1400020600353489522634194

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| روند افزایشی مبتلایان به کرونا در روزهای داغ تابستان/ ‌به نزدیکی قله رسیده‌ایم + نقشه و نمودار

برخی از متخصصان معتقدند که هر موج برای یک سویه است و از آنجایی که ما در همان سویه اومیکرون هستیم، و زیرسویه‌های BA.۵ و BA.۴ را تجربه می‌کنیم، در واقع وارد موج هفتم شده‌ا‌یم و این روزها به نزدیکی قله رسیده‌ایم.

– اخبار استانها –

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، آمار مبتلایان به کرونا طی یک ماهی که گذشت به گواه پزشکان متخصص بسیاری از مراکز درمانی کشور، چند برابر شده است و طبق آمار میزان مراجعه مبتلایان سرپایی کرونا چهار برابر شده است. بعد از گذشت دو سال و نیم از شروع کرونا و تجربیات شش پیک قبلی از این ویروس، پیش‌بینی آغاز شروع طغیان دوباره این بیماری برای کادر درمان اصلا کار دشواری نیست.

برخی از متخصصان معتقدند که هر موج برای یک سویه است و از آنجایی که ما در همان سویه اومیکرون هستیم، و زیرسویه‌های BA.5 و BA.4 را تجربه می‌کنیم، در واقع وارد موج هفتم شده‌ا‌یم و این روزها به نزدیکی قله رسیده‌ایم، به نحوی که وضعیت بیمارستان‌ها نشان می‌دهد با افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها به شکل محسوسی روبه‌رو هستیم.

بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای بسته، اماکن گردشگری و تجاری باعث انتقال بیشتر ویروس کرونا شده و این تهدید وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند شاهد بحرانی مانند موج ششم خواهیم بود.

با این حال پررنگ‌تر شدن سایه موج هفتم بر سر کشور، نیاز به محاسبه پیچیده‌ای ندارد. شواهد عینی و روشن از کاهش شدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش دوباره تعداد شهرهای با وضعیت قرمز، نشانه‌هایی مشخص از کم‌شدن فاصله مردم با موج هفتم بیماری است. علاوه بر این، خبری درباره جهش جدید از ویروس کووید 19 منتشر شد که از سویه‌ای با قابلیت انتقال بیشتر خبر می‌داد.

طبق جدید گزارش وزارت بهداشت و بر‌اساس آخرین به روز‌رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از 130 به 78 و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 129 به 184 شهر رسید.‌همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 154 به 174 شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از 35 به 12 شهر کاهش یافت.‌

واکسن برکت , واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

جدیدترین وضعیت کرونایی در استان‌ها

استان کرمان/ گزارش 5 فوتی کرونا‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 84 مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 58 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 7 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 7 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 2 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 10 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 233 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید 19 در 24 ساعت گذشته در استان 5 مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان به 5 هزار و 744 نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 352 هزار و 329 دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 85 هزار و 955 دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 912 هزار و 142 دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 65 هزار و 877 دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

خراسان رضوی/ کاهش شهرهای با وضعیت قرمز

محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد کرونا‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهارداشت:در حال حاضر شهرهای باخرز، بجستان، کوهسرخ و گناباد در وضعیت قرمز و شهرهای بردسکن،تربت حیدریه،جغتای،خلیل آباد،داورزن، درگز، سبزوار،فیروزه، قوچان وکاشمر در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین شهرهای تایباد،تربت جام،چناران،خواف،خوشاب،رشتخوار،زاوه،سرخس،صالح آباد،فریمان،کلات،مشهد ، مه ولات و نیشابور در شرایط زرد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته،159بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری شدند که 109 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان کاشی عنوان کرد: در حال حاضر 458 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 334 نفر از این بیماران در مراکز درمانی این دانشگاه قرار دارند.

آذربایجان‌غربی/ ابتلای 246 نفر‌

‌محمدامین ولیزاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموع مبتلایان بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی طی 24 ساعت گذشته به 246 نفر رسیده که باید در این زمینه توجه کافی شود.

