1j

مزایای اجاره خودرو بدون راننده چیست؟

مزایای اجاره خودرو بدون راننده

مزایای اجاره خودرو بدون راننده چیست؟ شرکت هایی در تمامی شهرهای ایران و حتی کشورهای خارجی دیده می شوند که انواع خودروهای ایرانی و خارجی را کرایه می دهند. ممکن است گاهی اوقات افرادی بخواهند سوار خودروهای لوکس شوند برای این کار دیگر نیازی نیست حتما آن را خریداری نمایید، می توانید اتومبیل مورد نظر را برای مدت چند روز، یک ماه و یا یک سال اجاره کنید. اجاره خودرو به معنای دادن ماشین به فردی غیر از صاحب آن برای انجام دادن کارهای شخصی می باشد، در ازای دادن خودرو به فرد مبلغی را به عنوان کرایه از آن می گیرند.

کرایه دادن خودرو اولین بار در کشور آمریکا صورت گرفت، جوساندرس در سال 1916 ماشین خود را به تاجری کرایه داد و مقداری پول بابت کرایه دادن خودرو خود از فرد دریافت نمود. با توجه به این اتفاق ایده کرایه دادن خودرو را در ذهن خود پرورش داد و کسب و کاری را راه انداخت، او 21 شعبه در آمریکا با عنوان شرکت کرایه ماشین احداث نمود. جوساندرس با کرایه دادن ماشین های لوکس خود صنعت کرایه دادن خودرو را به دنیا معرفی نمود.

با به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم تقاضا برای ماشین افزایش پیدا کرد و کسب و کار کرایه خودرو با رونق خوبی رو به رو شد. اکنون این صنعت مدرن پیشرفت چشمگیری تحت عناوین کرایه خودرو، اجاره خودرو، کرایه اتومبیل، رنت ماشین و … داشته است. امروزه می توان خودروی مورد نظر را از یک شهر اجاره نمود و در شهر دیگری به صاحب آن پس داد، افراد برای کارهای مختلفی نیاز به کرایه ماشین دارند. فردی برای تعطیلات خود به فکر اجاره کردن ماشین است.

شخصی دیگر برای قرار های کاری نیاز به کرایه کردن ماشین دارد، فردی دیگر برای مراسم عروسی و عده ای دیگر که توان خرید یک اتومبیل لوکس را ندارند برای مدتی ماشین های آخرین سیستم را اجاره می نمایند. از شرکت های اجاره خودرو می توان برای جا به جا نمودن مسافران هواپیمایی و یا حتی مسافرین بین شهری استفاده کرد. دو شرکت آژانس خودرو و کرایه خودرو در اکثر شهرهای بزرگ مشغول به فعالیت هستند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

آن هم این است که آژانس های خودرو ماشین را همراه با راننده در اختیار اجاره کنندگان قرار می دهند اما در کرایه دادن ماشین فرد می تواند خودرو را هم با راننده و هم بدون راننده اجاره کند. شرکت های اجاره خودرو از آژانس های خودرو تشریفاتی تر هستند و خیلی کم پیش می آید که خودروهای مدل پایین را کرایه بدهند و برای اینکه نحوه تشریفاتی بودن خود را نشان دهند خودرو را بدون راننده در اختیار فرد کرایه کننده قرار می دهند. امروزه در اکثر شهرهای ایران مثل تهران، شمال، مازندران، گیلان، کرج و البرز صنعت اجاره خودرو بدون راننده به خوبی جا افتاده و همچنین دارای متقاضیان زیادی است.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده

