6-1

پارک سرچشمه نهر مسیح

پارک سرچشمه نهر مسیح

انواع مختلفی از شکل های گردشگری وجود دارد که یکی از آنها گردشگری شهری به شمار می رود. یکی از مهم ترین مقصد هایی که روندهای گردشگری جهان را در دهه هایی اخیر تحت تاثیر قرار داده، مراکز شهری است. رشد سفرهای کوتاه مدت این مقصد ها را به یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری تبدیل نموده و این پدیده خود را در کاهش میانگین سفر گردشگران در بیشتر مقاصد دنیا نشان داده است. محیط های شهری به عنوان مراكز تمدن، فرهنگ، سياست و گاه با ارزشمند ترین منابع گردشگری چون پارک ها، چشم اندازهای طبیعی و فضاهای تاريخی محسوب می شوند. از نيمه قرن بيستم به بعد، عواملی مانند جهانی شدن، توسعه سرمایه داری، پيشرفت ابزارهای حمل و نقل و توسعه ارتباطات تكنولوژيكی به توسعه گردشگری شهری منجر شده است. امروزه، اكثر شهرهای دنيا چنان جذابيتی را به دست آورده اند، كه هر ساله ميزبان جمع كثيری از گردشگران داخلی و خارجی اند. گردشگري شهري عبارت است از مسافرت به شهرها با انگیزه های مختلف بر اساس جذابیت های مختلف و امکانات تسهیلاتی كه شهر دارد و در شخص ايجاد جذابيت می کند. همانطور که اشاره کردیم یکی از جاذبه های هر شهر پارک های آن به شما می رود و پارک سرچشمه نهر مسیح در شهرستان خاتم در این دسته قرا می گیرد.

معرفی پارک سرچشمه نهر مسیح

معرفی پارک سرچشمه نهر مسیح

شهرستان خاتم که در استان یزد واقع شده است یکی از مراکز گردشگری این استان به شمار می رود. این شهرستان از شمال با شهرستان مروست (استان یزد)، از شرق با شهربابک (استان کرمان) و از غرب با شهرستان‌ های بختگان، سرچهان و بوانات (استان فارس) و از جنوب با مشکان (استان فارس) همجوار است. مرکز این شهرستان، شهر هرات به شمار می رود که تنها رودخانهٔ دائمی استان یزد از آن عبور می کند و زیبایی خاصی به شهر بخشیده است. در اطراف این رودخانه جاذبه های زیبایی به وجود آمده است که یکی از آنها پارک سرچشمه نهر مسیح به شمار می رود. نهر مسیح هفتمین میراث طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی طبیعی ایران به شمار می رود. حجم آب چشمه، در سال ‌های تَرسالی به ۴۰۰ لیتر آب در ثانیه می‌رسد، ولی در حال حاضر میزان آبدهی آن، به ۱۸۰ لیتر بر ثانیه رسیده است. از ویژگی های این رودخانه این است که در تمامی فصل های سال آب دارد و تنها بر اساس میزان دما حجم آن کم و زیاد می شود. پارک سرچشمه نهر مسیح در مجاورت این رودخانه قرار دارد که زیبایی و آرامش وصف نا پذیری را برای مسافران و مهمانان خود به نمایش می گذارد. اگر می خواهید در مورد این مکان بیشتر بدانید این مطلب از مجله مستر بلیط را تا انتها مطالعه نمایید.

ساختار و طبیعت پارک سرچشمه

ساختار و طبیعت پارک سرچشمه

این پارک که در نزدیکی شهر هرات قرار دارد دارای امکانات رفاهی بسیار مناسبی است که برخی از آن ها فروشگاه مواد غذایی، رستوران، فضای بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، سکوهای اقامتی، چندین سرویس بهداشتی و … به شمار می روند. رودخانه نهر مسیح قدمتی عظیم دارد و عمر آن به دوره اول زمین شناسی، یعنی دوره کواترز می رسد. در کنار آن پارک جنگلی شهر نیز قرار دارد که چهره ای متفاوت را ایجاد کرده است. این پارک در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد به همین خاطر می تواند محل مناسبی برای علاقمندان به کوهنوردی به حساب آید. طبیعت بکر و مسیرهای کوهپیمایی، چشمه و خود مسیر چشمه به قنوات از جاذبه های گردشگری این منطقه هستند. لازم به ذکر است که در مسیر این چشمه قنوات احمدآباد، اکبرآباد و دیوار مرگ قرار گرفته اند.

راه های دسترسی به پارک سرچشمه 

راه های دسترسی به پارک سرچشمه

برای اینکه به این محل برسید باید به شهر هرات بروید و برای رفتن به این منطقه می توانید بلیط اتوبوس خود را به صورت آلاین خریداری کنید و سفرتان را آغاز کنید. پس از رسیدن به شهر برای گذران وقت در این پارک باید به 5 کیلومتری جنوب شرقی شهر بروید. وسایل نقلیه عمومی به شما در رسیدن به این مکان یاری می رسانند.

بازدید از پارک سرچشمه نهر مسیح

گذران وقت در این پارک رایگان است و نیازی نیست هزینه ای برای آن پرداخت کنید. می توانید فعالیت های متعددی مانند عکاسی، پیاده روی، کوهنوردی و … را در این محل انجام دهید. مستر بلیط پیشنهاد می کند حتما سفری به این ناحیه داشته باشید و از زیبایی های آن بهره مند شوید.

نوشته پارک سرچشمه نهر مسیح اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.