3-28

بندر لنگه کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

همه چیز درباره بندر لنگه

بندر لنگه کجاست؟ اولین تجربه هرکس از سفر دریائی می تواند عجیب ترین تجربه ای باشد که در زندگی اش پیش می آید. اگر تصمیم گرفته اید برای اولین بار تعطیلات خود را در یک کشتی مسافربری همراه با 3500 تا 5000 نفر دیگر در یک کشتی غول پیکر چند طبقه بگذرانید مطمینن می تواند خیلی عجیب و تا حدودی ترسناک باشد. میان تعداد بسیاری از افراد که از شهرها و کشورهای مختلف و با سلیقه های متفاوت هستند. اکثر شرکت های کشتی رانی سعی دارند که فعالیت های مختلفی را در کشتی به وجود بیاورند تا افراد بیشترین لذت را از این سفر ببرند. در ادامه نکاتی در مورد سفر با کشتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

1) همه سفرها با کشتی مثل هم نیستند.

2) برخی اتاق های کشتی پنجره ندارند.

3) حتما یک کیف دستی برای وسایل ضروری همراه خود داشته باشید.

4)برای سفرتان حتما برنامه ریزی داشته باشید.

5) مقداری غذا همراه خود ببرید.

7) سعی کنید از شلوغی اجتناب کنید.

مستر بلیط که از سایت های فروش بلیط است یکی از خدماتی که ارائه می دهد فروش بلیط کشتی است. با خرید بلیط کشتی از مستر بلیط خریدی ایمن و سریع را برا خود رقم بزنید.

بندر لنگه

درباره بندر لنگه

بندر لنگه در استان هرمزگان و در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این بندر در تمامی دوره های تاریخ ایران از اهمیت بی شماری برخوردار بوده است و به عروس بنادر معروف بود. منبع مهم اقتصادی این بندر صید ماهی می باشد. بندرلنگه بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک و جزیره فارسی بوده و دارای حداقل فاصله با شیخ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله دبی و ابوظبی و شارجه است. اولین ساختمان های اسکله این بندر سال 1346 احداث شده است. ۲۰ سال بعد در چهارچوب برنامه های طرح جامع بنادر کشور توسعه مرحله اول بندر لنگه با احداث اسکله های غربی (در غرب اسکله میانی )، ترمینال مسافری و یک انبار سر پوشیده آغاز گردید. در سال 1366 همزمان با احداث شرکت کشتی رانی والفجر سفرهای دریائی از ترمینال مسافربری این بندر آغاز شد. در سال 1371 مرحله دوم توسعه این بندر با ایجاد موج شکن جدید فراساحلی اجرا و تکمیل شده، احداث اسکله های جدید در شرق حوضچه و توسعه محوطه های عملیاتی در این انجام شد.

دریا زدگی

دریا زدگی

احساس بیماری یکی از مشکلات متداولی است که ممکن است هنگام سوار شدن در کشتی دچار آن شوید که به آن دریا زدگی نیز می گویند. این مشکل از اختلالی که در گوش داخلی ایجاد می شود پدید می آید. این ناحیه بدن است که بر تعادل شما تأثیر می گذارد. دریا زدگی هنگامی اتفاق می افتد که مغز شما پیام های متناقضی در مورد حرکت و موقعیت بدن شما از فضای اطراف دریافت می کند. پیام های متضاد از گوش داخلی، چشمان شما (آنچه می بینید)، گیرنده های پوست (آنچه احساس می کنید) و حسگرهای عضلانی و مفصل تحویل گرفته می شود. این حالت مانند همان اتفاقی است که ممکن است در هواپیما یا ماشین برای برخی از افراد اتفاق بیافتد.

این مشکل عوارضی مانند سرگیجه، تعریق، حالت تهوع و استفراغ دارد. این مشکل بیشتر در خانم ها و کودکان بین 2 تا 12 سال رواج دارد. افرادی که دچار میگرن هستند نیز ممکن است بیشتر از دیگر افراد به این مشکل دچار شوند.

برای جلوگیری از این مشکل زمانی که می خواهید بلیط برای سفر با کشتی رزرو کنید بهتر است کابینی را انتخاب کنید که در طبقات میانی و وسط کشتی قرار دارد. از دیگر کارهایئ که می توانید بکنید موارد زیر است:

  • کتاب نخوانید.
  • در طول سفر غذاهای چرب و اسیدی خورید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • اگر احساس تهوع دارید سرپا بایستید.
  • سیگار نکشید.
  • کراکر و بیسکویت های خشک ممکن است به شما کمک کنند.
  • سرتان را به حالت مستقیم نگهدارید.
  • از افرادی که این مشکل را دارند دوری کنید.