معرفی صنعت اجاره ماشین

بیشتر مردم فکر می کنند که برای داشتن یک خودرو خاص باید حتما آن را خریداری کنند، امروزه این امکان فراهم شده که با صنعت اجاره خودرو چه به صورت اجاره خودرو با راننده و چه به صورت دربست و یا کرایه ماشین با راننده دیگر نیازی به خرید ماشین نباشد. کسانی که با سرمایه خود به دنبال کار کردن و کسب سود هستند پول خود را برای خریدن ماشین های لوکس خرج نمی کنند و با استفاده از اجاره خودرو می توانند با سرمایه ای که در اختیار دارند به خوبی مشغول تجارت شوند و سرمایه مورد نظرشان از گردش های مالی خارج نمی شود، از طرفی دیگر هم این امتیاز برای اجاره کنندگان ماشین وجود دارد که از هزینه های خودرو مثل خرابی قطعات و هزینه بیمه و افت قیمت ماشین معاف شوند.

برای کسانی که ماشینی را اجاره می کنند طبیعی است که خودرویی را که اجاره می کنند از هر نظر مثل موتور و بدنه تمیز باشد، این موضوع باعث می شود که اجاره دهندگان ماشین نهایت تلاش خود را داشته باشند تا خودرویی سالم تهیه کنند و در اختیار مشتریان قرار دهند، برای سلامت خودرو کارکرد خودروی خریداری شده از فاکتورهای مهمی به شمار می آید معمولا خودروهایی که از کارکرد بالایی برخوردار هستند هم از لحاظ فرسودگی و از لحاظ موتوری و بدنه خودرویی ضعیف به شمار می روند از این رو در هنگام خرید این نوع از خودروها با مشکلاتی رو به رو خواهد بود. گاهی اوقات مهمانانی از شهرهای دیگر و یا کشورهای خارجی دارید که شما می توانید با اجاره کردن خودرو به استقبال یا برای بدرقه آن ها بروید.

برای اجاره نمودن ماشین مورد نظر خود باید چند روز قبل از اینکه ماشین را لازم داشته باشید به شرکت اطلاع دهید تا خودروی مناسبی را بتوانید اجاره کنید. از هنگامی که صنعت اجاره خودرو در شهرهایی مثل تهران و کرج و دیگر شهرها رواج پیدا کرده است فرهنگ استفاده از ماشین های لوکس و با کیفیت به جامعه سرایت نموده که این باعث به وجود آمدن شرکت های خودرو ساز داخلی برای کیفیت محصولات می شود. خیلی از افراد تصور می کنند که شغل اجاره دادن ماشین از شغل های تجملاتی می باشد و نیاز اساسی برای مردمان جامعه نمی باشد، اما با کمی تامل در خواهید یافت که این شغل تاثیرات زیادی بر روی رفاه حال افراد جامعه داشته است.

اجاره دادن خودرو برای افرادی که پول خرید ماشین های لوکس را ندارند و یا از سرمایه برای کسب و کار استفاده می کنند نیاز آن ها را به داشتن ماشین بر طرف می کند و حتی فرهنگ داشتن خودرو های بدون استفاده و هزینه های نگهداری از آن ها را کم می کند. افرادی که در شهر برای جا به جایی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند در هنگام مسافرت نیاز مبرمی به ماشین دارند و مجبور می شوند که برای انجام کارهای خود ماشینی را اجاره کنند. اکنون شرکت های خصوصی، دولتی، موسسات، بانک ها و شرکت های عمومی به کرایه نمودن ماشین روی آورده اند، دلیل آن هم این است که نگهداری از خودرو و هزینه های آن و غیرتخصصی بودن افراد باعث به وجود آمدن هزینه های زیادی برای آن ها می شود.

بدون شک شرکت های اجاره خودرو به خوبی می دانند که چه ماشین هایی بدون توجه به برند آن ها برای کرایه دادن مناسب می باشند. اکثرا مشتریان به دنبال کرایه ماشین های لوکس و گران قیمت هستند اما افرادی هم وجود دارند برای اجاره نمودن ماشین به کیفیت و قیمت مناسب آن توجه دارند. برند های کیا، مزدا، تویوتا و ماشین های ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار مناسب هستند اما شرکت های بنز، بی ام و پورشه و… را برای مراسمات و تشریفات خاص مورد استفاده قرار می دهند که از هزینه های بالایی هم برخوردار هستند.

