3le

مسجد لنبان اصفهان کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی

مسجد لنبان اصفهان

مسجد لنبان، یکی از مساجد قدیمی و تاریخی در استان اصفهان است که جزء یکی از آثار با ارزش ایران به شمار می رود. لنبان نام یک محله قدیمی در قسمت غرب اصفهان است و نام این مسجد را از همان محله گرفته اند. مسجد های زیادی در اصفهان وجود دارد، اما این مسجد با تمام آن ها متفاوت است و ویژگی های به خصوصی دارد. در ادامه مجله مستر بلیط همراه ما باشید تا شما را بیشتر با این جاذبه کهن آشنا کنیم.

تاریخچه مسجد لنبان اصفهان

این مسجد یکی از آثار دوره صفوی است و مسئولین در دوره های بعدی تعمیراتی اساسی بر روی آن انجام داده اند. در این مسجد، آثار قدیمی زیادی وجود دارد و به همین علت در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۱۶ با شمارهٔ ثبت ۲۹۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

برای رزرو هتل در اصفهان می توانید به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن اقدام کنید. مسجد لنبان

نقشه و معرفی بخش های مختلف

شما می توانید برای خود و اطرافیان تان، بلیط قطار اصفهان را خریداری کنید و به دیدن این مسجد بروید. پس از این که به مسجد لنبان رفتید، در ابتدا حیاط عظیم آن را مشاهده خواهید کرد و اگر به داخل مسجد بروید با یک فضای بسیار بزرگ و زیبا رو به رو می شوید.

در داخل مسجد چندین فرش با یک طرح وجود دارد و سقف آن از چلچراغ های زیبا پر است. همچنین این مسجد زیبا دارای دو کتیبه به خط های ثلث سفید بر زمینه‌ ای لاجوردی است که به دست استاد امامی ساخته شده اند. در ضلع شرقی مسجد لنبان، سقا خانه‌ ای با چهار ستون سنگی وجود دارد که جلوه ای با صفا به مسجد
بخشیده است.

این مسجد یک حیاط بزرگ دارد که در آن دو درخت چنار کهن سال کاشته شده دیده می شود. در زیر تالار بزرگ مسجد، یک نهر آب جریان دارد و آن جا را بسیار با صفا کرده است. از راه دور هم گنبد زیبای لنبان، همراه با مناره‌ ای کوتاه به چشم می خورد و همین منظره بسیار جذاب افرادی را به خود جذب می کند.

در بالای مناره یک جایگاه برای اقامه اذان گفتن ساخته شده و بر روی بدنه آن نام محمد صلی الله علیه و اله، علی علیه السلام و دیگر امامان نقش بسته است. نا گفته نماند که گنبد فیروزه‌ ای رنگ مسجد نیز مانند صفحه ای نقاشی با طرح ‌های اسلیمی و گل بوته ‌های زیبا به رنگ سفید و خاکی رنگ تزئین شده است و هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

شرایط بازدید از مسجد لنبان

شرایط بازدید از مسجد لنبان اصفهان

برای بازدید از این جاذبه قدیمی نیازی به خرید بلیط ورودی و پرداخت کردن هزینه نیست و شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز به آن جا بروید و از دیدن این اثر با قدمت لذت ببرید.

آدرس و نحوه دسترسی به مسجد لنبان اصفهان

مسجد لنبان در اصفهان، خیابان بهشتی و خیابان مسجد لنبان واقع شده است و افراد علاقه مند به سفر و گردشگری می توانند با هر گونه وسیله نقلیه و مسافربری که دوست دارند به این شهر سفر کنند. بهتر است برای خرید بلیط های سفر خود، از رفت و آمد های بیجا خودداری کنید و از سایت معتبر مستر بلیط اقدام به خرید بلیط کنید.

نوشته مسجد لنبان اصفهان کجاست؟ معرفی + راه‌های دسترسی اولین بار در مجله مِستر بلیط. پدیدار شد.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.