وی افزود: آمار 3 روزه مبتلایان کرونا در استان 736 نفر است که نشان دهنده ابتلای میانگین 245 نفر در شبانه روز به این بیماری است.

ولیزاد عنوان کرد: هم اکنون 105 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌غربی بستری هستند که 43 نفر از این نفرات متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی در پایان با اشاره به میزان فوتی‌های کرونا در استان، گفت: در شبانه روز گذشته 4 نفر مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند که با این حساب میزان فوتی‌های کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 7 هزار و 639 نفر رسید.

استان کردستان/تزریق دوز یادآور واکسن کرونا ضروری شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فریدون عبدالملکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 103 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در کردستان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول 24 ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوتی کرونا در کردستان گزارش نشده است، گفت: هم‌اکنون شمار بستری‌شدگان در مراکز درمانی 142 نفر بوده که 15 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه ICU تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از واکسیناسیون 470 نفر جدید در استان خبر داد و تصریح کرد: تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای همه اقشار جامعه به ویژه کادر بیمارستانی و کارکنان امری ضروری است.

عبدالملکی با تأکید بر لزوم ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی در مقابله با موج هفتم کرونا افزود: استفاده از ماسک در کاهش و کنترل بیماری نقش تأثیرگذاری دارد، بنابراین از همه شهروندان فهیم کردستانی انتظار می‌رود حتماً این امر را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

واکسن برکت , واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

استان بوشهر/ 20 درصد شهرستان‌ها‌ به رنگ قرمز درآمد

حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در شهرستان‌های مختلف، به وضعیت رنگ‌بندی پرداخت و اظهار داشت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های دیلم و گناوه در شمال استان بوشهر در لیست قرمز و بسیار پرخطر به لحاظ شیوع کرونا قرار گرفت.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه 20 درصد شهرستان‌های استان به رنگ قرمز کرونایی تبدیل شده است گفت: شهرستان‌های تنگستان و دشتی در وضعیت نارنجی و بوشهر، جم، دشتستان، دیر، کنگان و عسلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی از افزایش شمار بستری‌های کرونایی خبر داد و بیان کرد: اکنون 110 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته 50 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند از بیماران کرونایی بد حال خبر داد و تصریح کرد: اکنون 11 بیمار بد حال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

ملکی‌زاده با اشاره به افزوده شدن یک فوتی دیگر در استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 2 هزار و 196 نفر در استان بوشهر به علت ابتلای به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 107 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان اصفهان/ کاهش تعداد شهرهای قرمز

پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به روند کرونا در استان، اظهار داشت: در حال حاضر کرونا همچنان وجود دارد و در حال حاضر بیش از 500 بیمار کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند.

وی افزود: سرعت سرایت بسیار بالاست و هر بیمار مبتلا به کرونا 18 نفر را مبتلا می‌کند و همچنان توصیه می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون در دستور کار باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 4 شهر استان اصفهان قرمز هستند، گفت: شهرستان‌های چادگان، دهاقان، شهرضا و فریدونشهر در وضعیت قرمز قرار دارند و هیچ شهرستان آبی در نقشه کرونایی این استان وجود ندارد.

عقدک تصریح کرد: شهرستان‌های اصفهان، اردستان، بویین و میاندشت، خوانسار، خور، سمیرم، فریدن، مبارکه، نائین، نجف‌آباد و نطنز نارنجی و شهرستان‌های برخوار، تیران و کرون، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، فلاورجان، گلپایگان و لنجان زرد هستند.

استان سمنان/ روند ابتلا به کرونا ‌افزایشی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، استان سمنان در حال حاضر از لحاظ وضعیت رنگ‌بندی کرونایی دارای سه شهرستان قرمز از که این وضعیت کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد کاهش توجه به پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش بیماری شده است و از این رو نیاز است تا مردم بیشتر به این مهم توجه کنند.