کرایه ماشین از لحاظ حقوقی

از دیدگاه حقوقی اجاره یک نوع قرارداد به شمار می رود که به قرار آن انتقال مالکیت یک وسیله خاص یا هر چیز دیگری به طور موقت به شخص دیگری داده می شود. کرایه برای هر چیزی که با استفاده از آن تمام نشود و به طور کلی ماندنی باشد ممکن است، برای مثال ماشین چیزی است که هنگام استفاده کردن از آن تمام نمی شود و مال باقی می ماند به همین دلیل از لحاظ قانونی کرایه دادن و اجاره کردن ماشین مشکلی ندارد. نکته ای که در هنگام اجاره نمودن ماشین باید رعایت شود این است که فرد مستجر باید رفتاری مناسب با وسیله داشته باشد و گرنه هر رفتار نامتعارفی به عنوان رفتاری عمدی به حساب می آید که فرد کرایه کننده مقصر می شود و در صورتی که هر گونه خسارتی به مال وارد کرده باشد باید آن را جبران نماید، از طرفی دیگر اگر فردی که ماشین را اجاره می کند رفتار مناسبی با خودرو داشته باشد ولی بازهم ماشین دچار خسارت شود در قبال خسارت هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده

مزایای اجاره خودرو بدون راننده در دید مردم

کرایه کردن ماشین از نظر مردم مشکلاتی را به همراه دارد که اغلب این مشکلات و تفکرات حاصل از ندانستن شرایط کرایه خودرو می باشد، بیشتر نگرانی های مردم برای اجاره نمودن ماشین از لحاظ شرایط اجاره، شرایط ضامن و.. می باشد و یا هزینه های بالای کرایه ماشین، احتمال تصادفات و ایجاد خسارت است که باعث می شود مردم از فکر اجاره نمودن خودرو بیرون بیایند، در واقع بسیاری از این موارد درست هستند و هم اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش فرد اجاره کننده ماشین می گذارد که ممکن است هر کسی از عهده آن بر نیاید، اما باید بدانید که کرایه بعضی از ماشین ها خیلی پایین است و هر چه که تعداد روزهای اجاره ماشین بیشتر شود از تخفیفات خوبی برخوردار خواهید شد که این می تواند یک امتیاز مثبت برای شما باشد.

کرایه خودرو و امتیاز های مثبت آن

اجاره نمودن ماشین به دلیل قیمت های بالایی که دارد در نگاه اول مناسب نمی باشد و به نظر می رسد هزینه های زیادی را به وجود می آورد و از لحاظی دیگر هم می تواند شرایط بی نظیری را برای شما به فراهم که به صرفه باشد. به عنوان مثال برای مراسم عروسی می توانیم ماشین مورد علاقه خود را انتخاب کنیم مثل بنز، بی ام و پورشه و… که می شود با هزینه ای بسیار کم نسبت به خریدن از آن به خوبی استفاده نمایید و خاطره ای لذت بخش را برای خود رقم بزنید. مهم ترین کاربرد ماشین های اجاره می تواند این نباشد که حتی اگر آن ماشین را که می خواهید خریده باشید برای یک شب آن را استفاده می کنید در واقع با اجاره نمودن ماشین می توانید آن شب را با صرف هزینه ای بسیار پایین بگذرانید. به طور کلی هر چیزی از ابتدا بدون اینکه به آن دیدگاه منطقی داشته باشیم می تواند مناسب نباشد اما با گذشت زمان و تغییر دیدگاه مردم و متوجه شدن از اثرات مثبت آن می تواند بسیار آسان شود.

