1400121101331589524885334

گلایه مردم مشهد از تفاوت قیمت‌ها در بازار/ مطالبه مردم نظارت بیشتر بر بازار است

گروه استان‌ها- مردم مشهد از تفاوت قیمت‌ها در بازار گلایه داشته و مطالبه آنان نظارت بیشتر بر بازار است.

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، این روزها بازار از دیگر ایام سال شلوغ‌تر است و مردم پس از گذشت دو سال از شرایط سخت کرونایی در تکاپوی عیدی متفاوت هستند.

شرایط اقتصادی به حدی است که دیگر مردم توان خرید محصولات زیادی را ندارند و کاهش و ثبات قیمت‌ها می‌تواند در این مسیر آن‌ها را یاری کند. متاسفانه عدم ثبات قیمت در بازار و نبود نظارت سبب گلایه‌هایی در بین مردم شده و این موضوع قدرت خرید آنان را نیز کاهش داده است.

خانمی که در یکی از پاساژهای مشهد در حال خرید است به خبرنگار تسنیم می‌گوید: قیمت‌ها بسیار بالا هستند و در یک ماه اخیر رشد بیشتری هم داشته است به‌ طوری که مجبور هستیم بسیاری از خریدهایمان را به بعد موکول کنیم.

وی ادامه می‌دهد: تفاوت قیمت در بازار وجود دارد و یک جنس از این خیابان تا خیابان بعدی و در مواردی حتی در دو مغازه کنار هم نیز تفاوت قیمت دیده می‌شود و نمی‌دانم این تفاوت قیمت نسبت به یک کالای مشخص با همان کیفیت و مارک چطوری به وجود می‌آید و چرا هیچ‌گونه نظارتی نسبت به قیمت‌ها نمی‌شود.

آقایی که در یکی از بازارهای میوه و تره‌بار مشهد در حال خرید است نیز به خبرنگار تسنیم می‌گوید: قیمت میوه‌ها بسیار بالا است و برای افرادی مانند من بازنشسته که حقوق حداقلی دارم و در ایام عید میزبان فرزندان و نوه‌هایم هستم قدرت خرید نمی‌ماند.

بازارهای تنظیم بازار هم که تنها در هفت مکان شهر مستقر شده و بیشتر مردم حاشیه شهر را پوشش می‌دهد در حالی که بیشتر مردم مشهد اقشار متوسط هستند و با حقوق کارگری و بازنشستگی زندگی می‌کنند.

مرغ تنظیم بازار به زودی در سامانه پست سام شارژ می‌شود توزیع گوشت قرمز و برنج با قیمت تنظیم بازاری در میادین میوه و تره‌بار طرح ویژه بازرسی عید نوروز و ماه مبارک رمضان در استان لرستان اجرا می‌شود

وی ادامه می‌دهد: روز به روز بر قیمت میوه‌ها و دیگر کالاها افزوده می‌شود و گویا کسی نیست نظارتی داشته باشد و میوه‌فروشان خودشان هر طور می‌خواهند می‌فروشند. یکی گران فروشی می‌کند و دیگری ارزان فروشی و هیچ‌ کدام هم کالای خوبی به دست مردم نمی‌رسانند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی در این زمینه به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: موضوع بازرسی و نظارت بر اساس قانون به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده است.

مرتضی اعزازی درباره موضوع تامین میوه شب عید و ذخیره آن در سطح استان نیز افزود: میزان سیب ذخیره شده در سردخانه‌های مشهد 510 تن و زبرخان 88 تن است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی تصریح کرد: میزان کل سیب ذخیره شده در سردخانه‌های استان 598 تن و میزان پرتقال ذخیره شده در سردخانه‌های مشهد 797 تن و زبرخان 196 تن و میزان کل پرتقال ذخیره شده در سردخانه‌های استان 993 تن است.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: از اواسط آذرماه امسال تعداد 36 نفر از کارکنان سازمان صنعت ،معدن و تجارت به سازمان جهاد کشاورزی مامور شده‌اند تا براساس قانون متمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی امور نظارت و بازرسی محصولات و نهاده های کشاورزی را از مبادی تامین و تولید تا سطح عرضه پیگیری کنند.

وی افزود: در 70 روز گذشته تعداد حدود 100 نفر از کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز برای کمک و حضور در تیم‌های نظارت و بازرسی انتخاب و آموزش دیده‌اند.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: ناظران و بازرسان اتاق‌های اصناف شهرستان‌های استان نیز در بخش کشاورزی براساس اولویت‌های اعلامی سازمان جهادکشاورزی اقدام به کنترل موارد در سطح خرده‌فروشی کالاهایی مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج، میوه و تره‌بار، قند و شکر، روغن خوراکی و نهاده‌های کشاورزی می‌کنند.

شعربافیان تصریح کرد: تعداد کل بازرسی‌های انجام شده در استان از واحدهای اقتصادی مربوط به بخش کشاورزی 20 هزار و 956 مورد و تعداد پرونده‌های متشکله در این حوزه هزار و 678 فقره بوده است.

وی عنوان کرد: میوه سیب و پرتغال به میزان 1200 تن پرتغال و 600 تن سیب توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده و در سردخانه‌ها ذخیره شده است.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی مرغ گوشتی استان خراسان رضوی در بهمن ماه تا میزان 10.5 میلیون قطعه هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد.

شعربافیان خاطرنشان‌ کرد: مرغ منجمد برزیلی به قیمت مصرف‌کننده هر کیلو 20 هزار تومان در سطح استان در حال توزیع است که خود در تامین نیاز و تنظیم بازار موثر است.

انتهای پیام/281/ن

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.