4-20

کوه عینالی؛ تاریخچه + راه های دسترسی

کوه عینالی

تبریز به عنوان یکی از مناطق سردسیر کشور شناخته می شود که در تابستان هم از هوای خنکی برخوردار است. این شهر در شمال غربی ایران قرار دارد و جاذبه های تفریحی و تاریخی زیادی را درون خود جای داده است. کوه عینالی یکی از مناطق تفریحی این شهر به شمار می رود که دارای تفریحگاه های مناسبی است.

این کوه به عنوان یک منطقه تفریحی شناخته می شود که با توجه به تله کابینی که دارد به عنوان یکی از مناطق جذاب تبریز محسوب می شود. بقعه عون بن علی در بالای این کوه قرار گرفته است و یکی از زیارتگاه های محبوب این شهر است. دریاچه مصنوعی داغ گلی یکی از مهم ترین جلوه گری های این کوه به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به مجله مستر بلیط تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

تاریخچه

تاریخچه کوه عینالی

همان طور که گفته شد کوه عینالی یکی از تفرجگاه های مهم تبریز است که محل مناسبی برای مسافران و گردشگران است، با توجه به جنگلی که در اطراف این کوه وجود دارد مسافران می توانند برای نهار و شام اوقات استراحت خود را در آن بگذرانند. قدمت این کوه به درستی مشخص نیست و در کتاب های تاریخی هم از قدمت آن اسمی به میان نیامده است.

بیشتر بخوانید: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهر تبریز و برترین مقاصد گردشگری آن، مجموعه مقالات “تبریز” را مطالعه نمایید.

نقشه و بخش های مختلف

کوه عینالی در بین مردم تبریز بسیار محبوب است. این کوه به عنوان مرتفع ترین قلعه که 1823 متر است یکی از مکان های نزدیک به آسمان برای دعا و ثنا می باشد. به همین علت از گذشته تا به امروز توجه زیادی به این منطقه داشته اند. مسیرهای مختلف کوه نوردی، تله کابین، بقعه عون بن علی، دریاچه مصنوعی و … همگی از امکانات این کوه هستند.

در بالاترین نقطه کوه عینالی بقعه عون بن علی را قرار داده اند که با توجه به روایت هایی که وجود دارد دو پسر حضرت علی به نام عون بن علی و زیدبن علی در آن دفن شده اند. در کنار این بقعه برجی را ساخته اند که به یاد شهدای گمنام ساخته شده است. ارتفاع این برج به قدری است که قسمت های مختلف کوه در آن دیده می شود. معماری این کوه را بر اساس سبک آذری انجام داده اند و شعرهایی از استاد شهریار بر روی آن نوشته اند.

از محبوب ترین وسایل تفریحی در این منطقه تله کابین آن است که در بین گردشگران محبوبیت فراوان دارد. در سال 1389 این تله کابین را افتتاح نمودند و با توجه به استقبالی که از آن شد قرار است در سه فاز از این مجموعه تفریحی بهره برداری به عمل آید. این تله کابین 6 دکل دارد که در فاز آخر قرار است به 24 عدد افزایش پیدا کند. میزان ظرفیت هر کابین 8 نفر است. از دیگر مجموعه های تفریحی این کوه زیپ لاین آن است.

عمده جذابیت این منطقه را بعد از تله کابین زیپ لاین آن دارد. که در فروردین ماه سال 1397 آن را افتتاح نمودند. زیپ لاین آن 500 متر طول دارد. از دیگر مکان هایی که بسیار مورد توجه قرار می گیرد دریاچه مصنوعی است که در سمت غرب کوه واقع شده است و حدود 54 هزار متر مکعب مساحت را دارا است. هنگام راهی شدن به سوی تبریز می توانید با مراجعه به سایت مستر بلیط اقدام به خرید بلیط مورد نیاز خود نمایید.

نقشه و بخش های مختلف

در اطراف کوه جنگلی در مساحت 5612 هکتار وجود دارد و محیط مناسبی را برای گردشگران به وجود آورده است. نزدیک به ایستگاه اول تله کابین آبشاریست که نمای آن از نزدیک بسیار دیدنی است. این آبشار در بهار و تابستان آب دارد و در زمستان و پاییز راه ورود آب آن را می بندند.

مجسمه بزرگی هم در اطراف این کوه دیده می شود که مردی را نشان می دهد که یک قیچی در دست دارد. این مجسمه یکی از نشانه های مشهور ورزشکاران ایرانی می باشد. این ورزشکار هیمالیا نورد بوده و قلعه های 8 هزار متری دنیا را فتح نموده بود.

شرایط بازدید

با مسافرت به تبریز می توانید از مناطق تفریحی بسیار مناسبی دیدن نمایید. یکی از این مکان های تفریحی کوه عینالی است که تفرجگاه های مناسبی برای گردشگران دارد. برای بازدید از این کوه نیازی نیست هیچ گونه هزینه ای را بپردارید، اما برای استفاده از تله کابین و زیپ لاین و … باید هزینه ای را پرداخت نمایید.

برای خرید بلیط هواپیما می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل تبریز شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

آدرس و مسیر دسترسی با وسایل مختلف

راه های دسترسی به کوه عینالی

هنگام مسافرت به تبریز اگر قصد دارید از ماشین شخصی استفاده نمایید در پای کوه پارکینگ وجود دارد که می توانید ماشین خود را در آن جا قرار دهید. بسیاری از افراد هنگام مسافرت دوست دارند لذت سفر با قطار یا دیگر وسایل نقلیه را بچشند. شما می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به خرید بلیط قطار تبریز نمایید و زمانی که به تبریز رسیدید با استفاده از تاکسی های دربستی خود را به این منطقه خوش آب و هوا برسانید.

آدرس:آذربایجان شرقی، تبریز، بزرگراه پاسداران.

نوشته کوه عینالی؛ تاریخچه + راه های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.