6a-1

پایانه و ترمینال های مسافربری اراک کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

پایانه و ترمینال های مسافربری اراک

پایانه های مسافربری از جمله مراکزی هستند که نقش به سزائی در پیشرفت هر منطقه دارند. این مراکز رفت و آمد را تسهیل کرده و باعث رونق گردشگری می شوند. از آنجا که استان مرکزی دارای صنایع مختلفی می باشد و به عنوان قطب صنعتی ایران شناخته می شود احتیاج به مراکز حمل و نقل مجهز و پیشرفته ای دارد. از این مراکز باید به ترمینال ها اشاره کرد. شهر اراک که مرکز این استان است دارای سه پایانه مسافربری و یک پایانه باربری است. این پایانه ها در قسمت های مختلف شهر گسترده شده اند تا نیاز مسافران در مناطق مختلف را برطرف کنند.

پایانه و ترمینال های مسافربری اراک

معرفی پایانه و ترمینال های مسافربری اراک

ترمینال مرکزی اراک

ترمینال مرکزی اراک با مساحت 94،000 متر مربع و خروجی روزانه 2،000 مسافر و 135 دستگاه اتوبوس در قسمت جنوبی شهر بنا شده است. این ترمینال را می توان بزرگترین ترمینال شهر دانست که اکثر سفرهای اصلی از آن انجام می گیرد. ساختمان آن از سه طبقه تشکیل شده و دارای نمای چند ضلعی است که حالتی مدرن و امروزی به آن بخشیده است. طبقه اول دارای سالن های A، B، C و D است و در هر سالن امکاناتی به صورت مجزا محیا شده است. طبقه دوم شامل کلانتری، نمازخانه و … و طبقه سوم متشکل از دفاتر اداری مانند اتاق مدیر عامل، اتاق معاون اداری و مالی، اتاق حسابداری، اتاق امور اداری و اتاق کار پردازی است. جهت خرید بلیط این ترمینال می توانید از مستر بلیط استفاده کنید.

مسیرهای ترمینال مرکزی اراک

مبنای سفرهای تدارک دیده شد در هر ترمینال میزان تقاضائی است که مسافران در آن مسیر دارند. تهران، قم، قزوین، ساری، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد مقدس، اهواز، اندیمشک، بهبهان، شلمچه، شیراز، دلیجان، ساوه، رشت، میاندوآب، کرمانشاه، همدان، مهران، پایانه مرزی مهران، سمنان، بوشهر، گناوه و گنبدکاووس از جمله شهرهائی هستند بیشترین میزان تقاضا برای آنها وجود دارد بنابراین برای این مقاصد سفرهایی تدارک دیده شده است.

از آنجائی که این شهر جزو شهرهای صنعتی ایران است از شهرهای مختلف به سمت آن سرویس دهی انجام می شود. از آن جمله می توان تهران پایانه شرق، پایانه جنوب و پایانه بیهقی (آرژانتین)، شهریار، ورامین، قرچک، قزوین، ساری، آمل، بابل، بهشهر، قایم شهر، کرج، اصفهان، کاشان، گلپایگان، تبریز، مشهد مقدس، اهواز، آبادان، اندیمشک، ماهشهر، خرمشهر، دزفول، شیراز پایانه کاراندیش، ساوه، رشت، رودسر، کلاچای، لاهیجان، لنگرود، ارومیه، بوکان، بندرعباس، کرمانشاه، خرم آباد، کوهدشت، یزد، بوشهر و گرگان را نام برد. این شهر مقصد شهرهای بسیاری در ایران است. شاید دلیل آن را بتوان وجود افراد مختلفی که برای کار به این منطقه می آیند دانست.

پایانه و ترمینال های مسافربری اراک

شرکت های مسافربری ترمینال مرکزی اراک

از آنجائی که اراک از شهرهای مهم در ایران به شمار می رود شرکت های مسافربری زیادی سعی در انجام فعالیت در آن دارند. از جمله این شرکت ها، شرکت مسافربری همسفر اراک، شرکت مسافربری میهن نور آریا اراک، شرکت مسافربری تک سفر ایرانیان اراک، شرکت مسافربری ایران پیما اراک، شرکت مسافربری آریا سفر آسیا اراک، شرکت مسافربری پارسیان اراک، شرکت مسافربری جهانگشت مهر اراک، شرکت مسافربری ترابر بی تا اراک، شرکت مسافربری پیک صبا اراک، شرکت مسافربری رویال سفر اراک، شرکت مسافربری سیر و سفر اراک، شرکت مسافربری پیک معتم اراک، شرکت مسافربری گیتی نورد اراک، شرکت مسافربری جوان سیر ایثار اراک و شرکت مسافربری سفر سیر اراک می باشد.

امکانات رفاهی ترمینال مرکزی اراک

برای راضی بودن مسافران تنها ناوگان حمل و نقل ترمینال مد نظر نیست بلکه پایانه نیز باید از امکانات عمومی خوبی برخوردار باشد. از آنجائی که این ترمینال دارای بخش های متعدی است امکانات زیادی را در خود جای داده است. هر بخش از ساختمان ترمینال دارای امکانات مخصوص به خود است. از آنجائی که سالن های انتظار در طبقه اول واقع شده اند پس امکانات در این طبقه به صورت متعادل پخش شده است.

برای اینکه اطلاعات کاملی در مورد جاذبه های استان مرکزی کسب کنید می توانید به مجله مستر بلیط مراجعه کنید.

