6-9

پارک سرچشمه محلات

پارک سرچشمه محلات

شکل های مختلفی از گردشگری وجود دارد که یکی از آنها گردشگری شهری به شمار می رود. با گسترش پديده‌ی شهرنشینی به همراه افزايش درآمد های عمومی و نيز تغييرات سبک زندگی مردم، انگيزه مسافرت و افزايش اهميت اوقات فراغت براي تأمین احتياجات روحی انسان به امری ضروری مبدل شد. اين مهم منجر به ظهور پدیده ای جهانی به نام صنعت گردشگری شده است. محیط های شهری، به عنوان مراكز تمدن، فرهنگ، سياست و گاه با ارزشمندترین منابع گردشگری چون پارک ها، چشم اندازهای طبيعی و فضاهای تاريخی محسوب می شوند. در این میان پارک ها از جمله جاذبه هایی است که افراد زیادی در زمان گردش در شهر به دیدار آنها می روند. شاید بتوان قدیمی ترین شکل از پارک های شهری ایران را در جوار مکان های مقدس شناسایی کرد. اینها مجموعه ای از باغ های عمومی و فضاهای جمعی بودند که در اطراف زیارتگاه ها، اوقات فراغت مردم را در ترکیبی از فعالیت های مرتبط با طبیعت و تفرج و آیین های زیارت، سامان می دادند. امروزه به هر شهری از ایران سفر کنید با حداقل یکی از پارک های شهری مواجه می شوید. شهرستان محلات یکی از شهرستان های ایران است که پارک سرچشمه محلات در آن قرار دارد.

معرفی پارک سرچشمه محلات

معرفی پارک سرچشمه محلات

شهرستان محلات از جمله شهرهای استان مرکزی به شمار می رود که از طبیعتی زیبا و قدمتی بالا برخوردار است. مرکز این شهرستان، شهر محلات که از طرف شمال به اراک و از طرف جنوب به اصفهان و گلپایگان، از طرف غرب به خمین از طرف شرق به دلیجان محدود می شود. این شهرستان به واسطه چشمه های آبگرم و همچنین سطح زیر کشت گل هایش شهرت دارد. در این شهرستان می توانید شاهد جاذبه های گردشگری زیادی باشید که یکی از آنها پارک سرچشمه محلات به شمار می رود. این سرچشمه که از چشمه‌های پرآب طبیعی استان مرکزی است در شمال شهر محلات و در دامنه رشته‌کوه هفتاد قله قرار دارد. محلی که این سرچشمه قرار دارد از ارتفاع زیادی برخوردار است. در اطراف این سرچشمه پارکی ساخته اند که به محل تفریح افراد زیادی تبدیل شده است و سالانه افراد زیادی به دیدن آن می روند. اگر دوست دارید در مورد این پارک بیشتر بدانید بهتر است ادامه این مطلب از مجله مستر بلیط را تا انتها دنبال کنید. این پارک در سال ۱۳۸۹ رتبه نهم جذب گردشگر در کشور ایران در بین ۹۰ مرکز تفریحی را کسب کرده ‌است. سرچشمه محلات از عوامل پرورش گل در محلات به شمار می رود. گفته می شود كه علت به وجود آمدن شهر محلات وجود اين چشمه بوده است.

ساختار و بخش های مختلف پارک سرچشمه

ساختار و بخش های مختلف پارک سرچشمه

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم در اطراف این سرچشمه محوطه سازی انجام شده است و محیطی زیبا را به وجود آورده اند. آب نمای زيبا، درختان سر به فلک كشيده، چنار كهنسال و ارتفاعات صخره ای مشرف به اين چشمه و هوای دلپذير و مطبوع آن از جمله جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود. افراد زیادی به دلیل وجود همین جاذبه ها، راهی این منطقه می شوند و از جاذبه های دیدن می کنند. دو طرف مسير آب نما، سكوهایی تعبيه شده است كه مسافرين می توانند در آنها بابر پایی پشه بند و چادر شب را در این محل سر كنند. در سراسر این پارک می توانید درختان تنومند چنار را مشاهده کنید که بر زیبایی هر چه بیشتر این محل افزوده اند. در این محوطه امکانات رفاهی زیاد از جمله اقامتگاه، استراحتگاه، رستوران، کافی شاپ، سفره خانه سنتی، شهربازی، مرکز تولید و فروش گل و گیاه، مرکز نمایشگاهی و سکوهایی جهت نصب چادر و کمپینگ ساخته شده است.

راه های دسترسی به پارک سرچشمه

راه های دسترسی به پارک سرچشمه

اگر دوست دارید از این محوطه دیدن کنید باید به شهرستان محلات بروید و خود را به این شهر برسانید. برای این سفر می توانید بلیط اتوبوس محلات را به صورت آنلاین تهیه کنید و خود را به این محل برسانید. از آنجایی که پارک در شمال شهر قرار دارد دسترسی به آن بسیار راحت است و می توانید با وسایل نقلیه عمومی موجود در شهر به این پارک بروید. اگر با خودرو شخصی به سفر رفتید به خاطر وجود پارکینگ می توانید به راحتی خودروی خود را پارک کنید.

بازدید از پارک سرچشمه محلات

برای دیدار از این محوطه نیازی نیست هزینه ای را پرداخت کنید و می توانید بدون هیچگونه هزینه ای وارد پارک شوید. پس از اینکه به پارک رفتید می توانید لحظاتی را به راحتی و با آرامش سپری کنید. مستر بلیط پیشنهاد می کند در صورت سفر به این ناحیه دیدار از این پارک را در لیست کارهای خود قرار دهید.

نوشته پارک سرچشمه محلات اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.