیماران بستری شود بنابراین برای حفظ سلامت عمومی باید همچنان به صورت مستمر از ماسک استفاده کرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفت.

انتهای پیام/281/ ع

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.