139312241115376554925104

کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ در شهرقدس رونمایی شد

گروه استان‌ها – آیین رونمایی از کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ شرح زندگی‌نامه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران و یادبود شهدای عملیات الی بیت‌المقدس همزمان با روز ملی مقاومت در شهرقدس برگزار شد.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، عصر امروز همزمان با سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر از کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ با حضور سردار نصیری از یادگاران دوران دفاع مقدس، جمعی از مسئولان شهرستانی، خانواده معظم شهدا و دانشجویان در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس رونمایی شد.

رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این کتاب زندگی‌نامه فرماندهان شهید شهرستان‌های استان تهران را ثبت کرده اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حماسه‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، والدین و همسران شهدا از اولویت بنیاد شهید است و امسال 140 هزار خاطره والدین و همسران شهدا و جانبازان 70 درصد ثبت و ضبط می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد شهید و اداره کل اسناد و انتشارات تألیف و ترجمه بیش از 200 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت و برگزاری دوره‌های نویسندگی است و از علاقه‌مندان و نویسندگان نوقلم در این زمینه حمایت مادی و معنوی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام‌جمعه شهرقدس در ادامه بیان کرد: این برنامه جهت زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و بهره‌مندی از سیره شهداست و در جنگ رسانه‌ای با جهاد تبیین و عملیات مرصاد و بیت‌المقدس رسانه‌ای باید حصر و جنگ ادراکی و شناختی دشمن را شکست دهیم.

وی افزود: در جنگ اقتصادی باید با سیاست‌های کلان نظام اسلامی و برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم برای اصلاح یارانه‌ها همراه باشیم تا بتوانیم در این عرصه خرمشهرهای اقتصادی را آزاد کنیم.

استاندار یزد: الگوی حرکت و مدیریت در آزادسازی خرمشهر به نسل جوان منتقل شودآزادسازی خرمشهر معجزه‌ای الهی و نماد اقتدار ایران در تاریخ جهان استاستاندار مازندران: رهاورد فتح خرمشهر ثبات و استقرار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بود

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم افزود: در دوران مقدس و از شهدای مدافعین حرم اسطوره‌های بسیار زیادی داریم و باید بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ترویج دهیم و نسل‌های آینده انتقال دهیم.

حماسه تاریخی فتح خرمشهر الگوی مقاومت در ایران و جهان اسلام است و نشان داد با کمترین امکانات مادی یک ملت می‌تواند به پیروزی و اوج افتخار در جهان برسد.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.