قرص آنتی هیستامین ها و اسکوپولامین می توانند از برور مشکل جلوگیری کنند و همچنین در درمان آن موثر واقع شوند.

بندر لنگه

چرا سفر دریایی بهتر از سفر هوائی است؟

سفر در هواپیما این گونه می گذرد که شما در شهری سوار هواپیما می شوید و در بین راه مطمئنن می خوابید و پس از بیدار شدن خود را در شهر دیگری می بینید. ولی بعد از بیدار شدن متوجه می شوید به غیر از شما زانوها و پاهای شما نیز به خواب رفته است. در سفر با هواپیما هیچ چیزی نسیب شما نمی شود.

بر عکس سفر دریائی به شما این امکان را می دهد که از هر لحظه ای که در سفر هستید نهایت استفاده و لذت را ببرید. شما از ابتدا تا انتها درگیر همه ی پیچیدگی های سفرتان می شوید. سفر دریائی به شما اجازه می دهد همه قسمت های سفرتان را ببینید. رودخانه ها و اقیانوس ها و جزایر و غارها را می بینید. ناگفته نماند به وفور حیوانات وحشی که از طریق دریا سفر می کنند را نیز می توانید مشاهده کنید. در سفرهای دریائی شاهد صحنه هائی هستید که مطمئنن در سفر با هیچ یک از وسایل دیگر مشاهده نمی کنید.

موقعیت جغرافیایی بندر لنگه

موقعیت جغرافیایی بندرلنگه

این بندر با مساحت 21 هکتار و در ارتفاع 10 متری از سطح دریا قرار دارد. فاصله این منطقه از مراکز و اماکن مهم به شرح زیر می باشد:

فاصله تا تهران ۱۷۰۰ کیلومتر

فاصله تا مرکز استان(بندرعباس) ۱۸۵ کیلومتر

فاصله تا فرودگاه بندر لنگه ۶ کیلومتر

فاصله تا فرودگاه بندرعباس ۱۹۰ کیلومتر

این بندر در سال 1390 توانسته است 28،107 مسافر را به مسیر های مختلف هدایت کند و میزبان 25،392 نفر باشد.

موقعیت جغرافیایی بندر لنگه

اسکله های بندرلنگه

این بندر دارای سه اسکله در قسمت های مختلف بندر است. این اسکله ها دارای مشخصات زیر هستند:

اسکله شماره ۱: این اسکله که کاربری چند منظوره دارد دارای 243 متر طول می باشد و حداکثر آبخور مجاز جهت پهلوگیری آن 5.5 متر است و در سال 1360 احداث و مورد بهرهبرداری قرار گرفت.

اسکله شماره ۲: این اسکله که در سال 1381 ساخته شد مانند اسکله دیگر دارای کاربری چند منظوره است و حداکثر آبخور مجاز جهت پهلوگیری آن نیز 5.5 متر است و طولی برابر با 240 متر دارد.

اسکله شماره 3: با 20 متر طول و عمق 5.5 متر کاربری رو – رو دارد.

تجهیزات بندر لنگه

این بندر دارای تجهیزات مختلفی اعم از خشکی و دریائی است. تجهیزات دریائی جهت بهره برداری ایمن از یک کشتی، قابلیت های نجات جان و حفاظت از محیط زیست دریایی هستند.

بندرهای تابعه بندر لنگه

بندرهای تابعه بندرلنگه

این بندر دارای بنادر تابعه ای در حاشیه خلیج فارس است که از آن جمله می توان به بندر چارک، بندرآفتاب، بندر سیری و بندر لاوان اشاره کرد.

ترمینال مسافربری بندر لنگه

این ترمینال مساحتی برابر با 8800 متر مربع در قسمت شرقی اداره کل بندر لنگه قرار دارد. فاصله این ترمینال تا اسکله 350 متر است و گنجایش پذیرش 10800 مسافر در سال را دارد. ارگان هایی مانند اداره بنادر و دریانوردی، اداره گمرک، گذرنامه، قرنطینه نباتی، نیروی انتظامی و نهاد ریاست جمهوری در این ترمینال فعالیت دارند. از این ترمینال سفرهایی دریایی داخلی برای جزایری مانند کیش و سیری و سفرهای بین المللی به مقصد دوبی انجام می گیرد. برای خرید بلیط کشتی بندر لنگه شما می توانید از روش آنلاین و از طریق سایت مستر بلیط اقدام کنید.

راه‌های ارتباطی با بندر

آدرس بندر لنگه، اداره کل بنادر و دریانوردی بندر لنگه
تلفن 22240393 – 076

اگر سفری به این منطقه داشته اید می توانید تجربیاتتان را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته بندر لنگه کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.