4368034

مهمترین تجهیزات دشمن در جنگ شناختی، رسانه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، در همایش نهضت جهاد تبیین ویژه مساجد استان تهران که در مسجد امام سجاد (ع) صادقیه برگزار شد با بیان اینکه ارتباط با مسجد و استمرار در رفت و آمد به آن ضامن حیات معنوی انسان است، اظهار کرد: همانطور که ماهی برای حیات خود به آب نیاز دارد، انسان برای حیات معنوی خود به مسجد نیاز دارد و بدون آن هلاک می‌شود! کسی که مسجد را خانه خود قرار دهد کامیابی او تضمین خواهد شد و او را به درجات عالی کمال خواهد رساند.

وی ادامه داد: خداوند به مؤمنی که مسجد را خانه خود می‌داند، صراط حق را در دنیا نشان می‌دهد و جواز عبور آن را در آن دنیا تضمین خواه کرد. یکی از کارکردهای مهم مسجد بصیرت افزایی است، علاوه بر اینکه مسجد یک پایگاه عبادی، اجتماعی و وحدت آفرین است یکی از مهم‌ترین کارکردهایش بصیرت افزایی است و محور اصلی این کار کرد، امام جماعت مسجد است.

وی افزود: امام مسجد در این مسیر باید از چنان بصیرتی برخوردار شود که برای مردم سریز نماید، در حوادثی که برای جامعه ما در فتنه‌ها و بحران‌ها اتفاق می‌افتد، جای خالی بصیرت و بصیرت افزایی خود را بیش از گذشته خود را نشان داد. دنیا امروز شاهد جنگ شناختی و ذهنی غرب و استکبار با جمهوری اسلامی است. اکنون دشمن جنگ روایت‌ها را در پیش گرفته است، دیگر حذف فیزیکی و جنگ کلاسیک از سوی آنها دور از ذهن است.

وی ادامه داد: مهمترین تجهیزات دشمن در جنگ شناختی، رسانه است و هدف او از این به کار گیری رسانه در این جنگ، تسخیر فکر نیروهای مقابل خود است. وقتی اراده مردم یک کشور تسخیر شد، تسخیر کردن خاک آن نیز آسان می‌شود! مهمترین کار برای مقابله با این جنگ، تبیین واقعیت‌ها از سوی ائمه جماعات و نخبگان جامعه است. رهبر معظم انقلاب از سال‌های دور بر روی موضوع جهاد تبیین تاکید داشته و آن را فریضه فوری نامیدند. وظیفه ما در مساجد این است که از ذهن نیروهای خودی مراقبت کنیم. دشمن آمده است تا جای شهید و جلاد را عوض کند و این از پیچیدگی‌های جنگ شناختی است.

وی افزود: در جنگ ترکیبی در فتنه اخیر که البته با بصیرت مردم ایران ناکام ماند، وظیفه مساجد بیش از گذشته نمایان شد. در همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مقرر شد یکصد مسجد استان تهران در نهضت جهاد تبیین شرکت کنند. شیوه نامه این نهضت در اختیار ائمه محترم این مساجد قرار گرفته است. هدف از این طرح نیز فقط نمازگزاران مسجد نیستند. قرار است با استفاده از افراد صاحب فکر بتوانیم در این میدان را برای مدارس همجوار مساجد، بسیج و اهالی محله روشنگری انجام دهیم.

وی گفت: امید است، با استفاده از ابزارهای تأثیرگذار و کارشناسانی که قدرت ارتباط گیری خوبی با مردم دارند، در این نهضت حاضر شویم. اکنون دوران منبرهای یکطرفه به سر آمده است. اکنون تبیین چهره به چهره اثر ماندگارتری دارد که قطعاً امام جماعت می‌تواند آن را به خوبی انجام دهد. باید گره ذهنی مخاطب را در نهضت جهاد تبیین بشناسیم و اجازه دهیم او آنها را بیان کند. از این رو لازم است، ائمه‌جماعات با استفاده از هادیان بسیج وسخنرانان برجسته‌ی عرصه‌ی تبیین و همچنین استفاده از تریبون‌های آزاد، به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک بگوییم.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: در حوزه جهاد تبیین کوتاهی‌های فراوانی صورت گرفته و از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است، لذا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب که در حکم ریاست این سازمان به مردمی‌سازی مساجد و استفاده از ظرفیت آن در تبلیغات اسلامی اشاره کرده‌اند، تصمیم گرفته شد با همکاری با مرکز رسیدگی به امور مساجد ۱۰۰ مسجد را در نهضت جهاد تبیین حمایت کنیم.

وی ادامه داد: این مساجد از ۲ الی ۹ دی‌ماه که ایام هفته بصیرت است طرح‌های تبیینی خود را مستندسازی کرده و تا پایان دی‌ماه برای اشتراک با سایر مساجد ارائه کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران پیشنهاد داد سخنرانی‌های تبیینی مساجد مکتوب شوند تا بتوان با عنوان کتاب تبیین آن را منتشر کرد.

محمودی از رسانه ملی نیز خواست در این عرصه حاضر شده و تجربه‌های موفق را به سراسر کشور نشان دهند.

وی با بیان اینکه ۹دی‌ماه روز جمعه هفته پیش رو است، خبر داد: عصر پنج‌شنبه ۸دی‌ماه با حضور مردم بصیر ایران عزیز در میدان امام حسین (ع) روز بصیرت را گرامی خواهیم داشت. روزهای ۱۰ الی ۱۹ دی‌ماه دهه مقاو ت خواهد بود که این فرصت مناسبی برای مساجد حاضر در این نهضت است تا بتوانند برنامه‌های خود را با سومین سالگرد شهید سلیمانی پیوند دهند.

برچسب ها: بدون برچسب

ثبت دیدگاه

لطفا همه ی قسمت ها را تکمیل کنید.