1-34

روستای دربند ازنا

روستای دربند ازنا

گردشگری از مهمترین فعالیت های انسان معاصر است که همراه با بوجود آوردن تغییراتی شگرف در سیمای زمین، اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و روش زندگی انسان ها را دگرگون می سازد. گردشگری روستایی بخشی از صنعت گردشگری است که هدف آن استفاده از منابع طبیعی، فرهنگی تاریخی و سایر منابع و خصوصیات سکونتگاه های روستایی برای توسعه محصول پیچیده گردشگری است. این گونه گردشگری، فرصتی برای ارزش قائل شدن برای چارچوب طبیعت، اسکان راحت و تجربه گردشگری شخصی است. روستاهای گردشگرپذیر مکانهایی هستند که ویژگی های متمایزی را به نمایش می گذارند. فضاهای گسترده با سطح توسعه پایین، محیط کشاورزی طبیعی و فرهنگ ها و آداب خاص، از جمله پتانسیل هایی هستند که سبب جذب گردشگری می شوند. استان لرستان با قابلیتهای فراوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی، یکی از پر جاذبهترین مناطق گردشگری در کشور است به طوری که در سال 1393 ، به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور شناخته شده است، که بسیاری از این قابلیت ها در مناطق روستایی و یا محیط اطراف آنها واقع شده اند. یکی از روستاهای گردشگری این استان، روستای دربند ازنا به شمار می رود که در شهرستان ازنا قرار دارد. در این بخش از مجله مستر بلیط در مورد این جاذبه گردشگری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

معرفی روستای دربند ازنا

معرفی روستای دربند ازنا

شهرستان ازنا یکی از شهرستان های استان لرستان به شمار می رود که دارای طبیعتی بی نظیر است. این شهرستان در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و آب و هوای آن نیز تحت تاثیر همین موضوع است، به طوری که تابستان هایی خنک و معتدل و زمستان هایی سرد و برفی دارد. شهرستان ازنا از جنوب به اشترانکوه و سفیدکوه از غرب به دربند و چشمه قل‌قل و تیان و شهرستان دورود، از شرق و شمال به امامزاده قاسم و مؤمن‌آباد در دشت فرزیان و شهرستان شازند و شهرستان خمین و از شرق به شهرستان الیگودرز محدود است. در این شهرستان جاذبه های گردشگری متنوعی وجود دارد که یکی از آنها، روستای دربند ازنا به شمار می رود. روستای دربند در 15 کیلومتری شهر ازنا قرار دارد و دارای طبیعتی بی نظیر و فوق العاده است. روستای دربند دهکده ای بزرگ و سرسبز و بسیار زیبا است که در جلگه شمالی اشتران‌کوه قرار دارد. طبیعت بکر و زیبایش از آن مقصدی محبوب برای سفر های تابستانی به وجود آورده است. جاذبه های طبیعی متعددی که در این روستا وجود دارد دلیل بسیاری از افراد برای سفر به این منطقه محسوب می شود.

ساختار و طبیعت روستای دربند

ساختار و طبیعت روستای دربند

این روستا در میان کوه ها و تپه های بلندی قرار دارد که از جمله دلایل آب و هوای خنک این منطقه در تابستان ها به شمار می روند. در این روستا می توانید جاذبه های طبیعی بی شماری را بیابید که از آن جمله می توان به باغ‌های میوه فراوان و سرسبزی اشاره کرد در روستا وجود دارد. کوچه باغ های این روستا محل مناسبی برای افرادی هستند که به پیاده روی علاقمندند. رودخانه‌ای که از میان روستا می‌گذرد، و از ارتفاعات اشترانکوه سرچمه می گیرد، بسیار پر آب و زلال و دارای آبی گوارا و منظره ای زیبا را خلق کرده است. این رودخانه در میان مردم به چهل چشمه معروف است ولی برخی از افراد از آن با نام رودخانه دربند یاد می کنند. یکی دیگر از مکان های دیدنی این روستا، ساختمان قدیمی ایستگاه قطار و لانه لک لک‌هایی به شمار می رود که ده‌ها سال است روی یکی از دودکش هایش لانه کرده‌اند. همچنین چشمه قلقل یا چشمه قلقلی یکی از آثار طبیعی روستای دربند شهرستان ازنا است که از آب آن برای کشاورزی و … استفاده می شود و در ایام تعطیل و تفریح محل گردش و استراحت گردشگران و مسافران است. افراد زیادی هستند که با خرید بلیط سفرشان از مستر بلیط به صورت آنلاین به این منطقه سفر می کنند و از زیبایی های آن بهره مند می شوند.

راه های دسترسی به روستای دربند

راه های دسترسی به روستای دربند

برای رفتن به این روستا باید در ابتدا راهی شهر ازنا شوید که می توانید این سفر را با خرید بلیط قطار ازنا آغاز کنید. پس از اینکه به شهر ازنا برسید باید به سراغ وسایل نقلیه عمومی بروید که از این شهر به سمت روستای دربند حرکت می کنند. اگر با خودرو شخصی به سفر می روید باید از جاده ازنا – دورود خود را به این محل برسانید.

بازدید از روستای دربند ازنا

برای دیدار از این روستا نیازی به پرداخت هزینه نیست و می توانید به رایگان از آن دیدن کنید. اگر می خواهید شب را در این مکان بمانید می توانید از روستاییان خانه ای کرایه کنید و شب را در آنجا سپری کنید.

نوشته روستای دربند ازنا اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.