مشکلات اجاره خودرو بدون راننده

زمانی که ماشینی اجاره می شود ممکن است مشکلاتی برای فرد اجاره دهنده یا اجاره کننده پیش بیاید. میزان مسئولیت پذیری یکی از مسائلی می باشد که می تواند باعث مشکل شود، یعنی کسی که ماشینی را اجاره می کند باید آن را صحیح و سالم به دست اجاره دهند برسانند تا متحمل خسارت و هزینه ای نشود. پیدا کردن ضامن از دیگر مشکلاتی است که بر سر راه افراد اجاره کننده وجود دارد اجاره کننده باید بتواند ضمانتی را در قبال ماشین اجاره شده به فرد اجاره دهنده بدهد و به نسبت قیمتی که ماشین دارد بتواند ضمانتی را بیابد. تایید سلامت ماشین بر عهده فرد اجاره دهنده می باشد که باید ماشین های مورد نظر را با تایید کارشناسان به اجاره رساند در غیر این صورت ممکن است از لحاظ فنی مشکل داشته باشند و باعث بروز تصادف شوند.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده

مزایای اجاره خودرو ایرانی بدون راننده

برای کرایه نمودن ماشین اکثر افراد به دنبال ماشین های ایرانی هستند و تعداد خیلی کمی از افراد دنبال ماشین های لوکس و گران قیمت می روند. اجاره ماشین ایرانی به نسبت هزینه کمتری دارد و بدون شک برای رانندگی بسیار راحت هستند و میزان تعهد هنگام رانندگی با آن ها کمتر است. از طرفی دیگر هم بسیار از افراد این تفکر را دارند که اگر قرار است ماشینی را اجاره کنند و در قبال آن هزینه ای پرداخت کنند چرا این هزینه را صرف اجاره ماشین نکنند که قیمت اجاره آن نسبت به خرید آن کمتر است. کرایه ماشین های خارجی در تهران طرفداران زیادی دارد و تجربه ای بی نظیر را به کرایه کنندگان ماشین می دهد تا برای یکبار هم که شده پشت ماشین های آمریکایی بنشینند.

کرایه ماشین بدون راننده

برای کرایه نمودن ماشین توجه به این موارد که ماشین خارجی باشد یا ایرانی و یا تفاوت های دیگر مهم می باشد علاوه براین، این موضوع را باید در نظر داشته باشید که ماشینی که قرار است کرایه کنید بدون راننده باشد یا با راننده که خیلی از افراد با توجه به شرایطی که پیش رو دارند دوست دارند ماشینی که کرایه می کنند بدون راننده باشد علت آن هم می تواند این باشد که دوست ندارند کسی در سفرهای خانوادگی آن ها باشد و یا اینکه به رانندگی افرادی دیگر اطمینان ندارند، در مقابل افرادی هم هستند که ماشین را با راننده اجاره می کنند زیرا دوست ندارند خود را درگیر مشکلات رانندگی کند و با آرامش تمام به محلی که می خواهند می رسند.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده

درباره مزایای اجاره خودرو در ایران باید این نکته را بدانید که صنعت کرایه ماشین در خیلی از کشورها مرسوم شده و کسی که بخواهد برای مسافرت یا مراسمات خود از خودرویی لوکس استفاده کند به جای آن که هزینه زیادی بابت خرید ماشین پرداخت کند با هزینه ای بسیار پایین تر آن خودرو را اجاره می کند. اکنون در کشور ایران هم شرکت های مختلفی وجود دارند که ماشین های مناسبی را برای کرایه در اختیار مردم قرار داده اند. یکی از مزایای اجاره نمودن ماشین در هنگام مسافرت و گردشگری می باشد، تعداد زیادی از گردشگران می خواهند در هنگام مسافرت های خود با ماشینی دربست تمامی کارهای خود را انجام دهند.

