4367966

کمک ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق‌های بازنشستگی

به گزارش خبرنگار مهر، میثم لطیفی صبح پنجشنبه در دوره توانمندسازی مسئولین بسیج ادارات کشور در مشهد با بیان اینکه بهره وری کم و موضوع صندوقهای بازنشستگی از دیگر مسائل اساسی است اظهار کرد: هم اینک دولت حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به طور مستقیم به صندوقهای بازنشستگی کمک می‌کند که این مبلغ در سال آینده به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که همه از بیت المال پرداخت می‌شود در حالی که قرار بود صندوق‌ها خودکفا باشند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: جامعه در حال پیر شدن است. مساله نهاد خانواده، رشد و شکوفایی آن و جوانی جمعیت از دیگر مسائلی است که اهمیت فراوان دارد.

وی افزود: بهره وری نیروی انسانی اداری از دیگر مسائل مهم است. دولت ۲ و نیم میلیون کارمند دارد که با خانواده انها حدود ۱۰ میلیون نفر به طور مستقیم تحت تأثیر دولت هستند و به طور میانگین ۱۰ میلیون تومان برای ۱۷۶ ساعت کار کارمندان پرداخت می‌شود که اگر هزینه محل کار، آب، برق و گاز را هم محاسبه کنیم عدد آن خیلی بیشتر می‌شود.

لطیفی گفت: یکی از مسائل دیگر، سلامت اداری است، سفارشهای بی جا و پارتی بازی، عدم شایسته سالاری در انتصابات، کنارزدن نخبگان و جلو انداختن افراد متوسط از دیگر مسائل مهم است و باید کاری کرد که رضایت مردم جلب شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: باید آدم‌های متدین، انقلابی توانمند و با انگیزه را پیدا کنیم و به صرف اینکه کسی در دولت قبل کار کرده نباید باعث شود که او را کنار بگذاریم و این کار درستی نیست بلکه اگر مدیری ناکارآمد باشد و کار مردم را انجام ندهد و یا تفکرات سیاسی را در کارها دخالت دهد باید کنار برود.

وی ادامه داد: همچنین صرف اینکه بگوییم یک نفر با ما بوده است پس باید به او پست و مقام بدهیم نیز درست نیست بلکه ملاک، شایسته سالاری است و نباید در دام جنگ قدرت گرفتار شویم و بسیج هم دنبال پست و مقام و جایگاه نیست.

لطیفی افزود: گروه‌های اندیشه ورز بسیج باید در خدمت حل مسائل روز نظام اداری باشند. مسائل مختلف و اساسی توسط دولت احصا شده است که در صدر آن موضوع تورم است که مردم را اذیت می‌کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: مسکن و انرژی از دیگر مسائل احصا شده است. ما در کشورمان ۲ برابر چین و ۱۵ برابر ژاپن انرژی مصرف می‌کنیم و اگر قیمت بخواهد افزایش یابد جامعه کشش ندارد و با قیمت پایین نیز مصرف بالاست.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.