روند افزایشی بیماری کرونا در سه هفته اخیر این مهم را یادآور می‌شود تا مردم بیش‌ازپیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ماسک بزنند و حتماً برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

در حال حاضر باید افرادی که حداقل شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونای آنها گذشته است باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند اما بر اساس گفته کارشناسان و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان این استقبال وجود ندارد.بستری‌های آی. سی. یو در استان سمنان افزایشی است؛22 نفر در آی. سی. یو بستری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه بستری‌های آی. سی. یو در استان سمنان افزایشی است گفت: در حال حاضر 22 نفر در بخش آی. سی. یو هستند و در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان 51 مورد بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

سعید کسائیان با اشاره به‌ضرورت توجه به تکمیل دوره واکسیناسیون گفت: متأسفانه در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هنوز 13 تا 15 درصد مردم دوز اول واکسن را نیز دریافت نکردند.

وی بر ضرورت تزریق دوز یادآور تأکید کرد و گفت: افرادی که 6 ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است و در روزهای اخیر بیماری کرونا نداشتند حتماً برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

واکسن برکت , واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

استان قزوین/ 2 بیمار کرونایی فوت کردند‌

جلال رحمانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش 37 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 32 مبتلای کرونایی در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 19 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 7.5 درصدی موارد بستری‌های روزانه کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 44 بیمار کرونایی به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل 3 نفر بیشتر شده است.

رحمانی از افزایش 46 درصدی تعداد بیماران کرونایی بدحال خبر داد و افزود: در حال حاضر 16 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم جسمانی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان با اتصال به دستگاه ونتیلاتور بستری شده‌اند که این آمار 5 نفر از روز پیش بیشتر شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش 100 درصدی نرخ مرگ‌ومیر روزانه کرونایی در استان قزوین ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 2 بیمار بدحال کرونایی به دلیل شدت علائم بیماری و ضعف جسمانی مفرط جان خود را از دست دادند که این آمار در قیاس با روز قبل یک نفر افزایش داشته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه از افزایش 21 درصدی موارد روزانه بهبودیافتگان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 47 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که این آمار از روز گذشته 8 نفر بیشتر است.

رحمانی با اشاره به کاهش 2.8 درصدی جمعیت فعلی بستری‌های کرونایی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر 174 بیمار کرونایی با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با روز پیش 5 نفر کاهش داشته است.

کرونا کهگیلویه و بویراحمد/‌ قربانیان کرونا به 1137 نفر رسید

محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شمار بستری شدگان بیماری کرونا در استان افزود: هم اکنون 71 بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد 39نفر مبتلای قطعی و 7 نفر هم به دلیل و خامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.

وی اضافه کرد: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید 19در کهگیلویه و بویراحمد 96 هزار915 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

غلام نژاد با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در استان طی 24ساعت گذشته ادامه داد: از 307 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است حدود 40درصد موارد مثبت بودند.

کاشان نارنجی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، در آخرین بروزرسانی شرایط کاشان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد و این موضوع نشان از آن است که شرایط کرونایی در منطقه بهبود پیدا کرده است در حالی که آران و بیدگل در وضعیت آبی قرار گرفته است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 11 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: هفت بیمار در کاشان بستری شدند که حداقل 68 و حداکثر 88 سال سن دارند و در شهرستان آران و بیدگل نیز چهار بیمار با حداقل 73 و حداکثر 84 سال بستری هستند.

وی با بیان اینکه 53 بیمار حاد تنفسی در شهرستان کاشان بستری شده است، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز 18 بیمار در بیمارستان این شهرستان به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده است و در مجموع 71 بیمار حاد تنفسی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدکل بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه تاکنون 10 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری در بخش مراقبت ویژه بستری هستند، ابراز داشت: خوشبختانه موارد فوتی در منطقه طی 24 ساعت گذشته در منطقه کاشان به ثبت نرسیده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 22 مورد رسید، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 27 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار 966 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

واکسن برکت , واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

انتهای پیام/

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.