با اجاره نمودن اتومبیل در هنگام سفر دیگر نگران هزینه بیمه، معاینه فنی، مالیات و استهلاک خودرو نیستید. زمانی که شما قصد مسافرت به شهری را دارید و می خواهید با هواپیما و یا دیگر وسایل نقلیه راهی سفر شوید می توانید بلیط مورد نیاز خود را از سایت معتبر مستر بلیط تهیه نمایید و در هنگام رسیدن به مقصد یک ماشین مناسب را برای انجام دادن کارهای خود اجاره نمایید.

گاهی اوقات ممکن است افراد قصد داشته باشند برای رفتن به یک مهمانی خاص یا قرارهای کاری خاصی از ماشینی لوکس استفاده نمایند و یا اینکه برای استقبال از میهمان خاص باید با ماشین های لوکس استقبال بی نظیری را به عمل آورند برای این قبیل کارها می توانند از خودروهای اجاره ای کمک بگیرند. برای اجاره نمودن خودرو ها باید به صورت روزانه اقدام کنید چرا که حداقل مدت اجاره ماشین ها یک روز می باشد البته برخی از شرکت های اجاره خودرو به صورت ساعتی هم ماشین را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

نگاهی به اجاره ماشین در تهران

نگاهی به اجاره ماشین در تهران

از زمانی که خودرو تولید شده چندین دهه می گذرد در این مدت پیشرفت های روز افزون را شاهد بوده ایم. روزهایی که در خیابان های تهران تک و توک ماشین ها قابل مشاهده بودند تا به امروز که در خیابان ها پر است از ماشین های مختلف، از ماشین های قدیمی گرفته تا خودرو های پر قدرت آمریکایی و امروزه شاهد وجود ماشین های مازراتی، پورشه و بی ام و هستیم و همچنین محصولاتی که شرکت های ایران خودرو و سایپا عرضه می کنند، زمانی که کشور ایران و کره با هم پا به عرصه تولید خودرو گذاشتند تا امروز که محصولات این دو کشور هیچ گونه شباهتی به هم ندارند، ماشین هایی را در کف خیابان های شهر تهران می بینیم که در ایران تولید نمی شوند و برای وارد کردن آن ها سرمایه زیادی از کشور ایران خارج می شود.

آلودگی هوا و همچنین اعصاب نا آرام مردم و هدر رفتن بنزین، وقت و معطلی در ترافیک های روزانه، همگی باعث شده است که حتی اجاره کنندگان ماشین هم از ماشین های ایرانی استقبال چندانی نکنند که علت روی آوردن به ماشین های خارجی این است که دارای ایمنی قابل توجه ای هستند و همچنین از لحاظ موتور و بدنه کاملا سالم هستند و حتی از لحاظ به صرفه بودن با وجود هزینه گمرکی برای ورود و کرایه دادن ماشین ها از ماشین های ایرانی بسیار مناسب تر هستند.

برای خرید بلیط سفرهایتان می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و سفری خاص را تجربه کنید.

مزایای اجاره خودرو بدون راننده در کشور ایران

اجاره ماشین در ایران از زمانی شروع شد که در شهرهایی بزرگ همچون تهران و دیگر شهرها اجاره کردن خودرو رواج یافت و فرهنگ استفاده نمودن از ماشین های خارجی و لوکس در بین تمامی مردم جامعه سرایت نمود. این موضوع می تواند یکی از عواملی باشد که شرکت های خودرو ساز ایرانی را برای ارتقای محصولات خود ترغیب می کند. اکنون در تمامی نقاط کشور شرکت هایی هستند که کار آن ها اجاره دادن خودرو های لوکس و ایرانی به مردم است و در هر شهری که نیاز به ماشین داشته باشید می توانید ماشین مد نظر خود را اجاره نمایید.