هر چهار سالن انتظار به صورت مجزا دارای صندلی های انتظار، تلویزیون و ساعت دیجیتال، سرویس های بهداشتی، چرخ های دستی حمل بار می باشد. علاوه بر این امکانات غرفه غذا خوری، محصولات فرهنگی و دو غرفه سوپر مارکت و همچنین ۱7 شرکت مسافربری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری و چهار غرفه تعمیرگاهی، کارواش، تعویض روغنی و آهنگری در این طبقه قرار دارد. در محوطه ترمینال فضای سبز، ایستگاه اتوبوس و تاکسی درون شهری و همچنین انبار مرکزی جهت ورود و خروج کالاهای مربوط به شرکت های مسافربری را می توانید بیابید.

راه‌های دسترسی به ترمینال مرکزی اراک

برای دسترسی به ترمینال و یا خروج از آن می توانید از تاکسی و اتوبوس های شهر استفاده کنید. این وسایل شما را هر نقطه از شهر که نیاز داشته باشید می رسانند. اگر به دنبال راحتی هستید یا وسایل زیادی به همراه دارید بهتر است از تاکسی استفاده کنید ولی اگر میزان هزینه برای شما اهمیت دارد می توانید از اتوبوس های شهری استفاده کنید که کمی از آسایش شما کم می کنند ولی در هزینه ها برای شما صرفه جوئی می کنند.

پایانه و ترمینال های مسافربری اراک

ترمینال فراهان اراک

ترمینال فراهان با مساحت 20 هکتار در ضلع شمالی میدانی به همین نام قرار گرفته است. این ترمینال با هدف جا به جائی مسافر در مناطق شهری و روستائی ایجاد شده است. ناوگان حمل و نقل آن شامل مینی بوس و اتوبوس می شود که روزانه 400 نفر مسافر و 50 دستگاه اتوبوس از آن خارج می شوند. مسیرهای خروجی این ترمینال را تفرش، فراهان، آشتيان و کميجان تشکیل می دهند.

از امکاناتی که در آن وجود دارد می توان یك غرفه خدماتی، دو شرکت مسافربری مینی بوسرانی و همچنین سالن انتظار مجهز به ساعت دیجیتال، تلویزیون و سرویس های بهداشتی و وسایل گرمایشی وسرمایشی را بیان کرد. برای رسیدن به این ترمینال می توان از تاکسی و اتوبوس های شهری استفاده کرد. از آنجائی که فاصله مقاصد آن از اراک زیاد نیست بهترین گزینه اتوبوس شهری است که هزینه کمتری برای مسافران به همراه دارد.

پایانه غدیر اراک

این ترمینال بین مردم محلی با نام ترمینال شازند و ملایر معروف است و دلیل آن را می توان در مقاصد سفر آن دنبال کرد. مکان آن در بخش جنوب غربی شهر و با مساحت یک هکتار در حاشیه اتوبان امام علی واقع شده است. این ترمینال نیز برای شهر های اطراف اراک و درون استان ارائه سفر می‌کند. این شهر ها شامل سربند، ملایر و بروجرد، شهر مهاجران و شازند می شود.

از امکاناتی که در این ترمینال تدارک دیده شده است 12 غرفه، ۲ شرکت مسافربری و همچنین سالن انتظار مجهز به ساعت دیجیتال، تلویزیون و سرویس های بهداشتی و وسایل گرمایشی وسرمایشی را می توان نام برد. برای رفت و آمد بین شهر و ترمینال می توانید از تاکسی و اتوبوس های شهری استفاده کنید. تاکسی های آنلاین نیز گزینه های مناسبی برای این کار می باشند. روزانه 700 مسافر از این ترمینال توسط 70 سرویس رفت و آمد می کنند.

پایانه و ترمینال های مسافربری اراک

ترمینال باربری استان مرکزی

پایانه بار اراک یکی از مهمترین واحدهای حمل و نقل در این شهر به حساب می آید که در شمال شرقی آن و جنب واحدهای صنعتی با مساحت ۳۰ هکتار واقع گردیده است. دارای ۴۶ غرفه حمل و نقل، تعداد ۱۶ واحد تجاری و تعمیرگاهی، سالن اعلام بار، نماز خانه، ساختمان اداری، خوابگاه رانندگان و غیره می باشد. استان مرکزی دارای ۲ شهرک حمل و نقل نیز می باشد.

راه‌های ارتباطی با پایانه و ترمینال های مسافربری اراک

ترمینال مرکزی اراک

آدرس اراک، کیلومتر 2 جاده تهران، جنب هتل امیر کبیر، ترمینال مرکزی
تلفن 08633130083

ترمینال فراهان اراک

آدرس اراک، میدان فراهان
تلفن ۰۸۶۳۲۷۶۱۰۰۲

ترمینال غدیر اراک

آدرس اراک، میدان انقلاب، در انتهای خیابان خونین شهر (خرمشهر)، میدان بسیج
تلفن ۰۸۶۳۲۷۶۱۰۰۲

اگر دوست دارید نظرتان را در رابطه با پایانه و ترمینال های مسافربری اراک با ما به اشتراک بگذارید می توانید از بخش کامنت ها استفاده کنید.

نوشته پایانه و ترمینال های مسافربری اراک کجا هستند؟ معرفی + راه‌های ارتباطی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.