1401052410362620125895404

کشف بقایای ری باستان در تپه پرندک از هزاره پنجم قبل از میلاد

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران از کشف سه دوره فرهنگی نوسنگی، چشمه علی و آغاز عیلامی در کاوش باستان‌شناسی تپه پرندک رباط‌کریم جزو محدوده ری باستان خبر داد.

– اخبار استانها –

محسن سعادتی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در استان تهران، با اشاره به کشف بقایای ساختمان اداری در محدوده ری باستان اظهار داشت: گمانه‌زنی باستان‌شناسان در تپه پرندک رباط کریم به شناسایی سه دوره فرهنگی منجر شد که از هزاره پنجم قبل از میلاد تا اوایل هزاره سوم قبل از میلاد قدمت دارد.

وی افزود: محوطه باستانی تپه پرندک در مسیر پروژه کمربندی در حال ساخت امام خمینی (ره) توسط شهرداری رباط‌کریم قرار دارد و این کشف مهم نتیجه اولیه بررسی باستان‌شناسی و تعیین عرصه و حریم این تپه باستانی است.

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران در ادامه گفت: تعیین قدمت سفال نوسنگی که قدیمی‌ترین دوره شناسایی شده است نیاز به بررسی بیشتری دارد و براساس گزارش اولیه گمانه‌زنی قدمت آخرین دوره شناسایی شده در این تپه مربوط به آغاز ایلامی است که در یکی از گمانه‌ها احتمالا به شواهدی از معماری مرتبط به این دوره یافت شده است.

دستگیری 2 حفار غیرمجاز در شهرری/ خانه قدیمی در محوطه آثار باستانی پلمب شدبازدید وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق از موزه ملی ایراننماینده هرمزگان در مجلس: طرح فروش "گنج و اشیای تاریخی" غیرکارشناسی بود/ آثار باستانی را باید صیانت کرد + فیلم

سعادتی در پایان با تاکید بر اینکه تپه پرندک جزو ری باستان بوده خاطرنشان کرد: بر این اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده به زودی کاوش‌های باستان‌شناسی گسترده در این محوطه برای مشخص شدن نقش و جایگاه تپه پرندک در باستان‌شناسی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.