هزینه اجاره خودرو به صورت روزانه حساب خواهد شد، برای کرایه کردن یک ماشین باید حتما کارت شناسایی خود را در گرو شرکت اجاره دهنده قرا دهید و حتی گاهی اوقات اجاره دهنده ماشین هزینه ماشین را به صورت توافقی از مشتری دریافت می کند و بر حسب اعتمادی که به طرف مقابل دارد ممکن است ضمانتی را در قبال دادن ماشین دریافت نکند. هنگامی که فردی بخواهد وسیله ای را خریداری کند دنبال جایی می گردد که با اطمینان کامل با توجه به تمامی استانداردها با خیالی راحت خرید خود را انجام دهد.

خرید خودرو هم چه به صورت نقدی باشد و چه اقساطی باید نمایشگاه مورد نظر برای خریدار قابل اعتماد باشد. هنگام خرید خودروهای ایرانی با توجه به شرکت تولید کننده آن ها می توانید اطلاعات مختصری را در مرود ماشین مورد نظر خود به دست بیاورید و آن را خریداری کنید، اما زمانی که قصد دارید ماشینی خارجی را خریداری نمایید باید حتما این کار را از نمایشگاهی قابل اطمینان انجام دهید چرا که با توجه به قیمت های بالایی که دارند باید از سالم بودن آن ماشین هم اطمینان کافی را پیدا کرد.

نگاهی به اجاره ماشین در تهران

چه ماشین های مدرنی را می توان اجاره نمود؟

اکثر شرکت هایی که امروزه در داخل کشور در زمینه اجاره خودرو بدون راننده در حال فعالیت هستند، ماشین های مدرنی مثل بنز، فراری، پورشه، بی ام و و … را به مشتریان خود عرضه می کنند. یکی از مزایایی که این ماشین های لوکس دارند این است که می توانید مطمئن باشید از لحاظ امنیت در بهترین شرایط ممکن قرار گرفته اید. همان طور که خود متوجه هستید ماشین های خارجی که تولیدات زیادی دارند باید از سخت ترین تست ها و امتحان ها رد شوند که بتوانند آن ها را وارد بازار نمایند. همچنین می توان گفت در کنار امنیت جانی راحتی مناسبی را در این ماشین ها می توان تجربه نمود.

امروزه با گسترش شرکت های گمرکی، شرکت های اجاره دهنده ماشین می توانند هر نوع ماشینی را که بخواهند وارد کشور ایران نمایند، به عنوان مثال می توانید به راحتی یک خودروی خارجی بی ام و 18 را در شرکت های اجاره ماشین خود با هزینه ای تقریبا 7 میلیون یا 100 میلیون تومان برای مدت یک ماه اجاره نمایید. برخی از مهم ترین آپشن های ماشین های خارجی را برای شما بیان خواهیم کرد.

یکی از کارهایی که ممکن است برای اکثر رانندگان بسیار سخت باشد پارک دوبل است که ماشین های مدرن خارجی با داشتن ویژگی پارک اتوماتیک این کار را برای شما بسیار راحت کرده است. در قسمتی که قرار است پارک کنید ماشین خود را قرار دهید سپس با استفاده از سنسورهایی که در کنار ماشین قرار گرفته است به راحتی این کار انجام می پذیرد. از دیگر کاربردهای مفید ماشین های مدرن این است که راهبری خودکار را دارا می باشند.

با استفاده از این آپشن می توانید مسیر مورد نظر خود را مشخص کنید و ماشین به صورت خودکار و اتوماتیک مسیر انتخاب شده را با رعایت قوانین و مقررات رانندگی به خوبی طی می کند، از دیگر ویژگی های ماشین های خارجی می توان سیستم های سرمایشی و گرمایشی صندلی ها، ماساژور صندلی و … را نام برد. به عنوان مثال هنگام مسافرت به جزیره زیبای کیش می توانید هنگام رفتن بلیط هواپیما کیش را تهیه نمایید و در آن جا با مراجعه به شرکت های معتبر یک خودرو لوکس و مدرن را برای خود اجاره نمایید.

نوشته مزایای اجاره خودرو بدون راننده چیست؟ اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.